On 17 Mar 2004 07:07:09 -0800, saruman@ofir.dk (Pizzaman) wrote:
>Endnu en skrækhistorie om Ryanair´s måde at behandle kunder på når
>noget går galt.
>
>
http://www.hangar.no/index.php/article/articleview/3179/1/4/
>
>Ryanair kunne lære noget af amerikanske Jetblue. De flyver også
>lavpris, men har samtidig en forrygende kundeservice. De får nogle af
>de allerbedste anmeldelser blandt de amerikanske luftfartsselskaber.
>Passagererne er tilsyneladende vilde med dem.
JetBlue er et af de bedste discountselskaber i USA, jeg kører gerne
til Oakland i stedet for San Francisco eller San Jose, så jeg kan
rejse med JetBlue. Jeg bruger dem primært til New York og Washington
DC. Det er en fornøjelse hele vejen igennem. Det tager ingen tid at
checke ind, der er ikke langt at gå til gaten, personalet er venlige
og forstår, hvad ordet "service" betyder.
>Jetblue tilbyder gratis drikkevarer og snacks ombord, der er mulighed
>for at forhåndsreservere sæder over internettet, der er personlige
>tv-skærme i alle sæder på alle fly, billetter kan ændres frem til en
>time før afgang - og så er seat-pitchen på 34-35" !!
JetBlue har DirecTV (satellit) med personlige skærme. Sæderne er store
og brede lædersæder, og der er rimelig benplads. Man skal ikke betale
for at leje hovedtelefoner som hos andre discountselskaber.
>Så man BEHØVER altså ikke yde lousy service fordi man er et
>lavpris-selskab. Det er vist bare noget den arrogante Ryanair-direktør
>Michael O´Leary har fundet på....
Der er mange andre discountselskaber i USA, JetBlue er afgjort det
bedste. Det eneste andet discountfirma, som jeg rejser med, er AirTran
(tidligere ValueJet) som tilbyder businessclass billetter til meget
små priser. Jeg rejser ALDRIG med SouthWest, American Trans Air (ATA)
eller Frontier Airlines, jeg har overtalt firmaet til at betale lidt
mere for f.eks. United Airlines (hvis det ikke er muligt at flyve med
f.eks. JetBlue). Over Atlanten flyver jeg næsten udelukkende Virgin
Atlantic, men det er en hel anden historie.
--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)