Erfaringer med Dell og udskiftning af komp~
Fra : Jonas Wilstrup

Dato : 18-03-04 15:38

Hej,

Nu er jeg begyndt at kigge lidt til Dell stationær pc. Men jeg ville gerne
høre om der er nogle der har godt eller skidt og sige om dem generelt...
Støjer de?

Hvis jeg vil skifte fx. grafikkort eller sætte ekstra harddisk i, er det så
ligetil, eller er det specielle 'dell'-kompatible enheder der er i? Fx,
kunne jeg godt tænke mig selv at vælge dvd-brænder, evt. senere grafikkort
mv.

Sagen er den, at jeg har et fornuftigt grafikkort jeg hellere ville
bruge...

Mvh
Jonas Wilstrup

Fra : René Jensen

Dato : 18-03-04 18:34

Jonas Wilstrup wrote:
> Nu er jeg begyndt at kigge lidt til Dell stationær pc. Men jeg ville gerne
> høre om der er nogle der har godt eller skidt og sige om dem generelt...
> Støjer de?

Nej, støjniveauet er ekstremt lavt. Det ene lille minus er deres 19"
skærm, kan desværre ikke lige huske hvad det er for en, men den bliver
produceret af Philips - den har en kraftig hyletone, så snart den står i
stand-by.

> [...]
> kunne jeg godt tænke mig selv at vælge dvd-brænder, evt. senere grafikkort

Ikke noget problem, Dell anvender samme standard komponenter, som hvis
man selv samlede sin egen computer. Forskellen er så bare at Dell har
indgået partner aftaler, så de kan bygge computere til utrolig lav pris.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : phg1

Dato : 16-04-04 23:42

"Jonas Wilstrup" skrev d. 18-03-04 15:38 dette indlæg :
> [...]
grafikkort
> mv.
>
> Sagen er den, at jeg har et fornuftigt grafikkort jeg hellere ville

uden dog at kende dell maskiner vil jeg tro at de ligner alle andre
indvendigt jeg har ihverfald ikke hørt om noget hardware der skulle være
specielt til dell og jeg tvivler på at dell kan få nogle
hardwareproducenter til at lave noget der er uden for de normale
standardter.
mvh poul

http://www.kandu.dk/

Fra : K E Nielsen

Dato : 17-04-04 10:08

Min erfaring med Dell - hd - cd/dvd - ram - grafikkort -
mus - tastatur kan udskiftes med standard komponenter. Bundkort kan ikke.