Kabelnettet.dk ... kun skidt?
Fra : Janus E

Dato : 18-03-04 01:29

jeg har set et enkelt indlæg her i ng'en, hvor Kabelnettet.dk får en omgang
med grovfilen. I indlægget gjorde forfatteren opmærksom på, at firmaet slet
ikke kan levere den båndbredde de lover på deres hjemmeside (2MBit pr.
bruger), samt at man nemt kan opleve en forbindelse der mere minder om
dial-up end bredbånd (hvis jeg husker korrekt).

Men er der nogen læsere her der har gode oplevelser med Kabelnettet? Kan de
rent faktisk levere det lovede (eller ihvertfald tæt på)? Jeg er
interesseret i både gode og dårlige oplevelser.

På forhånd tak,

Janus

---

Fra : Søren

Dato : 18-03-04 17:12

> Kan de rent faktisk levere det lovede (eller i hvert fald tæt på)? Jeg er
> interesseret i både gode og dårlige oplevelser.

Hej Janus

Det kunne meget vel være mig der skrev det indlæg du refererer til. Jeg vil
gøre dig opmærksom på at jeg kun kan udtale mig om hvordan båndbredden er i
vores boligforening.

Jeg har hørt om enkelte der har været tilfredse med kabelnettet.dk. Det var
jeg også selv de første 6 måneder, hvorefter De har været lige til at lukke
op og skide i. Det viser bare noget om at man ikke kan tage udgangs punkt i
1, 2 eller 5 personers mening om kabelnettet.dk. Du bliver nød til at se på
den generelle holdning. Hvis du kigger tilbage i denne gruppe på f.eks.
http://groups.google.dk/, vi du se en kraftig tendens til at folk er
utilfredse med kabelnettet.dk. Ud fra det kan man så konkludere hvad man
vil.

Så sent som i går aftes oplevede jeg at jeg ikke kunne åbne websider, som
ikke er hosted af kabelnettet.dk. Om det betyder at kabelnettet oversælger
deres "udenbys-linjer" ved jeg ikke, men hvad skulle det ellers betyde?

Som tidligere nævnt har vi det sidste halve år været udsat for en meget
ustabil forbindelse, eller mangel på samme.

Skriver man en mail og spørger hvad der er galt, og hvornår det bliver
udbedret får man ikke noget svar.

Men på baggrund af ovenstående (og førnævnte problemer) og en ikke
eksisterende service, kan jeg på ingen måde anbefale kabelnettet.dk som
udbyder.

Man må jo nok bide i det sure æble og indse at ordsproget "man får hvad man
betaler for" også gælder inden for ISP'er.

Jeg ville nok gå efter en udbyder som måske krævede en lidt højere månedlig
ydelse, men så til gengæld ville skrive i kontrakten at de til enhver tid
vil garantere en bestemt hastighed.

Hvis prisen absolut skal være så lav, vil jeg anbefale at man deler en eller
flere ADSL linjer mellem foreningens beboere.

Hellere en ADSL hos TDC end én "2 Mbit oplevelse" hos kabelnettet.dk

Søren

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-03-04 19:48

Janus E <dont.mail.me@thanks.invalid.com> wrote:

> [...]
> rent faktisk levere det lovede (eller ihvertfald tæt på)? Jeg er
> interesseret i både gode og dårlige oplevelser.

Vi er en ejerforening med 220 lejligheder, hvoraf vel 1/5 er med. De
gode oplevelser her i boligforeningen er, hvis du har tid til at gå på
nettet kl. 7 om morgenen; så får du 2-4MBit. Om eftermiddagen og aftenen
minder hastigheden mest om et 56k-modem, når der overhovedet er
forbindelse.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Nic

Dato : 18-03-04 20:03

> [...]

aftenen
> minder hastigheden mest om et 56k-modem, når der overhovedet er

Det er bare ikke godt nok

Fra : Peter Heide

Dato : 18-03-04 20:33

Jeg bor i Gønnehaven (Skovlunde) hvor boligselkabet har været
koplet på Kabelnettet i ca. 2 år.

Ved godt jeg får en over nakken af et par Kabelnets-hadere men
jeg kan sgu' kun tale rosende om omtalte firma.

Hastigheden er selvfølgelig svingende, efter hvor mange der er
online, men generelt kan jeg ikke klage.

Hér kl 20.30 har jeg en hastighed på ca. 60-80KB. Hvilket
er helt fint med mig.

Hvis jeg skulle have sådan en linie andet steds (hvad jeg
snart skal) bliver det nok ikke 49 kr pr. mdr men mere
i retningen af det 10 dobbelte.

Fra : Søren

Dato : 18-03-04 23:13

> Hér kl 20.30 har jeg en hastighed på ca. 60-80KB. Hvilket
> er helt fint med mig.

Hvis jeg antager at du taler om 60-80kilobyte/s kan jeg oplyse dig om at det
ca. svare til en 512 kbit ADSL forbindelse, hvilket jo næsten svare til
kabelnettet.dk's lovede 2Mbit "oplevelse"

> Ved godt jeg får en over nakken af et par Kabelnets-hadere men
> jeg kan sgu' kun tale rosende om omtalte firma.

Der er noget du har misforstået. Det handler ikke om at lynche
kabelnettet.dk eller de få kunder som er tilfredse med kabelnettet.dk. Det
handler om at oplyse folk om hvilke oplevelser man har med kabelnettet.dk.
Jeg kan kun være misundelig på at din forbindelse lever op til 1/4 af hvad
du er blevet lovet.

Jeg sidder ikke og skriver mine indlæg fordi det er sjovt, snarre i en
forhåbning om at der bliver gjordt noget ved vores elendige forbindelse.

Fra : Søren

Dato : 18-03-04 23:19

> forhåbning om at der bliver gjordt noget ved vores elendige forbindelse.
UPS! Den der skriver D i gjort han skal have sin ende smurt

Fra : Claus svendsen

Dato : 19-03-04 23:11

kabelnettet.dk er ikke kun dårligt !
De ved også godt selv at de har problemmer med alle de steder hvor de har 11
Mbit trådløs udstyr.
Vi er en forening hvor vi lige har fået 34 M bit udstyr det virker bare !!!
Det er lidt sløvt til hjemmesider (havde tidligere en 2 M/bit adsl) men er
meget hurtigt til download på danske sider. (har set over 3 Mbyte i sek fra
jubii.dk i en fil på over 200 Mbyte)
de er ikke så hurtige ude i verden, men jeg har hørt de er ved at opgradere
forbindelsen.

Vi havde store problemmer med deres installations afdeling!
(specielt JAN Nielsen han lover ALT, holder meget lidt)
(meget ros til Dennis som overtog vores sag).

men som mange andre har sagt man får ikke alt for 49 Kr. !!!!
Hvid man overvejer at dele en Internet forbindelse er det Ejeren (formand)
af forbindelsen der hæfter for hvad den bruges til. (Brugere bør derfor
logges, så ansvaret kan flyttes ud til brugeren/husstanden).

Fra : Svend

Dato : 20-03-04 09:27

"Claus svendsen" <csmini@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> af forbindelsen der hæfter for hvad den bruges til. (Brugere bør derfor
> logges, så ansvaret kan flyttes ud til brugeren/husstanden).

Jeg kender da firmaer hvor man får en fornuftig forbindelse for 50 kr. hvor
de garantere at båndbredden deles ligeligt. Og de har ikke nogen flaskehals
til udlandet som kabelnettet.

Det er ringe hvis det kun er sider eller forbindelser der peerer direkte til
kabelnettet, der kan hentes tilfredsstillende. og hvorfor er deres intl.
forbindelse så ringe som det bliver beskrevet ?

--
Svend

Fra : Markus Paldan

Dato : 21-03-04 19:45

> [...]
hvor
> de garantere at båndbredden deles ligeligt. Og de har ikke nogen

Deres support er mildest talt ikke tilstede på det punkt der, husker med
smerte en periode på 3ugers tid hvor alle forbindelser ud af dk kørte af
ringe (svartider på 1000+ etc etc).. ringede pænt ind og talte med en
supporter som bad mig prøve pinge dmi.dk / tucows.kabelnettet.dk / samt et
download fra tucows.kabelnettet.dk.. ping tiderne så jo fine og jeg havde et
flow på mit download på omkring 200, det mente han dækkede den lovede 2mbit
oplevelse, også var der ikke noget i den sag.

Altså, begrænsningen ligger vel i hvor sjovt man synes dmi.dk + tucows er..

Mvh Markus