Apropos Nettos "pelsdyr" i denne uges tilb~
Fra : zasha

Dato : 18-03-04 12:55

Jeg har fået svar fra Netto (!!) som kan læses herunder:

[mailen fra Netto i dens fulde ordlyd]

Tak for din mail.

Jeg kan oplyse, at Netto ikke sælger produkter der er lavet af katte eller
hunde skind. Pelskaninen der er annonceret i vores brochure kan vi således
garantere, at de er lavet af kaninpels.

Venlig hilsen
Netto

Jytte Poulsen
serviceafd.

[slut]

Så det må vi så tro på, selvom jeg egentlig også mener det er for galt at
bruge kaniner til den slags, når der findes syntetiske materialer, der fuldt
ud kunne bruges til denne form for legetøj/pynt...men lad det nu ligge...
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://chocolade.dk nu med påskeæg og søde chokoladepinde til børn -
altsammen lavet af den dejligste kvalitetschokolade *slurp*

http://hei.homepage.dk (privat hjemmeside)
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636 (en blandet landhandel
*smil*)

Fra : Freedom

Dato : 18-03-04 16:48

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fuldt
> ud kunne bruges til denne form for legetøj/pynt...men lad det nu ligge...

Spiser du ikke kød og går ikke med læder?

Hvis det er tilfældet er det okay ellers er det noget sludder da vi også
spiser kaniner og køre, grise, får er også dyr, grisen er endda tættere på
mennesket end kaninen!!:))

Iben

Fra : zasha

Dato : 18-03-04 17:42

<klip> Spiser du ikke kød og går ikke med læder?
</klip>

Endnu engang, jeg spiser udelukkende økologisk kød, hvor dyrene er opvokset
og ikke mindst slagtet på en forsvarlig måde (undtagen når jeg er i byen,
for ellers fik jeg jo aldrig mad derude *smil*)
Iøvrigt spiser jeg mest fisk, og det er jo også en slags dyr *blypz* men det
er lægeordineret, og der findes endnu ikke økologiske fisk, omend det er på
vej :))

Læder undgår jeg så vidt muligt, dog har jeg fra tidernes morgen en del
læderbælter, og da jeg er bælte-freak, af uforklarlige årsager, nænner jeg
ikke at gå af med dem :o

Sådan er der jo så meget...
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://chocolade.dk (nu med påskeæg fra Summerbird *slurp* )

Fra : Kate

Dato : 18-03-04 18:53

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in

> Så det må vi så tro på, selvom jeg egentlig også mener det er for
> galt at bruge kaniner til den slags,

Deri er jeg så ikke helt enig, for kaniner spiser vi også herhjemme og
hvis kaninen ellers er slagtet under ordentlige forhold så ser jeg
intet problem i også at udnytte dens pels (siger jeg og kigger på min
lille tykke dværgvædder som snorker under sofaen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-03-04 21:51

In article <4059e20c$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> og
> hvis kaninen ellers er slagtet under ordentlige forhold

Oh, ja det er jo dét.
Når jeg har set hvordan hunde og katte blev behandlet og dræbt langsomt
i det fjerne østen, for ikke at ødelægge pelsen, har jeg jo en skummel
anelse om, at andre pelsdyr kunne blive behandlet på samme måde.
Mit problem er egentlig ikke at katte, hunde, kaniner, whatever, bliver
spist. Men måden de lever og dør på, før de kommer på bordet

Fra : Winther

Dato : 19-03-04 09:34

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mit problem er egentlig ikke at katte, hunde, kaniner, whatever, bliver
> spist. Men måden de lever og dør på, før de kommer på bordet

Enig. Diverse figurer der bliver solgt er produceret i østen, det er det der
er problemet.

Se hvorfor skindkatten ikke tiltaler mig;

http://www.schaeferhund.dk/schaefer/artikler.htm læs Animas rapport
forneden.

Vh. Winther

Fra : JensenJS

Dato : 20-03-04 12:18

In article <4059e20c$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
km1111dljspamme@oliwer.dk says...
> [...]
> intet problem i også at udnytte dens pels (siger jeg og kigger på min
> lille tykke dværgvædder som snorker under sofaen

Min mening om pels, skind, og andet fra dyr går primært på.

1. Er det en truet dyreart.
2. Er den eneste mening med opdrættet at man primærk skal bruge pelsen,
resten er så affald, eller bruges fordi det nu er der.
http://www.landsbladet.dk/siab.asp?o_id=56707
(der var engang et link her i gruppen til BT hvor der var et billede)
3. Hvordan er aflivningen foregået.
4. Er brugen bygget på overtro og magi
Tiger (styrke og potens)
næsehorn (potens)
katte (reumatisme)
5. Trofæ jagt (at skyde dyr for egen fornøjelses skyld)

Og så lige lidt humor
To katte sidder på en mur uden for en fødeklinik. De kigger ind i et
værelse,
som er fyldt med nyfødte børn som sover, skriger og skråler.
Så siger den ene kat til den anden:
- Hvor mange af dem, tror du de får lov at beholde ?

MVH JensenJS