"Over Range"????
Fra : Morten Andersen

Dato : 17-03-04 20:54

Halløjsa gruppe.

Jeg har et r** irreterende problem.
Der sker det at jeg får sort skærm på nær en lille textboks der siger "over
range" Når den har sagt det genstarter hele pc'eren.
Det kan ske på alle tidspunkter. Når jeg spiller, når jeg er på nettet og
også når den bare står og er tændt uden at jeg lige bruger den. Altså kort
sagt kan det ske på alle tidspunkter, uanset hvor meget jeg bruger den.
Jeg troede først det var skærmen, men uanset hvilken Hz jeg kører med, jeg
har prøvet alt fra 60-85Hz, og uanset hvilken opløsning jeg har på
skrivebordet gør den det alligevel.
Problemet er først opstået efter jeg formaterede mit C drev og installerede
XP i stedet for Me,
Alle drivere er opdaterede.
Kan nogen Venligst hjælpe mig?????

MVH

Morten
dilwee@danbonet.dk

Fra : Morten Andersen

Dato : 17-03-04 21:02

ok jeg tog fejl. Den genstarter først, derefter den sorte skærm med en lille
tekstbox med ordene "over range" skrevet med rødt.

MVH
Morten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-03-04 21:34

Morten Andersen wrote:
> [...]
> det genstarter hele pc'eren.
> Det kan ske på alle tidspunkter. Når jeg spiller, når
> jeg er på nettet og også når den bare står og er tændt

Start med at spørg i windows gruppen:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Olesen

Dato : 17-03-04 22:46

> [...]
> skrivebordet gør den det alligevel.
> Problemet er først opstået efter jeg formaterede mit C drev og

Nogle skærme skriver "out of range".
Typisk en dårlig ram, hvis det er onboard grafik.

Fra : Morten Andersen

Dato : 18-03-04 21:17

Har selv fundet problemet, det drejede sig om en skidt installation af min
ForceWare driver til grafikken. Men takker for hjælpen!!!