/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Ryanair - pas på !
Fra : Pizzaman


Dato : 17-03-04 16:07

Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
noget går galt.

http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/

Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.

Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!

Alle dette kan fås for under 1.000 kr. pr. person t/r inkl. alle taxes
for f.eks. turen mellem New York og Miami. (Svarer nogenlunde til en
tur mellem Danmark og Sydfrankrig).

Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
Michael O´Leary har fundet på....

Pizzaman

 
 
@rsten (17-03-2004)
Kommentar
Fra : @rsten


Dato : 17-03-04 17:16

Pizzaman wrote:
> Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
> noget går galt.
>
> http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/
>
> Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
> lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
> de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
> Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.
>
> Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
> for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
> tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
> time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!
>
> Alle dette kan fås for under 1.000 kr. pr. person t/r inkl. alle taxes
> for f.eks. turen mellem New York og Miami. (Svarer nogenlunde til en
> tur mellem Danmark og Sydfrankrig).
>
> Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
> lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
> Michael O´Leary har fundet på....

Jammen det er da helt bevidst, så føler folk virkelig at de flyver billigt,
de bliver mindet om at det er billigt _hele_ vejen, hvergang eneste de skal
købe en kop kaffe.



--
/carsten

der var udemærket tilfreds, sidst han fløj med RyanAir



Lars Ehlers (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 17-03-04 19:14

On 17 Mar 2004 07:07:09 -0800, saruman@ofir.dk (Pizzaman) wrote:

>Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
>noget går galt.
>
>http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/
>
>Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
>lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
>de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
>Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.

JetBlue er et af de bedste discountselskaber i USA, jeg kører gerne
til Oakland i stedet for San Francisco eller San Jose, så jeg kan
rejse med JetBlue. Jeg bruger dem primært til New York og Washington
DC. Det er en fornøjelse hele vejen igennem. Det tager ingen tid at
checke ind, der er ikke langt at gå til gaten, personalet er venlige
og forstår, hvad ordet "service" betyder.

>Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
>for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
>tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
>time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!

JetBlue har DirecTV (satellit) med personlige skærme. Sæderne er store
og brede lædersæder, og der er rimelig benplads. Man skal ikke betale
for at leje hovedtelefoner som hos andre discountselskaber.

>Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
>lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
>Michael O´Leary har fundet på....

Der er mange andre discountselskaber i USA, JetBlue er afgjort det
bedste. Det eneste andet discountfirma, som jeg rejser med, er AirTran
(tidligere ValueJet) som tilbyder businessclass billetter til meget
små priser. Jeg rejser ALDRIG med SouthWest, American Trans Air (ATA)
eller Frontier Airlines, jeg har overtalt firmaet til at betale lidt
mere for f.eks. United Airlines (hvis det ikke er muligt at flyve med
f.eks. JetBlue). Over Atlanten flyver jeg næsten udelukkende Virgin
Atlantic, men det er en hel anden historie.


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Andre (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Andre


Dato : 18-03-04 09:42

> Over Atlanten flyver jeg næsten udelukkende Virgin
> Atlantic, men det er en hel anden historie.
>

Hvorfor det ??

Har aldrig selv flyvet med dem.



John (18-03-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 18-03-04 00:31


"Pizzaman" <saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:f3e8ad5e.0403170707.22be7fef@posting.google.com...
> Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
> noget går galt.
>
> http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/
>
> Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
> lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
> de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
> Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.
>
> Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
> for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
> tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
> time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!
>
> Alle dette kan fås for under 1.000 kr. pr. person t/r inkl. alle taxes
> for f.eks. turen mellem New York og Miami. (Svarer nogenlunde til en
> tur mellem Danmark og Sydfrankrig).
>
> Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
> lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
> Michael O´Leary har fundet på....


Trist historie.

Men at Ryanair hverken serverer det ene eller andet på turen ser jeg nu ikke
noget problem.

Turene varer typisk omkring en time og jeg kan sagtens undvære snacks,
drikkelse og små tv-skærme - og i sidste ende er der kun én til at betale
for den slags ting - kunderne.

Og kan jeg få min flybillet til 600 kroner i stedet for 800 kroner, sparer
jeg gerne den slags væk.


Mvh

John




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste