Newsplex opsætningstips efterlyses.
Fra : Henning Lund

Dato : 17-03-04 11:17

Jeg kan ikke lige hitte u a opsætningen i programmet, er der nogen som
er ekspert på området. Det der driller er når man ikke kan connecte til
en server første gang for at hente headere ind, gør den det så pr
automatik igen, og hvis hvor tit gør den den så?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 17-03-04 15:06

Henning Lund skrev:

Og så lige hvordan man sætter den til max 2 connections pr server da en
af de servere jeg benytter kun tillader det.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-03-04 23:35

Således skrev "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Wed, 17 Mar 2004 15:06:10 +0100:

>Og så lige hvordan man sætter den til max 2 connections pr server da en
>af de servere jeg benytter kun tillader det.

Nu bruger jeg stadig version 3.9, selvom 4.1 er kommet ud, og der
skulle være store forskelle på disse mht. opsætning og den slags, men
jeg har angivet følgende i min config/servers

01   news://news.inet.tele.dk   mrt1
03   news://user:passwd@news.claranews.net   rt2

hvor

r = Reduce the maximum number of connections allowed to the
news-server by 1. This flag can be repeated in order to lower the
limit even more. It can be useful with news-servers for which the
default limit of 4 simultaneous connections is too high, for example
because their owners charge you per connection count or per connection
time.

Note that repeating this flag too many times will prevent NewsPlex
from using the news-server at all.

Manualen til version 4.1
<http://triceron.com/archive/software/internet/usenet/newsplex/nplex41-win-manual.htm>

har

adjustMaxConnections=count    R, r

som skal i etc\servers.ini

Men som sagt, jeg kender ikke noget til 4.1, så prøv dig frem.

Knud
--
A Tale of Two Cities LITE(tm) by Charles Dickens:
A man in love with a girl who loves another man who looks just

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 08:02

Knud Winckelmann skrev:

> 01 news://news.inet.tele.dk mrt1
> 03 news://user:passwd@news.claranews.net rt2

Ok hvorfor har du ikke en der hedder 02 i stedet for springet fra 01 til
03?
mrt1 og rt2 hvad betyder disse kommandoer? R-ét kan jeg se står for max
connection.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-03-04 09:47

Således skrev "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 18 Mar 2004 08:01:54 +0100:

>Ok hvorfor har du ikke en der hedder 02 i stedet for springet fra 01 til
>03?
>mrt1 og rt2 hvad betyder disse kommandoer? R-ét kan jeg se står for max
>connection.

Jeg havde en 02, men det er slettet i mellemtiden.

m = main server
r= nedsæt antallet af forbindelser til denne server med 1, i dette
tilfælde fra 4 til 3
t= prioritet. TDC har prioritet 1, hvor Clara er prioritet 2. Det
betyder at TDC-serveren altid prøves først. inden at Clara kontaktes.

Hvilken version kører du med?

Knud
--
Ask not for whom the telephone bell tolls ... if thou art in the
bathtub, it tolls for thee...

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 09:59

Knud Winckelmann skrev:

> Jeg havde en 02, men det er slettet i mellemtiden.

Ok

> [...]
> t= prioritet. TDC har prioritet 1, hvor Clara er prioritet 2. Det
> betyder at TDC-serveren altid prøves først. inden at Clara kontaktes.

Min server.ini ser nøjagtig sådan her ud, har du nogen rettelser til
den?
[file]

[proxies]
url=none

[server]
id=1
url=news.tele.dk
addedDateSecs=1079510386
addedDateString=Wed Mar 17 08:59:46 2004

[server]
id=2
url=biggulp.readfreenews.net
adjustMaxConnections=-2
extraConnectTime=1
extraTime=1
isSlow=1
keepAlive=1
reuseForAsync=0
useFakes=1
addedDateSecs=1079591850
addedDateString=Thu Mar 18 07:37:30 2004
comment=Excellent completion; good for headers and binary fills.

> Hvilken version kører du med?

Sidste nye.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-03-04 10:17

Således skrev "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 18 Mar 2004 09:58:32 +0100:

>Min server.ini ser nøjagtig sådan her ud, har du nogen rettelser til
>den?

Desværre, jeg kender ikke 4.1-syntaksen.

Knud
--
Chaos, panic, pandemonium - my work here is done.

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 10:27

Knud Winckelmann skrev:

> Desværre, jeg kender ikke 4.1-syntaksen.

Kan man sætte tidsintervallet for hvornår newsplex kigger efter nye
headere?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-03-04 18:12

Således skrev "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 18 Mar 2004 10:27:04 +0100:

>Kan man sætte tidsintervallet for hvornår newsplex kigger efter nye
>headere?

Ikke i 3.9. Jeg tror det er så'n lidt afhængigt af forholdene, det ser
ud som om en checker ca. hver 2. time og lidt oftere hvis jeg ofte
kontrollerer om der er nye header.

Men jeg har ikke fundet noget konkret om det.

Knud
--
Lions: 5, Christians: 0.