import af bil fra USA
Fra : Betty Barker

Dato : 17-03-04 14:47

Hi!

Vi har nu boet i USA i 4 aar og overvejer at flytte tilbage til Danmark. Jeg ved
at vi kan tage vores bil med, men er det hvis vi har boet her 1 aar eller er det
hvis vi har ejet bilen 1 aar? Den bil vi har nu ( Dodge Intrepid) har vi haft i 4
aar, men vi overvejede at skifte den ud med en nyere inden vi vender tilbage til
Danmark. Ved hvor mange kg. eller ton bliver vaegtafgiften rigitg dyr?

Paa forhaand, tak for svaret
B. Barker

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:207.203.164.10)

Fra : Gerner

Dato : 17-03-04 15:28

On Wed, 17 Mar 2004 14:47:08 +0100, "Betty Barker" <b.barker@e-mail.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Danmark. Ved hvor mange kg. eller ton bliver vaegtafgiften rigitg dyr?

Du skal nok også regne med told og moms.

--
Gerner
916WU/4296hrs

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 06:55

Gerner wrote:

> Du skal nok også regne med told og moms.

d.v.s. du gætter ??

--
Thomas

Jeg repræsenterer med denne udtalelse ikke TDC A/S

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-03-04 19:05

"Betty Barker" <b.barker@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbage til
> Danmark. Ved hvor mange kg. eller ton bliver vaegtafgiften rigitg dyr?

I kan slippe fot tol og moms, hvis I har ejet bilen i mere end 6 mdr.
Der skal dog stadig betales registreringsafgift, som er temmelig dyr.
Læs mere på
<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134399&ov_id=200432&i=0&top=134
398&action=vis#134399>

Vægtafgiften hedder nu ejerafgift, og er en driftsafgift. Den beregnes efter
hvor langt bilen kører på literen. Forskellen i afgiften er meget stor, -
den spænder fra 9.230 Kr/halvår for en bil der kører under 4,5 km/l, til 260
kr/halvår for en bil der kører mere end 20 km/l.

/Per