Tele2 internet
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 18:19

Hej gruppe jeg overvejer at tilmelde mig et adsl abn hos tele2

man kan købe en startpakke til 495 kr hvor der kommer en tekniker ud og
installer skidtet
dvs alt hardware og ifølge deres hjemmeside så lover de at med i denne pris
så sørger tekniker for at alle eksisternde telefonstik virker som normalt
efter installation

er der nogen her der har købt denne pakke og som kan komme med nogen
kommentarer om dette også er sådan iinthe real world eller om det er
salgsgas med en masse efterfølgende bøvl

claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 18:25

"claus v" <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> wrote in message
> [...]
pris
> så sørger tekniker for at alle eksisternde telefonstik virker som normalt

Ja, men de installere ikke netkort og computer osv... Det tror jeg i
hvertfald ikke.

teknikeren installere adslforbindelsen med skillefilter. Så telefonerne
virker som førhen. Der trækkes et kabel til TDC dåsen og der sættes et KAP
stik op på vøgen, som er det nye monopolskillepunkt. Her tilsluttes så adsl
skillefilteret.

> er der nogen her der har købt denne pakke og som kan komme med nogen
> kommentarer om dette også er sådan iinthe real world eller om det er
> salgsgas med en masse efterfølgende bøvl

Ud over at der sikkert kan være problemer med at få en teknikertid, så
skulle det vel fungere godt.. Altså at du for afvide hvilken dato manden
kommer, og så skulle det efterfølgende virke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 20:55

> [...]
> virker som førhen. Der trækkes et kabel til TDC dåsen og der sættes et KAP
> stik op på vøgen, som er det nye monopolskillepunkt. Her tilsluttes så

hvad så hvis man bor i et gammelt hus hvor telefonledningerne er samlet på
loftet og ført rundt til telefonstikkene i huset

dvs jeg tror ikke jeg har et monopolstik installeret

claus v

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 21:15

claus v <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> wrote:

> hvad så hvis man bor i et gammelt hus hvor telefonledningerne er
> samlet på loftet og ført rundt til telefonstikkene i huset

Du har sikkert en samledåse uden på huset, hvor telefonledningen kommer
ind fra gaden? Fra denne dåse trækker teknikeren et nyt kabel til dit
KAP stik. Han bruger et kobberpar til en føre adsl + telefon frem, og et
andet kobberpar til at sende telefondelen tilbage til samledåsen efter
at det har været gennem skillefilteret. Dette andet kobberpar forbindes
med dine gamle telefonledninger i samledåsen, hvorefter alle dine
telefonstik sidder bag skillefilteret (som sidder på "første stik").
Muligvis har dine eksisterende telefonledninger 4 ledere (to kobberpar),
og så kan teknikkeren genbruge dem (det starter han med at checke).
Princippet er det samme: telefonstikket der bruges til adsl skal gøres
til dit første stik.

> dvs jeg tror ikke jeg har et monopolstik installeret

Dit KAP stik bliver det nye monopolstik, so don't worry. Men du skal
måske være opmærksom på, at teknikkeren ifølge abbonnementsbetingelserne
kun trækker op til 10 meter kabel (jeg mener at grænsen også er 10m hos
tele2, men check selv). Så det er en god ide at måle op, og hvis du har
bestemte ønsker til kabelføring, er det også en god ide at overveje det
på forhånd.

Prøv at kigge på
http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php
og de andre cubus sider om adsl/tele. Der er mange nyttige
informationer.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 21:56

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at kigge på
> http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php
> og de andre cubus sider om adsl/tele. Der er mange nyttige

Jeg takker for informationerne

altså ikke noget problem dejligt at høre

jeg tror jeg vil bestille deres 2 mb forbindelse til 549 kr i måneden så
lyder billig i mine ører eller er der noget der er billigere / bedre til
denne ca pris

claus v

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 22:03

claus v <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> wrote:

> jeg tror jeg vil bestille deres 2 mb forbindelse til 549 kr i
> måneden så lyder billig i mine ører eller er der noget der er
> billigere / bedre til denne ca pris

Hvis du kan leve med 128 Kbit upload (muligvis 192 i praksis), har
Cybercity p.t. 2048/128 til 429 per måned.

Man kan checke priser hos TDC, CC, Tiscali og Tele2 på få minutter.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 22:52

> Hvis du kan leve med 128 Kbit upload (muligvis 192 i praksis), har
> Cybercity p.t. 2048/128 til 429 per måned.
>
> Man kan checke priser hos TDC, CC, Tiscali og Tele2 på få minutter.

det lyder da ellers tillokkende
nogen der ude der har nogen erfaringer med cybercity
er det et fornuftigt selskab og ikke mindst kører deres adsl problemløst

claus v

Fra : Lasse

Dato : 18-03-04 23:50

> det lyder da ellers tillokkende
> nogen der ude der har nogen erfaringer med cybercity
> er det et fornuftigt selskab og ikke mindst kører deres adsl problemløst
>
> claus v

Alle jeg kender der har CC er tilfredse. Jeg har lige bestilt 2048/128 til
min nye lejlighed. Det er jo pænt billigt, og uploaden er jo 192, dvs ca 21
kb/s. Og det er fint til mig :)

Det skulle være mindst ligeså stabilt som TDC.

Lasse

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 18-03-04 23:52

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> [...]
har
> bestemte ønsker til kabelføring, er det også en god ide at overveje

Nogle teknikere er flinke - min borede feks hul gennem en dørkarm og
førte ledningen igennem - på min forrige adresse var han bare alternativ
for der borede han hul ud til gavlen og førte ledningen over taget hehe

Mikkel

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 19:21

> [...]

> dvs alt hardware og ifølge deres hjemmeside så lover de at med i
> denne pris så sørger tekniker for at alle eksisternde telefonstik

Det svarer vel til TDCs "godt i gang installation"? Hvis du ikke har et
KAP stik i forvejen, og hvis du gerne vil bruge andre telefonstik end
det som dit adsl modem er tilsluttet, skal du vælge denne løsning.

Se her hvad teknikkeren laver