De fantastiske fem
Fra : Lotte

Dato : 17-03-04 14:54

Jeg ville bare lige udtrykke min glæde for disse fem fantastiske...-hver
tirsdag aften sidder jeg limet foran skærmen, med et stort smil på...

Dejligt at se at Danmark er blevet så åbne omkring homoseksualitet...

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-04 15:07

Lotte wrote:
> Jeg ville bare lige udtrykke min glæde for disse fem fantastiske...-hver
> tirsdag aften sidder jeg limet foran skærmen, med et stort smil på...
>
> Dejligt at se at Danmark er blevet så åbne omkring homoseksualitet...

Jeg synes at de er latterlige, i ordets egentlige forstand. Men det har
intet med deres homoseksualitet at gøre.

/David

Fra : Morten Steen

Dato : 17-03-04 15:20

> Jeg synes at de er latterlige, i ordets egentlige forstand. Men det har
> intet med deres homoseksualitet at gøre.

Jeg synes det er en diskussion for dk.medier.tv?

Morten

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-03-04 16:35

"Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg ville bare lige udtrykke min glæde for disse fem fantastiske...-hver
> tirsdag aften sidder jeg limet foran skærmen, med et stort smil på...
>
> Dejligt at se at Danmark er blevet så åbne omkring homoseksualitet...

I mine øjne har DK nu altid været temmelig progressive mht. accept af andre
seksuelle lyster.

Det er bare beklageligt at det ligefrem er blevet trendy at være bøsse.

Skal vi ikke lave en straight-pride parade? Alle homoseksuelle ville sikkert
finde det ligeså kedsommeligt som jeg finder deres selvforherligelse.

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-04 16:41

Anders B. Hyltoft wrote:

> Skal vi ikke lave en straight-pride parade? Alle homoseksuelle ville sikkert
> finde det ligeså kedsommeligt som jeg finder deres selvforherligelse.

Jo, det er også lidt sådan jeg har det. Jeg skal nok selv finde ud af
hvad jeg synes er god og dårlig stil etc.

/David

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-03-04 17:16

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jo, det er også lidt sådan jeg har det. Jeg skal nok selv finde ud af
> hvad jeg synes er god og dårlig stil etc.

Nemlig, men bevares hvis man VIL med i de metroseksuelles rækker, så er
charmeklud og overdrevet mousset hår vel lige sagen

De er ikke særlig mandige at se på de gutter, men det er vel også den nye
trend. Alle skal se lidt svansede ud...

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-04 17:22

Anders B. Hyltoft wrote:

> [...]
> charmeklud og overdrevet mousset hår vel lige sagen
>
> De er ikke særlig mandige at se på de gutter, men det er vel også den nye

Jeg synes de ser fine nok ud. Mangfoldighed er godt. Men jeg gider bare
ikke se sådan ud, og jeg gider ikke se et program der fortæller mig
hvordan jeg skal se ud og hvad jeg skal mene og tænke og hvad der er på
mode og hvad der ikke er og hvad der er trendy og hvad der ikke er.

/David

Fra : Martin Møller

Dato : 17-03-04 21:13

> [...]
> mig hvordan jeg skal se ud og hvad jeg skal mene og tænke og hvad der
> er på mode og hvad der ikke er og hvad der er trendy og hvad der ikke

Så sluk eller skift kanal!
--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-03-04 21:26

Martin Møller skrev:

> Så sluk eller skift kanal!

Hey - den opfordring hører ingen steder hjemme her i tv-grupp... æh,
filmgruppen(?). D'oh! Undskyld ulejligheden ...

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Television - teacher, mother, secret lover!"

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-04 22:19

Martin Møller wrote:

> Så sluk eller skift kanal!

Det gør jeg jo også. Men nu var der en der startede en tråd om hvor
herligt et program det var, og så har jeg vel også lov at give min
mening til kende?

/David

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 17-03-04 18:03

> [...]

> et stort smil på...
>
> Dejligt at se at Danmark er blevet så åbne omkring homoseksualitet...

Jeg har faktisk aldrig set det. Trailerne og småkig i programmet var nok
til at jeg holdt mig langt væk - og så sender de jo "Viden om"
samtidigt. Jeg synes at jeg så fem ekstremt skabagtige bøsser for
eksempel:

* De skulle hjælpe en bondekarl, og da de skulle ud i stalden troppede
de op i beskyttelsesdragter og åndeværn. * og senest en ung mand med
lidt for langt hår fik at vide at hår simpelthen var for klamt og man
sandelig ikke kunne klippe ham i en salon så det klarede de på gaden *
en mand der var lidt for bleg blev spraymalet brun, og ham
"frisør-bøssen" blev ved med sige noget med at manden var klam og han
ikke ville røre ham * Tøj-bøssen skulle vise mand hvordan man sorterer
tøj, og fandme om han ikke havde gummihandsker på da han skulle røre ved
det beskidte tøj

Jeg håber ikke at selve programmet er så plat for så kan man vist kun se
det for at være (dårlig) komik?

mvh
Kim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-03-04 18:55

> Jeg håber ikke at selve programmet er så plat for så kan man vist kun se
> det for at være (dårlig) komik?

man kan håbe det er et forsøg på komik og at deres tv personligheder ligger
langt fra virkeligheden - hvis de er sån til daglig havde jeg kværket
*frisørbøssen* som du så smukt udtrykker det - da han troppede op i
grisestalden jamrende som en idiot havde jeg lyst til at kaste ham nøgen ind
i den grisesti. Jeg synes programmet er skægt, men skulle jeg høre på de fem
til daglig og hele deres samtale niveau er på det plan det er så havde jeg
hængt mig, men mon ikke de er ganske normale til hverdag - Thomas Bickham i
BigBrother var da ganske underholdende og helt fint han vandt i øvrigt - jeg
vil lade tvivlen komme dem til gode
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : T. Liljeberg

Dato : 18-03-04 02:58

On Wed, 17 Mar 2004 14:53:38 +0100, "Lotte" <lottejuul@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg ville bare lige udtrykke min glæde for disse fem fantastiske...-hver
>tirsdag aften sidder jeg limet foran skærmen, med et stort smil på...

Jeg antager, at det er den danske version af "Queer Eye for the
Straight Guy", der nu har kørt på amerikansk tv et års tid (svjh).
Hvis det er tilfældet, så er det imho lettere underholdende de første
par gange, men som tv-program holder ideen ikke til ret mange
episoder.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Lotte

Dato : 18-03-04 08:41

Det er virkelig sjovt at se at alle kommentarerne til dette program kommer
fra mænd, og de er stort set alle negative... Mænd og bøsser...

Fra : T. Liljeberg

Dato : 18-03-04 08:53

On Thu, 18 Mar 2004 08:40:52 +0100, "Lotte" <lottejuul@yahoo.dk>
wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dpFJERN@cox.net> skrev i en meddelelse

>Det er virkelig sjovt at se at alle kommentarerne til dette program kommer
>fra mænd, og de er stort set alle negative... Mænd og bøsser...

Nu var det mit indlæg du kommenterede, så jeg er da lidt overrasket
over, at du synes, at min kommentar var negativ. Jeg synes IKKE, at
det er et dårligt program (jeg må lige gentage, at jeg taler om den
amerikanske version), jeg så de første episoder, og var rimeligt
underholdt. Jeg synes bare ikke, at ideen holder særligt længe. Det
bliver hurtigt kedeligt og gentagelser af det samme.
Hvor mange episoder har der været i Danmark? Prøv igen, når du har set
10.

Tom

---

Fra : Lotte

Dato : 18-03-04 08:54

Fra : Martin Møller

Dato : 18-03-04 10:06

Lotte wrote:
> Det er virkelig sjovt at se at alle kommentarerne til dette program
> kommer fra mænd, og de er stort set alle negative... Mænd og bøsser...

Ja, man skulle næsten tro at de var homofobiske- Lidt ligesom når straight
fyre tror at alle bøsser lægger an på dem - som om bøsser ikke også har
smag...
--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : vadmand

Dato : 18-03-04 10:21

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyre tror at alle bøsser lægger an på dem - som om bøsser ikke også har
Er man homofob, hvis man ikke bryder sig om krukkede og skabagtige mænd
uanset deres seksuelle præferencer? Jeg mener fx hverken Prince eller
Michael Jackson er bøsser, men de ER ulækre og klamme.

Per V.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 18-03-04 10:50

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> wrote in message

> Ja, man skulle næsten tro at de var homofobiske- Lidt ligesom når straight
> fyre tror at alle bøsser lægger an på dem - som om bøsser ikke også har
> smag...

Det er altid nemt at generalisere, specielt hvis man ikke er klogere.
Bare fordi man udtrykker sig negativt over et tv-program samt den drejning
vores samfund har taget, hvor det er trendy at dyrke det unormale og til
tider absurde, behøves det skam ikke betyde at man er homofob.
Jeg kender skam selv et par bøsser, men dem jeg kender har ikke behov for at
udstille deres seksualitet på den måde man ser mange andre steder.

Det der er latterligt, er at den mandlige homoseksuelle minoritetsgruppe,
har markedsført sig selv i en sådan grad at den stil og væremåde nu skal
benyttes af alle mænd som vil være trendy. Den metroseksuelle mand er efter
min mening en sørgerlig symbiot mellem bøssen og den alm. mand. Mænd kan
godt være plejede uden at skulle have mani- og pedicure samt bruge 20
forskellige produkter til hud og hår. Så er det da klart at vi har brug for
skattelettelser, når mandlige del af befolkningen lige pludselig også skal
bruge halvdelen af deres indkomst på skønhedsklinikker og produkter.

Gay pride my ass... Der er ikke behov for at gøre så opmærksom på sin
seksualitet i DK. Folk ville jo synes man var idiot hvis man gjorde et stort
nummer ud af sine heteroseksuelle lyster. Bøsser og lesbiske ER accepteret i
DK. De må gifte sig og lave alt det som andre folk også må. De må tilmed få
børn hvis de kan finde en at formere sig med.
Bøsser skal have lov at være som de vil... Det skal alle folk jo, sålænge de
ikke skader andre, men de udgør en minoritet, derfor er det tåbeligt hvis de
skal udråbes til stil-orakler eller trendsættere på nogen måde når deres
eneste kvalifikation er at de går i seng med andre mænd.

Fra : Champion

Dato : 18-03-04 11:19

Anders B. Hyltoft wrote:

> [...]
deres
> eneste kvalifikation er at de går i seng med andre mænd.

Fuldstændig enig.
Jeg er hammertræt af alle de skabagtige, selvhøjtidelige,
fuldstændig nytteløse og ligegyldige trendsættere.
Og det er uanset køn eller seksuel observans.
Hvad skal vi dog med dem?

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 14:02

"Anders B. Hyltoft" <anders1@REMOVEhyltoft.dk> skrev

<snipsnip>

> Gay pride my ass...

<snipsnip>

Skal det opfattes som et ønske eller en konstatering?

Venlig (og heteroseksuel på den fede måde uden at være særlig
bøsseforskrækket) hilsen, Martin Skovbo

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 18-03-04 16:33

"Martin Skovbo" <ms/snabela/rudekuvert/punktum/dk> wrote in message

> "Anders B. Hyltoft" <anders1@REMOVEhyltoft.dk> skrev
>
> <snipsnip>

> <snipsnip>
>
> Skal det opfattes som et ønske eller en konstatering?

Det må være op til den enkeltes fortolkning

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 16:50

Anders B. Hyltoft wrote:

> Det må være op til den enkeltes fortolkning

Som Homer siger på et tidspunkt til nogle bøsser:
"He's really riding your butt! And not in a good way!"

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 11:16

Lotte wrote:
> Det er virkelig sjovt at se at alle kommentarerne til dette program kommer
> fra mænd, og de er stort set alle negative... Mænd og bøsser...

Ja, vi er allesammen fuldstændig ude af stand til at have en reel
holdning til programmet fordi vi er sådan nogle krampagtige homofober.
Hvis der endelig skulle skinne noget igennem som virker som en reel
kritik af programmet, så er det bare et lykketræf, fordi ingen af os er
i stand til at tænke klart når det handler om bøsser. Fordi vi er sådan
nogle store homofober. Og andre klicheer... *suk*

Det er virkeligt sjovt at se en kvinde skrive sådan et åndssvagt
indlæg... Kvinder og hjerner...

Nej, vel?

/David

Fra : Lotte

Dato : 18-03-04 11:36

Hmm...-jeg har ikke nævnt noget om at være homofob. Det eneste jeg antyder
er at programmet måske mest er tildelt kvinder, som har en større "trang"
til at se disse hyggelige programmer.

Fra : Christian Muus

Dato : 18-03-04 11:42

> Hmm...-jeg har ikke nævnt noget om at være homofob. Det eneste jeg antyder
> er at programmet måske mest er tildelt kvinder, som har en større "trang"
> til at se disse hyggelige programmer.

Hmm, burde målgruppen ikke være mænd, da det jo er mænds udseende de ændrer
på?

Christian

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-04 00:05

Christian Muus wrote:

> Hmm, burde målgruppen ikke være mænd, da det jo er mænds udseende de
> ændrer på?

Nej. Målgruppen er kæresterne til mændene. Mænd spilder ikke tid på sådan
noget pjat. Kvinderne æder det til gengæld ukritisk.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 18-03-04 11:52

> [...]
> nogle store homofober. Og andre klicheer... *suk*
>
> Det er virkeligt sjovt at se en kvinde skrive sådan et åndssvagt

Damn straight, Billy Bob...

ha ha ha
ROFL

Fra : Lotte

Dato : 18-03-04 12:04

Denne diskussion er kommet så langt ud at den ikke længere hører hjemme
herinde...
Men jeg har sgu ret...Mænd er negative når det kommer til seksualiteter, læs
selv jeres indlæg igennem engang. det var ikke min mening at skabe uro men
blot at udtrykke min mening omkring dagens tv.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 18-03-04 12:26

> [...]
> selv jeres indlæg igennem engang. det var ikke min mening at skabe uro men
> blot at udtrykke min mening omkring dagens tv.

Ja selvfølgelig har du ret sukkermås...

Har vi så fået fred?

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 12:30

Lotte wrote:
> [...]
> selv jeres indlæg igennem engang. det var ikke min mening at skabe uro men
> blot at udtrykke min mening omkring dagens tv.

Kunne det tænkes at "vores" indlæg går på programmets indhold og
lødighed, og ikke på deltagernes seksualitet?

Jeg ser ingen mænd i denne tråd der er "negative når det kommer til
seksualiteter". Jeg ser nogle mennesker der synes at et tv-programs
indhold er dårligt. Det har intet med seksualitet at gøre.

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 19-03-04 19:47

"Lotte" <lottejuul@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv jeres indlæg igennem engang. det var ikke min mening at skabe uro men
> blot at udtrykke min mening omkring dagens tv.

Nu tror jeg ikke "mænd er negative når det kommer til seksualiteter," så det
er et lidt stereotypt syn på mænd.
IMHO!
I og med at det er tvprogrammer, hører diskussionen under alle
omstændigheder til i tv-gruppen, men det er bare en detalje.

Her i huset er programmet til stor moro og diskussion. Jeg tror nok der skal
være nogle, der ikke kan se at det bare er fis de laver, når de kører
bøssepræferencerne lidt ud. Det er konceptet og ikke andet end sjov i gaden.
Personligt er det få af de bøsser jeg kender, der opfører sig sådan og fred
være med dem der gør.
Men livet er for kort til at spilde med de forkerte tvprogrammer (eller film
for at være lidt grupperelevant), så dem må folk jo selv vælge dem ud.

Selve indholdet i programmerne er af blandet kvalitet, men vi har da de par
gange vi har set, det fået gode tips til mad og indretning.

Mvh Maria

--
Plej dit karma-
Opfør dig ordentligt

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-04 00:06

Lotte wrote:

> Denne diskussion er kommet så langt ud at den ikke længere hører
> hjemme herinde...

Du har ret. Den hører til i dk.medier.tv og ikke i filmgruppen.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-03-04 14:46

On Thu, 18 Mar 2004 12:04:13 +0100, "Lotte" <lottejuul@yahoo.dk>
wrote:

>Denne diskussion er kommet så langt ud at den ikke længere hører hjemme
>herinde...

Den skulle slet ikke have startet herinde , dette er en film-gruppe
ikke en tv-serie gruppe.

mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Michael Skov

Dato : 19-03-04 02:39

Lige en bemærkning.
så nogle af jer fraiser i dag (torsdag)
X-tremt sjov og meget aktuel for tråden her

Kunne ikke lade vær

MU!