cibercity´s nyhedsservere
Fra : chrsof

Dato : 18-03-04 17:32

hej.

Jeg står og skal vælge en ny udbyder. Jeg regner med det bliver CC, men har lige hørt at deres nyhedsservere er meget ringe. Filerne ligger der meget kort, siges der. Passer det?

MVH
Chrsof

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 17:31

"chrsof" <chrsof@chrsof> wrote in message
> hej.
>
> Jeg står og skal vælge en ny udbyder. Jeg regner med det bliver CC, men
har lige hørt at deres nyhedsservere er meget ringe. Filerne ligger der
meget kort, siges der. Passer det?

Det er også hvad jeg har hørt... Står selv i samme situation, billigt
tilbud. men nytter jo ikke noget hvis man skal betale sig fra newsadgangen
andet sted fra.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 19:24

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> Det er også hvad jeg har hørt... Står selv i samme situation,
> billigt tilbud. men nytter jo ikke noget hvis man skal betale sig
> fra newsadgangen andet sted fra.

Hvad med news.individual.net? Den er gratis og har lang retention. Dog
er der ikke binære grupper.

--
Jesper Lund

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 17:49

chrsof skrev:

> Jeg står og skal vælge en ny udbyder. Jeg regner med det bliver CC,
> men har lige hørt at deres nyhedsservere er meget ringe.

....hér kører det skodagtigt fra midt på eftermiddagen til sidst på
aftenen; dét har det i hvertfald gjort nogen tid nu...

....fik ISDN i forgårs, men indtil da havde jeg timeout mindst hveranden
gang jeg loggede på med 56K...

....regner med at skifte til TDC 1. maj - håber dét er bedre...
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 18:22

"Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message

> [...]
> gang jeg loggede på med 56K...
>
> ...regner med at skifte til TDC 1. maj - håber dét er bedre...

Hos tele2 er de rigtige gode til News.. også til ISDN opkobling.. og her er
det også billigt, hvis man har 1001 automatisk.

Selv store vedhæftede filer på fx. 250KB, ligger på serveren et splitsekundt
efter at det er sendt. og danske binaere grupper virker godt, dog ikke
udlandske.. men jeg bruger ikke udlandske.

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 19:09

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> splitsekundt efter at det er sendt. og danske binaere grupper virker
> godt, dog ikke udlandske.. men jeg bruger ikke udlandske.

....hvor lang tids erfaring har du med dem?
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 19:48

> ...hvor lang tids erfaring har du med dem?

5 måneder

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 19:52

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message

> 5 måneder

og ISDN har jeg kørt med i ca. 1år også...
Da der tidligere blev testet Internet udbydere, var det også hver gang
get2net der vandt på ISDN opkoblingen... hurtigst hastighed

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 20:07

Bjarke Hansen skrev:

> Da der tidligere blev testet Internet udbydere, var det også hver gang
> get2net der vandt på ISDN opkoblingen... hurtigst hastighed

....get2net - eller Tele2?
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 20:11

> ...get2net - eller Tele2?

det er det same..

Tele2
adsl
get2net
mobil
fastnet
osv.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-04 20:12

> det er det same..

Det er også samme telefonnummer man ringer op, om det er mobil,modem eller
ISDN

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 20:07

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 20:30

Bjarke Hansen skrev:

> Da der tidligere blev testet Internet udbydere, var det også hver gang
> get2net der vandt på ISDN opkoblingen... hurtigst hastighed

....hvorhenne i statestikken ligger TDC med hensyn til hastighed - og
stabilitet?

....lige nu bruger jeg hos CC ca. 7 minutter til at synkronisere 26
nyhedsgrupper - med 10 minutters mellemrum :-/

....får time-out hele tiden i news...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 19:20

Bjarke Hansen skrev:

> Hos tele2 er de rigtige gode til News.. også til ISDN opkobling.. og
> her er det også billigt, hvis man har 1001 automatisk.

....laveste pris hos Tele2 er 22 øre i minuttet på hverdage indtil
klokken 19 - hvis man (jeg) vælger "NetTid" hos TDC koster det døgnet
rundt mellem 10 og 13 øre (NetTid 10-30)...
Hans

Fra : Silent Bob

Dato : 18-03-04 19:35

On Thu, 18 Mar 2004 19:20:09 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:

>...laveste pris hos Tele2 er 22 øre i minuttet på hverdage indtil
>klokken 19 - hvis man (jeg) vælger "NetTid" hos TDC koster det døgnet
>rundt mellem 10 og 13 øre (NetTid 10-30)...

Du glemmer helt at du i dagtimerne, når du har været online i 1 time
kommer ned på 11 øre i minuttet. Om aftenen helt nede på 5 øre i
minuttet efter 1 time og om søndagen og hverdage mellem kl. 24-06 helt
ned på 3 øre i minuttet. http://kortlink.dk/2sa

--
Det kræver intelligens at spille dum

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-03-04 19:41

Silent Bob skrev:

> [...]
> kommer ned på 11 øre i minuttet. Om aftenen helt nede på 5 øre i
> minuttet efter 1 time og om søndagen og hverdage mellem kl. 24-06 helt

....sådan var det osse da jeg var ved Tiscali, men det er sjældent, at
jeg er på bare et kvartér - siden i morges har jeg været på 52 gange, og
den længste tid jeg har brugt på nettet i dag, har været knap 8
minutter...
Hans

Fra : Bamse

Dato : 18-03-04 22:21

In article <4059ce43$0$5930$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, chrsof@chrsof
says...
> [...]
>
> Jeg står og skal vælge en ny udbyder. Jeg regner med det bliver CC, men har lige hørt at deres nyhedsservere er meget ringe. Filerne ligger der meget kort, siges der. Passer det?

Hvis du er bruger af ikke dansek binære grupper, så glem alt om CC.
De er INTET værd.
De danske kan bruges, men alt for meget glipper.

VÆLG NOGLE ANDRE

/B

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-04 22:34

Bamse <b@b.dk> wrote:

> Hvis du er bruger af ikke dansek binære grupper, så glem alt om CC.
> De er INTET værd.
> De danske kan bruges, men alt for meget glipper.
>
> VÆLG NOGLE ANDRE

Jeg vil tro at der findes masser af ADSL brugere på usenet, som aldrig
kommer i nærheden af de binære grupper. For dem er udbyderens news
server temmelig ligegyldig. Er den dårlig, kan man kan altid finde
billige eller sågar gratis alternativer (sunsite.dk og
news.individual.net for eksempel). Dette kundesegment kan roligt vælge
ADSL udbyder ud fra andre kriterier, såsom pris og kvaliteten af
internetforbindelsen.

--
Jesper Lund

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-03-04 01:57

On Thu, 18 Mar 2004 22:33:45 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

> [...]
>news.individual.net for eksempel). Dette kundesegment kan roligt vælge
>ADSL udbyder ud fra andre kriterier, såsom pris og kvaliteten af

Nyhedsserveren er en integreret del af ydelsen. Som sådan siger den
noget om kvaliteten af det produkt man får for sine penge.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik