/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Anbefaling af Safari - Kenya rejse
Fra : Tom Frank


Dato : 19-03-04 14:02

Nogen som kan give nogle gode anbefalinger til Safari-rejse i Kenya for unge
omkring 30 år, dvs. med noget aktivitet ??

Jeg tænker i den forbindelse på rejsearranggører i Danmark.

Iøvrigt i de dårlige tider i rejsebranchen vil det så være fornuftigt at køb
gavekort ??

Jeg tænker på at hvert år går nogle rejsebureauer nedenom og hjem og scorer
også gavekortene. Hvad kan man gøre istedet hvis man vil give tilskud til
venner og bekendte udover selvfølgelig at give dem kontanter.

/Tom Frank




 
 
Kisser (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Kisser


Dato : 19-03-04 14:31

Jeg kan varmt anbefale umkulu tours:
http://www.umkulu.co.za/

Det er godt nok et sydafrikansk selskab, men de kører helt til Kenya. De har
ikke et kontor i Danmark, men der kan (så vidt jeg ved) bestilles over
nettet, og de er meget pålidelige!

Jeg kørte selv med dem sidste vinter (fra cape town til zambia) og det var
en oplevelse for livet.


"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:405af07f$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nogen som kan give nogle gode anbefalinger til Safari-rejse i Kenya for
unge
> omkring 30 år, dvs. med noget aktivitet ??
>
> Jeg tænker i den forbindelse på rejsearranggører i Danmark.
>
> Iøvrigt i de dårlige tider i rejsebranchen vil det så være fornuftigt at
køb
> gavekort ??
>
> Jeg tænker på at hvert år går nogle rejsebureauer nedenom og hjem og
scorer
> også gavekortene. Hvad kan man gøre istedet hvis man vil give tilskud til
> venner og bekendte udover selvfølgelig at give dem kontanter.
>
> /Tom Frank
>
>
>



Martin K. R. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 19-03-04 15:41

"Kisser" <noway@forgetit.com> wrote in message
news:qCC6c.120507$jf4.6786153@news000.worldonline.dk...
> Jeg kan varmt anbefale umkulu tours:
> http://www.umkulu.co.za/
>
> Det er godt nok et sydafrikansk selskab, men de kører helt til Kenya. De
har
> ikke et kontor i Danmark, men der kan (så vidt jeg ved) bestilles over
> nettet, og de er meget pålidelige!
>
> Jeg kørte selv med dem sidste vinter (fra cape town til zambia) og det var
> en oplevelse for livet.

Det ser ret spændende ud!

Hvordan var aldersfordelingen?
Jeg prøver at undgå den 'for unge' gruppe hvis idé om underholdning er
'drikke om kap' og 'tisse over kors', og den 'for gamle' gruppe med blå hår
som kun kan snakke om sygdomme, børnebørnene og kongehuset

Martin




RH (19-03-2004)
Kommentar
Fra : RH


Dato : 19-03-04 15:51


> > Det er godt nok et sydafrikansk selskab, men de kører helt til Kenya. De
> har
> > ikke et kontor i Danmark, men der kan (så vidt jeg ved) bestilles over
> > nettet, og de er meget pålidelige!
> >
> > Jeg kørte selv med dem sidste vinter (fra cape town til zambia) og det
var
> > en oplevelse for livet.
>
> Det ser ret spændende ud!
>
> Hvordan var aldersfordelingen?
> Jeg prøver at undgå den 'for unge' gruppe hvis idé om underholdning er
> 'drikke om kap' og 'tisse over kors', og den 'for gamle' gruppe med blå
hår
> som kun kan snakke om sygdomme, børnebørnene og kongehuset


Udfra hvad jeg har hørt fra andre, tror jeg slet ikke du skal være bange for
den "for unge"gruppe, som du kalder det. Det skulle efter sigende slet ikke
være den slags mennesker, der tager på safari-ture i Afrika......

/SAnne



Martin K. R. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 19-03-04 16:03

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message
news:405b07f2$0$18682$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

<snip>
> >
> > Hvordan var aldersfordelingen?
> > Jeg prøver at undgå den 'for unge' gruppe hvis idé om underholdning er
> > 'drikke om kap' og 'tisse over kors', og den 'for gamle' gruppe med blå
> hår
> > som kun kan snakke om sygdomme, børnebørnene og kongehuset
>
>
> Udfra hvad jeg har hørt fra andre, tror jeg slet ikke du skal være bange
for
> den "for unge"gruppe, som du kalder det. Det skulle efter sigende slet
ikke
> være den slags mennesker, der tager på safari-ture i Afrika......

Nej, det var selvfølgelig sat på spidsen
Jeg har været på lignende 'safarier' i Australien og USA flere gange, og de
fleste deltagere er jo venlige mennesker som er parate til at bidrage til
oplevelsen (ellers tog de nok ikke på sådan en tur). Jeg har dog oplevet at
umodne 17-19 årige godt kan blive en belastning i længden, så derfor prøver
jeg altid at forhøre mig lidt om aldersfordelingen inden jeg bestemmer mig
(jeg ved godt det ikke er nogen garanti, men det er dog en indikator).

Martin




Kisser (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Kisser


Dato : 19-03-04 16:50

Da jeg var afsted var det en meget blandet gruppe, dog med overvægt af unge
mennesker (midt til sidst i tyverne). Vægten var helt klart lagt på
oplevelser.. riverrafting, ørkenvandring, faldskærmsudspring osv. Og så
selvfølgelig safari i bushen, dvs. i et simpelt telt midt i et
naturreservat. Det er en helt speciel oplevelse aft falde i søvn til lyden
af løvebrøb og elefanttrut (samt at vågne om morgenen og se at der
hyænefodspor rundt omkring teltene..*gys*)
Man skal selvfølgelig være indstillet på at turen foregår under ret simple
forhold (= oftest i telt)

Guiderne er helt suveræne og har en god kontakt med lokalbefolkningen (i og
med de kører den samme rute hver måned).

Personligt vil jeg mene at dette er den bedste måde at opleve Afrika på.
Især hvis man ikke har alt for meget tid og ikke kender landene ret godt
(det kan være noget af en gåde og lidt af en prøvelse at rejse på egen
hånd!!). Man for det "rigtige Afrika" at se, uden at det bliver kunstigt..
(som det ville være hvis du tog afsted sammen med damerne med blåt hår!!)

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:c3f23h$21vp$1@news.cybercity.dk...
> "RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message
> news:405b07f2$0$18682$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> <snip>
> > >
> > > Hvordan var aldersfordelingen?
> > > Jeg prøver at undgå den 'for unge' gruppe hvis idé om underholdning er
> > > 'drikke om kap' og 'tisse over kors', og den 'for gamle' gruppe med
blå
> > hår
> > > som kun kan snakke om sygdomme, børnebørnene og kongehuset
> >
> >
> > Udfra hvad jeg har hørt fra andre, tror jeg slet ikke du skal være bange
> for
> > den "for unge"gruppe, som du kalder det. Det skulle efter sigende slet
> ikke
> > være den slags mennesker, der tager på safari-ture i Afrika......
>
> Nej, det var selvfølgelig sat på spidsen
> Jeg har været på lignende 'safarier' i Australien og USA flere gange, og
de
> fleste deltagere er jo venlige mennesker som er parate til at bidrage til
> oplevelsen (ellers tog de nok ikke på sådan en tur). Jeg har dog oplevet
at
> umodne 17-19 årige godt kan blive en belastning i længden, så derfor
prøver
> jeg altid at forhøre mig lidt om aldersfordelingen inden jeg bestemmer mig
> (jeg ved godt det ikke er nogen garanti, men det er dog en indikator).
>
> Martin
>
>
>



Martin K. R. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 19-03-04 17:42

"Kisser" <noway@forgetit.com> wrote in message
news:2EE6c.120533$jf4.6788115@news000.worldonline.dk...
> Da jeg var afsted var det en meget blandet gruppe, dog med overvægt af
unge
> mennesker (midt til sidst i tyverne). Vægten var helt klart lagt på
> oplevelser.. riverrafting, ørkenvandring, faldskærmsudspring osv. Og så

Oplevelser passer mig fint. Fra BigShot i Las Vegas til svømning blandt
krokodiller i Australien, dét er lige mig

> selvfølgelig safari i bushen, dvs. i et simpelt telt midt i et
> naturreservat. Det er en helt speciel oplevelse aft falde i søvn til lyden
> af løvebrøb og elefanttrut (samt at vågne om morgenen og se at der
> hyænefodspor rundt omkring teltene..*gys*)

Jeg ved _præcis_ hvad du mener. At ligge i en lun nat i den Australske
Outback, hundredevis af kilometer fra nærmeste tegn på civilisation, kigge
op på stjernene og falde i søvn til lyden af papegøjer. Dén slags oplevelser
kan bare ikke overgås!

> Man skal selvfølgelig være indstillet på at turen foregår under ret simple
> forhold (= oftest i telt)

Det er nærmest det bedste af det hele

> Guiderne er helt suveræne og har en god kontakt med lokalbefolkningen (i
og
> med de kører den samme rute hver måned).
>
> Personligt vil jeg mene at dette er den bedste måde at opleve Afrika på.
> Især hvis man ikke har alt for meget tid og ikke kender landene ret godt
> (det kan være noget af en gåde og lidt af en prøvelse at rejse på egen
> hånd!!). Man for det "rigtige Afrika" at se, uden at det bliver kunstigt..
> (som det ville være hvis du tog afsted sammen med damerne med blåt hår!!)

Nu kan jeg næsten ikke vente med at komme afsted
Om to måneder står den på 4 uger i Rocky Mountains (under samme forhold som
ovenfor), men måske næste gang...

Martin



RH (19-03-2004)
Kommentar
Fra : RH


Dato : 19-03-04 16:55

> Nej, det var selvfølgelig sat på spidsen
> Jeg har været på lignende 'safarier' i Australien og USA flere gange, og
de
> fleste deltagere er jo venlige mennesker som er parate til at bidrage til
> oplevelsen (ellers tog de nok ikke på sådan en tur). Jeg har dog oplevet
at
> umodne 17-19 årige godt kan blive en belastning i længden, så derfor
prøver
> jeg altid at forhøre mig lidt om aldersfordelingen inden jeg bestemmer mig
> (jeg ved godt det ikke er nogen garanti, men det er dog en indikator).

Australien og USA er også et meget mere populære backpacker rejsemål
sammenlignet med Kenya. De mange jordomrejse-billetter inkluderer sjældent
et ophold i Afrika, så jeg tror sagtens du kan regne med, at det er et mere
"modent" publikum der tager på disse arrangerede safarier i Afrika. Når man
ser på de forskellige safari-ture man kan købe, lægger de oftest op til at
det er en rolig, afslappende og lidt mere luxuriøs oplevelse, hvor der i
mange tilfælde ikke er andet end nogle ganske få hytter, en restaurant,
swimmingpool og en lille butik hvor man kan købe div. souvenirs.

Men ja, det er rigtig træls at komme på en tur, hvor alle folk drikker sig
fra sans og samling hver dag, hvis det slet ikke er ens eget formål med
turen. Men det kan de sikkert oplyse dig ved rejsebureauet.

/Sanne



Martin K. R. (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 19-03-04 17:34


"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message
news:405b16ef$0$5978$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Nej, det var selvfølgelig sat på spidsen
> > Jeg har været på lignende 'safarier' i Australien og USA flere gange, og
> de
> > fleste deltagere er jo venlige mennesker som er parate til at bidrage
til
> > oplevelsen (ellers tog de nok ikke på sådan en tur). Jeg har dog oplevet
> at
> > umodne 17-19 årige godt kan blive en belastning i længden, så derfor
> prøver
> > jeg altid at forhøre mig lidt om aldersfordelingen inden jeg bestemmer
mig
> > (jeg ved godt det ikke er nogen garanti, men det er dog en indikator).
>
> Australien og USA er også et meget mere populære backpacker rejsemål
> sammenlignet med Kenya. De mange jordomrejse-billetter inkluderer sjældent
> et ophold i Afrika, så jeg tror sagtens du kan regne med, at det er et
mere
> "modent" publikum der tager på disse arrangerede safarier i Afrika. Når
man
> ser på de forskellige safari-ture man kan købe, lægger de oftest op til at
> det er en rolig, afslappende og lidt mere luxuriøs oplevelse, hvor der i
> mange tilfælde ikke er andet end nogle ganske få hytter, en restaurant,
> swimmingpool og en lille butik hvor man kan købe div. souvenirs.

Det har du sikkert ret i (det med at Afrika ligger uden for den normale
rute). Jeg har bestemt heller ikke noget mod hverken primitive forhold,
alkohol eller bestemte aldersgrupper. Slet ikke. Og man kan jo heller ikke
skære alle over én kam, men enhver der har siddet i en bus eller tog med en
gruppe 17-19 årige, ved at opførslen til tider kan være tåkrummende umoden


Martin



Stig Nielsen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Stig Nielsen


Dato : 19-03-04 21:40


"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:405af07f$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nogen som kan give nogle gode anbefalinger til Safari-rejse i Kenya for
unge
> omkring 30 år, dvs. med noget aktivitet ??


Tjek www.exodus.co.uk

De har dansk agent i Topas - www.topas.dk

Rejste med dem sidste år fra Cape Town til Vic Falls

Suverænt

Overvejer selv at tage med dem på deres Tanzania/Kenya Adventure tur, som
går til Serengeti, Ngorongoro og Zanzibar

Stig



Pierre Dragh (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Pierre Dragh


Dato : 21-03-04 10:29

Jeg har rejst med http://www.guerba.co.uk/ et par gange det har altid været
godt, jeg var på en tur fra Kenya til Zimbabwae som tog 2 måneder.
Der var folk fra hele verden med alle meget flinke, jeg var omkring 30 år
Pierre


"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in message
news:405af07f$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nogen som kan give nogle gode anbefalinger til Safari-rejse i Kenya for
unge
> omkring 30 år, dvs. med noget aktivitet ??
>
> Jeg tænker i den forbindelse på rejsearranggører i Danmark.
>
> Iøvrigt i de dårlige tider i rejsebranchen vil det så være fornuftigt at
køb
> gavekort ??
>
> Jeg tænker på at hvert år går nogle rejsebureauer nedenom og hjem og
scorer
> også gavekortene. Hvad kan man gøre istedet hvis man vil give tilskud til
> venner og bekendte udover selvfølgelig at give dem kontanter.
>
> /Tom Frank
>
>
>



Amie (21-03-2004)
Kommentar
Fra : Amie


Dato : 21-03-04 13:06

Hejsa

Prøv at se hvad www.brandstrup.dk kan diske op med. Jeg skal selv med dem
til Sydafrika og Zimbabwe til november, men vi så også på Kenya og Uganda.
De har alt fra unike private safarie rejser til gruppeture. Jeg kender flere
der har rejst med dem før og de har bare top kvalitet. Utrolig søde som
planlægger den tur der passer bedst til dig.

Venlig hilsen og god tur
Malene

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in message
news:405af07f$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nogen som kan give nogle gode anbefalinger til Safari-rejse i Kenya for
unge
> omkring 30 år, dvs. med noget aktivitet ??
>
> Jeg tænker i den forbindelse på rejsearranggører i Danmark.
>
> Iøvrigt i de dårlige tider i rejsebranchen vil det så være fornuftigt at
køb
> gavekort ??
>
> Jeg tænker på at hvert år går nogle rejsebureauer nedenom og hjem og
scorer
> også gavekortene. Hvad kan man gøre istedet hvis man vil give tilskud til
> venner og bekendte udover selvfølgelig at give dem kontanter.
>
> /Tom Frank
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste