Cabin Fever-referencer? (Spoiler)
Fra : Mads TJ

Dato : 18-03-04 15:05

Hej,

Jeg har lige set subj., og jeg kunne forestille mig, at den kanin, som Paul
ser på hospitalet, er en slet skjult reference til David Lynch (Rabbits),
for den er dér fuldstændigt umotiveret - med mindre selvfølgelig at Paul er
begyndt at få hallucinationer, hvilket jeg ikke tror.

Justin (aka Grim) har en hund, der hedder Dr. et-eller-andet. Er dens navn,
som jeg jo ikke lige kan huske, også en reference til David Lynch?? Og er
der mon andre referencer i filmen??

Mvh
Mads TJ

Fra : Taba

Dato : 18-03-04 15:26

Hele filmen er nærmest en reference til Evil Dead

Så filmland i går, og som den eneste fim fik den nul pile.....! Jeg synes
det var ok underholdning og en ok film, måske en pil eller to værd, men nul?
De tager til tider film for seriøst

/Taba

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-03-04 15:29

Taba skrev:

> Så filmland i går, og som den eneste fim fik den nul pile.....! Jeg
> synes det var ok underholdning og en ok film, måske en pil eller to
> værd, men nul?

Nul? Nice. Jeg er hamrende enig. Hvis Peter Jackson virkelig har rost
filmen til skyerne, er der seriøst noget i vejen med hans dømmekraft.

Metafilm kan være sjove nok, men når en film ikke indeholder andet end
elendige referencer og ikke engang anlægger den humoristiske vinkel som
fx i spoofgenren, bør der falde brænde ned.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"You were doing well until everyone died."

Fra : Bissen

Dato : 19-03-04 10:57

Hej Mads

Jeg tror du har ret i at manden på hospitalet med kanin-hovedet er en
reference til Lynch's "Rabbits", hvor de jo også render rundt med
store kaninhoveder på.

Godt set!

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 20-03-04 15:04

> [...]
> elendige referencer og ikke engang anlægger den humoristiske vinkel som
> fx i spoofgenren, bør der falde brænde ned.

Jeg syntes filmen var ok underholdende!

Bare lidt for lidt splat....

Rune

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 19-03-04 13:54

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> wrote in message
> [...]
er
> begyndt at få hallucinationer, hvilket jeg ikke tror.

Jeg har ikke set Cabin Fever så det er et vildt skud, men kunne det ikke
være en reference til Donnie Darko?