generere vandmærke i jpg
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 13:00

Jeg har nogle billeder i jpg format, som jeg gerne vil forsyne med vandmærke
inden de bliver vist på min hjemmeside, hvordan gør jeg det med php ?

mvh

mhv

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 17-03-04 13:54

mhv <mhvATmhvDOTdk> wrote:
> Jeg har nogle billeder i jpg format, som jeg gerne vil forsyne med
> vandmærke inden de bliver vist på min hjemmeside, hvordan gør jeg det
> med php ?

Du skal have fat i GDLib og PHPs billedbehandlingsfunktioner
(http://dk2.php.net/gd). Derfra kan du åbne dit billede, indsætte et
vandmærke i form af fx. tekst eller et andet billede og gemme resultatet som
en jpeg fil.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 09:16

> [...]
> (http://dk2.php.net/gd). Derfra kan du åbne dit billede, indsætte et
> vandmærke i form af fx. tekst eller et andet billede og gemme resultatet

Dit link virker ikke, hvis det skulle være en site der conventer for mig, så
er det ikke det jeg skal bruge, men selve koden.

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 18-03-04 11:41

mhv <mhvATmhvDOTdk> wrote:

> Dit link virker ikke, hvis det skulle være en site der conventer for
> mig, så er det ikke det jeg skal bruge, men selve koden.

Det lader til at *.php.net er nede verden over.

Det er en link til dokumentationen til en række PHP funktioner, du kan bruge
til behandling af billeder.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-03-04 16:41

mhv wrote:
> Jeg har nogle billeder i jpg format, som jeg gerne vil forsyne med vandmærke
> inden de bliver vist på min hjemmeside, hvordan gør jeg det med php ?

Kig på svarene i tråden "Et nyt layer på billede?" fra d. 14/3

> mvh
>
> mhv

Det var mange venlige hilsener :)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

osse hovede på sigt.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 09:02

> Kig på svarene i tråden "Et nyt layer på billede?" fra d. 14/3

Har desværre kun GD1.6.2, dette eks. kræver GD2.0->