Slut med Filmland
Fra : Jensen

Dato : 19-03-04 11:18

DR2 vil ændre profil og det koster Filmland livet.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 19-03-04 12:36

"Jensen" <marstin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> DR2 vil ændre profil og det koster Filmland livet.

Lyder som en ændring til det bedre. Mere kritisk fordybelse og mindre
bevidstløs kolportering af reklame for aktuelle produkter indenfor film- og
bogverdenen. Lad os håbe de holder, hvad de lover.

Mikkel

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-03-04 15:35

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Lyder som en ændring til det bedre. Mere kritisk fordybelse og mindre
> bevidstløs kolportering af reklame for aktuelle produkter indenfor film- og
> bogverdenen. Lad os håbe de holder, hvad de lover.

Måske. Men hvor hulen skal vi /så/ se/læse filmanmeldelser?

-Rune

Fra : Silver

Dato : 19-03-04 17:17

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Måske. Men hvor hulen skal vi /så/ se/læse filmanmeldelser?

Her?, jeg syntes da at folk er ret flinke til at komme med anmeldelser og
lign. Endda med spoiler warnings :). Eller folk paster velsagtens url's til
anmeldelser af film.

Mvh
Silver.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-03-04 22:36

Silver wrote:

> Her?

Jeg savner nu anmeldelser af mange film herinde. Og de anmeldelser, der
kommer her, kommer ofte så sent, at filmen har bevæget sig væk fra de
største sale.

-Rune

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 19-03-04 22:39

> Jeg savner nu anmeldelser af mange film herinde. Og de anmeldelser, der
> kommer her, kommer ofte så sent, at filmen har bevæget sig væk fra de
> største sale.

Jeg bruger www.politiken.dk/film Glimrende anmelderservice efter mine behov.
Også et dejligt stort arkiv.

Mikkel

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 19-03-04 22:59

filmz.dk tager sig af de vigtigste og ellers er der jo imdb

/Rasmus

Fra : ML-78

Dato : 20-03-04 00:29

Rasmus Wulff Jensen skrev:

> filmz.dk tager sig af de vigtigste og ellers er der jo imdb

Der findes da ikke filmanmeldelser på IMDB. Kun nogle brugerkommentarer,
der lige så ofte er vildledende som vejledende.

ML-78

Fra : Rhexis

Dato : 21-03-04 15:27

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in
message news:c3fvnj$68e$1@news.cybercity.dk

> Der findes da ikke filmanmeldelser på IMDB. Kun nogle
> brugerkommentarer, der lige så ofte er vildledende som vejledende.

Ja så? http://imdb.com/title/tt0118589/externalreviews

Alle film der er værd at snakke om har et link til 'External reviews'. Man
vil som regel altid kunne finde links til Ebert, Metacritic og Rotten
Tomatoes i denne sektion. De to sidstnævnte er metasider, der samler
anmeldelser og forsøger at give en samlet vurdering af en given film.

IMDB linker også til anmeldelser fra rec.arts.movies.reviews.

--
rhexis

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-04 16:51

Rhexis wrote:

> Alle film der er værd at snakke om har et link til 'External reviews'.

Så "Villa Paranoia" er altså ikke værd at snakke om???

-Rune

Fra : Rhexis

Dato : 21-03-04 17:03

> Så "Villa Paranoia" er altså ikke værd at snakke om???

Regel. Undtagelse. Und so weiter.

--
rhexis

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-04 17:26

Rhexis wrote:

> Regel. Undtagelse. Und so weiter.

Jeg tror at det er mere regelen end undtagelsen at europæiske film på
imdb først bliver opdateret langt tid efter deres europæiske præmiere.

-Rune

Fra : Brian P

Dato : 21-03-04 18:06

"ML-78"

> Der findes da ikke filmanmeldelser på IMDB. Kun nogle brugerkommentarer,
> der lige så ofte er vildledende som vejledende.

Det minder mig om Filmlands anmeldelser...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-03-04 13:39

Rune Zedeler's utterance expressed in

> Måske. Men hvor hulen skal vi /så/ se/læse filmanmeldelser?

Jeg er personligt altid sprunget over Filmlands anmeldelser
da de ofte afslørede for meget af handlingen - desværre
ligesom mange trailere gør det :(

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-03-04 13:09

Rune Zedeler escribió / skrev

Min favorit er www.rottentomatoes.com

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : K.N.

Dato : 19-03-04 15:45

> DR2 vil ændre profil og det koster Filmland livet.

Det får ikke mig til at hensynke i apati. Jeg var en stor fan af Bogart, men
Søren Høy's facon har jeg mildest talt et anstrengt forhold til.

/ K.N.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-03-04 16:49

K.N. wrote:
> Det får ikke mig til at hensynke i apati. Jeg var en stor fan af Bogart, men
> Søren Høy's facon har jeg mildest talt et anstrengt forhold til.

Også mig men alligevel syntes jeg det lyder som en dårlig ide. Efter min
mening burde der gøres plads til begge typer programmer istedet for kun
den ene. Jeg kan da ikke være den eneste der godt kunne tænke mig både
at se aktualitets kultur-programmer OG mere dybdegående kulturprogrammer. :(

Tenz.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 19-03-04 17:29

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ene. Jeg kan da ikke være den eneste der godt kunne tænke mig både
> at se aktualitets kultur-programmer OG mere dybdegående kulturprogrammer.
:(

Bogart var på mange måder et glimrende program, men jeg havde det bare svært
med OMs frankofili, så filmland var guf

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-03-04 17:31

"K.N." <in@valid.Mail> skrev:

>Det får ikke mig til at hensynke i apati. Jeg var en stor fan af Bogart,

Også jeg, Ole Michelsen blev bedre og bedre til det sidste - mere
rummelig.

>men Søren Høy's facon har jeg mildest talt et anstrengt forhold til.

Det er også en svær arv at løfte. Klogt af ham at lægge sin egen stil.
Det er måske også et spørgsmål om aldersgruppe ... Jeg har stadig
udbytte af programmet.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jacob Gunness

Dato : 20-03-04 09:55

Det store plus ved programmer som Filmland er, at man kan _se_ klippene. Det
er en ting at læse om, at en film er visuelt nyskabende eller noget andet,
men det er altså mere interessant at se det selv.
- Jacob

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-03-04 04:06

Hmm. Jeg er lidt brutal, men hvis jeg kniber en tåre er den kun meget
lille...

Fra : pizza

Dato : 22-03-04 15:56

Til syvende og sidst brød jeg mig hverken om Michelsen (fremskreden
skabsfrankofili) eller Høy (studentikos)...Hvorfor de ikke fyrede også Jakob
Stegelmann på Troldspejlet er mig en gåde.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-03-04 02:18

"pizza" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Til syvende og sidst brød jeg mig hverken om Michelsen (fremskreden
> skabsfrankofili) eller Høy (studentikos)...Hvorfor de ikke fyrede også
Jakob
> Stegelmann på Troldspejlet er mig en gåde.

Rør ikke Stegelmann! Han er den sidste afgud vi har tilbage.

Fra : Kasper Bang

Dato : 23-03-04 09:32

"pizza" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> wrote:
> Til syvende og sidst brød jeg mig hverken om Michelsen (fremskreden
> skabsfrankofili) eller Høy (studentikos)...

Hvis Høy er "studentikos" må det da være i forstanden "1. års
studerende på teknisk skole" (Michelsens påståede frankofili har vist
været luftet og skudt ned et halvt hundrede gange i dette forum)...

Jeg har et meget anstrengt forhold til Høys friskfyr-facon og lidt
poppede filmsmag (yndlingsfilm: Angel Heart!). Desuden går der IMO
lang tid mellem indslag i Filmland, der handler om mere og andet end
de seneste mainstreamfilm fra Hollywood. Jeg kan også ofte have svært
ved at se nogen linje i anmeldelserne pga. det store anmelderkorps,
hvilket går ud over pålideligheden. Derfor græder jeg tørre tårer over
programmets lukning.

MVH/Kasper Bang

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-04 10:08

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis Høy er "studentikos" må det da være i forstanden "1. års
> studerende på teknisk skole" (Michelsens påståede frankofili har vist
> været luftet og skudt ned et halvt hundrede gange i dette forum)...

Fuldstændig enig. Hvis Høy er studentikos vil jeg nødig se programmer, som
ikke er det. Og frankofili er vist noget man råber, når man ikke kan finde
på en bedre måde at formulere sin kritik på.

Mikkel