Slutseddel i forb. m. salg af personbil
Fra : wellness2day

Dato : 19-03-04 17:54

Mine forældrer står og er ved at sælge deres personbil. Handel er privat ->
privat og de har fundet følgende slutseddel på nettet (vist nok fra folkene
bag dk.fritid.bil) http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/Slutseddel.pdf

Er slutsedlen iorden? eller findes der en bedre på nettet?

Hvad skal de være særligt opmærksomme på i forbindelse med salget?

på forhånd tak for hjælpen

---

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-03-04 21:57

wellness2day wrote:
> [...]
> http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/Slutseddel.pdf
>
> Er slutsedlen iorden? eller findes der en bedre på nettet?

Jeg har selv brugt sedlen i forbindelse med køb af bil (også selvom det var
en ven jeg købte af). Den bliver også benyttet af mange i ovenstående
nyhedsgruppe.

Jeg er 99% sikker på at punkterne på den er identisk med den fra FDM. Der
mangler bare lidt logo fra FDM osv.. Jeg tror det er den originale jeg er
fandt ved en søgning:
http://www.bilpriser.dk/grafik/redaktionelt/guider/Slut.pdf
Men da jeg ikke har set en original kan jeg jo ikke være sikker.

> Hvad skal de være særligt opmærksomme på i forbindelse med salget?

At få pengene for bilen af køber, og så tage på motorkontoeret og
omregistrere bilen, stadig sammen med køberen. Så er de sikre på at have
fået betaling, og at bilen også bliver omregistreret og at køberen ikke
kører rundt i deres navn. En af mine venner solgte sin bil kontant og troede
alt var iorden. Det var det bare ikke. Køberen havde ikke kørekort og
omregistrede aldrig bilen. Det havde min ven meget sjov med, f.eks. at få
opringninger fra tankstationer og få politiet på besøg og spørge hvorfor
"han" var stukket af fra benzinregningen.. Det endte med han måtte efterlyse
bilen som stjålet, og han fik (vist nok!) også lov til at betale for alt den
stjålne benzin op til den dag han havde meldt bilen stjålet... Men det er
vel også et "worst scenario", altså det værste som kan ske..

> på forhånd tak for hjælpen

Selv tak,

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 20-03-04 02:11

Anders Houmark skrev:

> [...]
> http://www.bilpriser.dk/grafik/redaktionelt/guider/Slut.pdf
> Men da jeg ikke har set en original kan jeg jo ikke være sikker.

Jeg er 100 % sikker. Når jeg åbner den i kPdf er der et FDM logo foroven. I
acroread er det væk. Nogen har vist prøvet at fjerne logoet fra FDM's skema
uden at være sluppet godt fra det. Mon nogen har brudt lov om ophavsret
her?

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-03-04 06:51

Niels Elgaard Larsen <elgaard@agol.dk> skrev :

> [...]
>uden at være sluppet godt fra det. Mon nogen har brudt lov om ophavsret

Aner det ikke - sådan var den, da jeg fik den tilsendt .......

Dokumentegenskaberne siger godt nok, den der modificeret