Gærtabletter
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-03-04 12:25

Hej

Jeg læste engang herinde at der var nogen der købte gærtabletter til
deres katte i matas. Er der nogen der ved om det bare er almindelige
"menneske" gærtabletter man giver til kattene ?
Det var nemlig det eneste de havde i min lokale matas.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Kim Bengtsson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-03-04 12:37

Kim Bengtsson <kim-frydendahlKATTE@BAKKEmail.dk> writes:

> [...]
> "menneske" gærtabletter man giver til kattene ?
> Det var nemlig det eneste de havde i min lokale matas.

Ja det er dem

Den eneste forskel er at der ikke er vitaminer i dem til mennesker,
men fodrer du med et lødigt fuldfoder får katten alligevel de
vitaminer mm som den har behov for..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-03-04 13:09

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det er dem
>
> Den eneste forskel er at der ikke er vitaminer i dem til mennesker,
> men fodrer du med et lødigt fuldfoder får katten alligevel de
> vitaminer mm som den har behov for..

Jeg sad lige og "bladrede" lidt på nettet, og der fandt jeg denne side:
http://alternativ.info/index.mv?id=soeg

Der kan man se, at ølgær i sig selv faktisk indeholder en del B-vitamin. Jeg
er desværre ikke hjemme nu, for der har jeg et glas (hedder det sådan, når
det er plastic....?) ølgær stående. Det kunne være interessant at
sammenligne indholdsfortegnelsen med den på deciderede katte-gærtabletter.
Bare for at se, hvor stor forskellen egentlig er.

Med mindre der er nogen der kommer mig i forkøbet, så skal jeg prøve at
kigge, når jeg kommer hjem. Måske der så er en anden, der kan levere
indholdet fra nogle katte-gærtabletter?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-03-04 13:36

> Jeg sad lige og "bladrede" lidt på nettet, og der fandt jeg denne side:
> http://alternativ.info/index.mv?id=soeg

Øv, hvor er jeg et klaphat til det med links!
Jeg kan altså ikke få det til at virke, men hvis der er nogen, der er
interesset, så skal I først gå ind under Guider ovre til venstre, og
derefter klikke jer ind på Vitamin guide.

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-03-04 13:49

Hej

Takker for jeres svar.

Det er ølgær jeg har købt men der er ikke rigtigt nogen indholds fortegnelse
på. Men 22 kr for 200 stk og misserne er vilde med dem :--)
Jeg mener der er tranebær i dem man køber i brugsen. Hvis det er den eneste
forskel, så er dem fra matas vist fine

Mvh Kim

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-03-04 14:11

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på. Men 22 kr for 200 stk og misserne er vilde med dem :--)
> Jeg mener der er tranebær i dem man køber i brugsen. Hvis det er den

Jeps! Og hvis du køber 1000 stk. på en gang, så kan du nøjes med at slippe
69,-. Så derfor er jeg også ret ivrig efter at sammenligne
indholdsfortegnelser .

Jeg har dog kørt med ølgær fra Matas i over et år, og misserne er helt
tossede med dem. Og samtidig har de superblank og blød pels. Så de varmeste
anbefalinger herfra .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 18-03-04 14:39

> Med mindre der er nogen der kommer mig i forkøbet, så skal jeg prøve at
> kigge, når jeg kommer hjem. Måske der så er en anden, der kan levere
> indholdet fra nogle katte-gærtabletter?

Jeg sidder her med en bøtte ølgær fra Matas (jeps, vi køber også en bøtte
med 1000 stk); der står ikke andet end "Deklaration pr. tablet: ølgær 330
mg"

MVH Mette

Fra : Kammien

Dato : 18-03-04 13:08

Hej Kim Bengtsson.....

Gærtabletter til Katte kan få´s i ALLE Større supermarkeder i deres kæledyrs
afdeling med Mad & grus & legetøj osv osv osv...

En Pose med 50 Stk koster ca 12-15 Kroner ....

Hilsen Kammien

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 18-03-04 13:45

Hej Kammien

Tak for dit svar.

Der plejer jeg også at købe dem. Men i matas koster 200 stk 22 kr. Så det er
en væsentlig besparelse i sær hvis de indeholder det samme.

Mvh Kim

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-03-04 14:02

Fra : Helle Frederiksen