Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt zoomobjektiv til Canon EOS 300D
Fra : Jan R

Dato : 17-03-04 09:55

Jeg har opgivet at få rechipped mit gamle Sigma 28-200. Til gengæld har jeg
kig på et ny zoomobjektiv, Sigma 55-200mm f/4-5,6 DC.

Jeg er lidt bekymret for blændetallet. 4-5,6 lyder som om objektivet virker
bedst i kraftigt solskin. Er det rigtigt?

Hvor mange blændetrin kan der være fra 4 til 5.6?

Vejl. udsalg ligger angiveligt omkring 2000,-. Får man meget mere for
pengene, hvis man køber lidt dyrere?

Med venlig hilsen

Jan R.

Fra : Martin Gleit

Dato : 17-03-04 10:09

"Jan R" <jr@ingenspamtakstorekro.dk> wrote in message
> [...]
virker
> bedst i kraftigt solskin. Er det rigtigt?

Ja. 5.6 er noget langsomt for 200 mm (x 1.6). du vil nok mest kunne bruge
den i solskin.

> Hvor mange blændetrin kan der være fra 4 til 5.6?

1.

> Vejl. udsalg ligger angiveligt omkring 2000,-. Får man meget mere for
> pengene, hvis man køber lidt dyrere?

Man får som regel det man betaler for. Af samme grund tror jeg (unden at
kende noget til det) at dette obj. ikke har meget andet end sin pris der
taler for det. Har skrevet en lille test/anmeldelde af et anderledes lækkert
obj. Canon 70-200 Lf 4 på www.akamera.dk hvis du er interesseret.

Fra : Thor

Dato : 17-03-04 14:57

"Jan R" <jr@ingenspamtakstorekro.dk> skrev i en meddelelse

> Vejl. udsalg ligger angiveligt omkring 2000,-. Får man meget mere for
> pengene, hvis man køber lidt dyrere?

Tjek Sigma 70-300 mm APO, det er virkelig godt til prisen.

mvh Thor