Gl. Haderslev Kirkebog 1803
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-03-04 22:05

Kan nogen hjælpe med hullerne i denne sag:

http://www.larserik.suite.dk/G-Haderslev1803.jpg

Hans Christian(sen) Bryld ? af Hjulmager(?) i
gl. Hader Hans Hansen Bryld og Marie Cathrine Jens

faddere 1) Peder Madsen i gl Hade
2) Rudolph Hasler(?) ? Ø(?)
3) Dorthe Cathrine Jens i ???

Hans Hansen Bryld lever (og dør 1823) i Gl. Haderslev, men synes
hverken at være født (1765) eller gift der, og uheldigvis er hans
dødsnotits i kirkebogen ret kortfattet uden hverken forældre eller
fødested. Derfor håbede jeg fadderen og deres hjemsted kunne være til
hjælp, men de er lidt svære at læse.

Lars Erik Bryld

Fra : Bodil Madsen

Dato : 20-03-04 08:37

Et forsigtigt gæt.
Hans Christensen Bryld S. af huusmann i Gl. Had. Hans Larsen Bryld og
Cathrine Marie Jens D
Rudolph Hasler ....S
Dorthe Catrine Jensdatter i Hoptrup
mvh
Bodil Madsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 20-03-04 15:11

Scripsit Bodil Madsen:

> Et forsigtigt gæt.
> Hans Christensen Bryld S. af huusmann i Gl. Had. Hans Larsen Bryld og
> Cathrine Marie Jens D
> Rudolph Hasler ....S
> Dorthe Catrine Jensdatter i Hoptrup

Tak for input. Selvom det ikke ligner, så er jeg nu sikker på at
faderen hedder Hans Hansen (jeg læser nærmest Jensen). Det gør han i
folketællingerne og under sin dødsnotitis. Ud fra disses alder ved jeg
også at han er født ca 1765, og jeg mener nu også jeg har fundet ham i
Stepping kirkebog som en nevø til min tip-5-oldemor, altså som det der
på godt amerikansk hedder en 1st cousin 7 times removed.

Jeg har forresten fundet en Rudolph Hesler i FT-1803 nu

Lars Erik Bryld