Telia Cash, skjulte oplysninger
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-03-04 19:06

Jeg har dummet mig.

På fredag tager vi til Norge, og vi ville egentlig gerne have at vi
kunne bruge vores mobiltelefon til at ringe deroppe, hvis vi fik brug
for hjælp. Så jeg gik ind på cash.telia.dk, for at se deres priser og
muligheder. Under priser står der priser til og fra udlandet, helt
uden stjerner og andet, der kan foranledige en til at tro, at der er
noget galt.

Jeg læser så betingelserne igennem, og her finder jeg ikke noget
specielt om udlandstakster, så jeg kører ned på det lokale posthus og
køber en startpakke.

Vel hjemme igen vil jeg så undersøge hvad det koster at sende SMS fra
udlandet. Så jeg går ind under priser igen, der står ingenting om SMS.
Jeg finder deres spørgsmål og svar, og der finder jeg så den
oplysning, at hvis man vil ringe til eller fra udlandet, så skal man
forudbetale 500 kroner.

Overrasket finder jeg betingelserne igen, og her står der: Cash
omfatter adgang til telefoni i Danmark, enten i Telias net eller via
en roamingpartners net, jf. § 8.

Så ganske rigtigt skal jeg betale 500 kroner for at kunne bruge
SIM-kortet til det der er købt til.

Jeg vil mene, på godt jysk, at det er bondefangeri, når der under
priser ikke er gjort opmærksom på andet end at man kan ringe til og
fra udlandet.

Men en ting er jo hvad jeg mener, noget andet er hvad de må. Så er der
nogen der kan fortælle mig om jeg har ret i, at de burde gøre
opmærksom på at det altså koster 500 kroner forudbetalt at ringe til
og fra udlandet?

Mvh Trine, som virkelig føler sig dum

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Martin

Dato : 17-03-04 19:35

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> Jeg finder deres spørgsmål og svar, og der finder jeg så den
> oplysning, at hvis man vil ringe til eller fra udlandet, så skal man

Jeg skal ikke kunne sige hvad loven siger til det, men jeg ved at det er ved
at være normen for taletidskort at man enten ikke kan bruge kortet i
udlandet eller også skal betale depositum.

Grundet til at man skal betale depositum er at (i dette tilfælde Telia) ikke
modtager en opgørelse over hvor meget du har ringet/skrevet for før ca. 1½ -
2 uger efter, og derfor heller ikke kan trække det på dit cash kort.

--
Med Venlig Hilsen