0 mulighed for at sende nyhedsbreve - elle~
Fra : nn

Dato : 17-03-04 20:19

Vi sender løbende nyhedsbreve til vores kunder via e-mail. Det har TDC nu
sat en stopper for ved at omdirigere al mail til deres server og lukke port
25.
Hvem har opskriften på en anden løsning?
Vi har vores eget mailprogram til masseforsendelser.

I øvrigt synes jeg, at det er uanstændigt, at TDC uden varsel forringer
ADSL-abonnementet - og uden nedsættelse af prisen!

mvh

bjarne
Scandy.Com

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-04 20:36

nn <tst@scandy.com> wrote:

> [...]
> server og lukke port
> 25.
> Hvem har opskriften på en anden løsning?

Fast IP til 10 kr om måneden (med DHCP), eller brug smtp.mail.dk.

Ved sidstnævnte løsning undgår du desuden problemer med eventuelle
spamfiltre hos dine kunder, som blokerer for emails afsendt direkte fra
IP adresser der ligger i dynamiske pools (herunder ADSL med dynamisk
IP).

--
Jesper Lund

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-03-04 20:44

Jesper Lund <jelu@despammed.com> wrote:

> [...]
> spamfiltre hos dine kunder, som blokerer for emails afsendt direkte fra
> IP adresser der ligger i dynamiske pools (herunder ADSL med dynamisk

Men andre risikerer at en eller flere mailservere i flokken havner i
eks. Spamcop.

Allan Joergensen

"After all, this *is* 1920." Kallos

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-04 20:53

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote:

> Men andre risikerer at en eller flere mailservere i flokken havner i
> eks. Spamcop.

Nyhedsbreve til kunder er vel ikke spam? Jeg forudsætter selvfølgelig at
firmaet overholder dansk lov (og kun sender til kunder, som har bedt om
nyhedsbrevet).

Firmaet www.tryus.dk udsender deres nyhedsbreve på denne måde. Før TDCs
"port 25" blokering sendte de direkte fra IP adressen (så vidt jeg
husker), nu går det gennem smtp.mail.dk.

--
Jesper Lund

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-03-04 07:52

> Nyhedsbreve til kunder er vel ikke spam? Jeg forudsætter selvfølgelig at
> firmaet overholder dansk lov (og kun sender til kunder, som har bedt om
> nyhedsbrevet).

Jeg har før set mailservere havne i Spamcop uden grund udelukkende fordi
nogen ikke kunne huske at de havde tilmeldt sig, havde tilmeldt sig
forkert (med en anden adresse) eller bare tilmeldt andre for at genere
dem.

Allan Joergensen

"I soak myself for 3 hours after every meal." TV's Frank

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-03-04 08:34

Allan Joergensen wrote:

> [...]
> nogen ikke kunne huske at de havde tilmeldt sig, havde tilmeldt sig
> forkert (med en anden adresse) eller bare tilmeldt andre for at genere

Eller indrapporterer alt, desuagtet at det ikke var spam.

--
Don't waste space

Fra : Tim Christensen

Dato : 18-03-04 13:30

Jesper Lund wrote:
> nn <tst@scandy.com> wrote:
>
> Fast IP til 10 kr om måneden (med DHCP), eller brug smtp.mail.dk.

Så hut jeg hvisker har smtp.mail.dk en filter der gør at max kan sende
200 mails (ikke siker på tallet) om dagen.

Mvh

Tim

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 18-03-04 15:40

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Så hut jeg hvisker har smtp.mail.dk en filter der gør at max kan sende
> 200 mails (ikke siker på tallet) om dagen.

Nej, der er ikke nogen daglig max-grænse på antallet af afsendte mails.
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Hans

Dato : 17-03-04 20:46

"nn" <tst@scandy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øvrigt synes jeg, at det er uanstændigt, at TDC uden varsel forringer
> ADSL-abonnementet - og uden nedsættelse af prisen!

Skift til et erhvervsabonnement. Der er alt åbent.

/ Hans

Fra : nn

Dato : 17-03-04 21:28

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> "nn" <tst@scandy.com> skrev i en meddelelse
> port

> Skift til et erhvervsabonnement. Der er alt åbent.
>
> / Hans

Ja, det er løsningen, men TDC skal ikke tro, at det bare er et ta' selv
bord, hvor man bare ændre på vilkårene - uden varsel - og så gør en
nødvendighed ud af, at man skal skifte abonnement. Der skal IGEN betales for
en fast IP-adresse, vi har betalt for en gang, samtidig skal der betales for
en facilitet, vi har haft indtil nu! - simpelt tyveri fra TDC's side.
Det minder lidt om Ekstra Bladets TV-reklame, der er blevet til virkelighed.

mvh

bjarne

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-03-04 21:43

"nn" <tst@scandy.com> wrote in message

> [...]
> en facilitet, vi har haft indtil nu! - simpelt tyveri fra TDC's side.
> Det minder lidt om Ekstra Bladets TV-reklame, der er blevet til

Står der i din kontrakt at det er en service der er inkluderet - at du
kan sende mails fra din ip ?

Mikkel

Fra : Hans

Dato : 17-03-04 21:49

> [...]
> en facilitet, vi har haft indtil nu! - simpelt tyveri fra TDC's side.
> Det minder lidt om Ekstra Bladets TV-reklame, der er blevet til

Næh. Du har selvfølgelig læst abonnementbetingelserne og fundet punkt 18?

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand_1.pdf

Ifølge dette punkt er der stort set frit slag, og det eneste du kan gøre er
at skifte abonnement eller udbyder. Det sidste vil ikke hjælpe et hak, da
alle de andre udbydere har lignende klausuler i deres betingelser.

Jeg siger ikke at jeg bifalder den slags metoder, men faktum er at de
eksisterer.

/ Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-04 22:18

nn <tst@scandy.com> wrote:

> Ja, det er løsningen, men TDC skal ikke tro, at det bare er et ta'

Fast IP med DHCP er nok til at port 25 er åben for udgående trafik. Skal
man i øvrigt ikke have BB Pro med statisk IP (noget andet end fast IP)
for at alle porte er helt åbne? Det kommer jeg i hvert fald frem til ved
at læse 8.A i dette dokument
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/BB_Professionel_Teknisk_beskrivelse83349TDC.pdf

> selv bord, hvor man bare ændre på vilkårene - uden varsel - og så
> gør en nødvendighed ud af, at man skal skifte abonnement. Der skal
> IGEN betales for en fast IP-adresse, vi har betalt for en gang,

Hvis I har fast IP med port 25 blokering, må det være en PPPoE løsning.
Så skal du blot skifte til DHCP (og jeg mener at denne konvertering er
gratis; det er dog muligt at månedsprisen stiger med 10 kr--hvad der
ikke burde betyde noget for en virksomhed). Se her for mere info
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

--
Jesper Lund

Fra : Hans

Dato : 17-03-04 23:06

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man i øvrigt ikke have BB Pro med statisk IP (noget andet end fast IP)
> for at alle porte er helt åbne? Det kommer jeg i hvert fald frem til ved

Det har du da helt ret i. Der bliver ellers rodet godt og grundigt rundt
begreberne, da de har to forskellige produkter hvor der benyttes et synonym
til at adskille dem. Fast og statisk?!? Øh? Jeg kan godt forstå at kunderne
klør sig lidt i nakken engang imellem.

/ Hans

Fra : nn

Dato : 17-03-04 22:19

> [...]
>
> I øvrigt synes jeg, at det er uanstændigt, at TDC uden varsel forringer
> ADSL-abonnementet - og uden nedsættelse af prisen!

Tak til alle gode kommentarer og informationer.
Jeg vender tilbage, når jeg har løsningen.

Roger 'n over

bjarne