Er der nogen GVDnet brugere tilstede ?
Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 14:38

Hejsa

Er der nogen GVDnet brugere tilstede ?
Især nogen som har kigget på GVDs nye trafikinfo
side: http://trafikinfo.gvdnet.dk/
og som har sammenlignet de tal med f.eks. tallene
fra DUmeter eller et lignende program.

Jeg bruger selv DUmeter og jeg kan slet ikke få det
til at stemme Uanset hvor meget jeg på en given dag
har brugt, så viser infosiden et dobbelt så stort forbrug
som DUmeter har målt på min PC.
F.eks. havde jeg d. 15-03 et forbrug på lidt over 800 MB
ifølge DUmeter. Dette passede fint med de ca 700 MB
filer som jeg downloadede den dag. Der genereres jo
lidt ekstra trafik i begge retninger når man downloader.
Men kigger jeg så på mine trafikinfo på GVDs side, så
står der at jeg d. 15 har brugt ca. 1750 MB, altså mere
end det dobbelte. Det samme gør sig gældende for
hver eneste dag i denne måned. Siden tæller konsekvent
et dobbelt så stort forbrug som det jeg selv kan måle.
Udover at have downloadet de ca 700 MB den dag,
havde jeg kun surfet nogen ganske få websites og
jeg havde ikke spillet online, så der var ikke noget som
kunne generere 800 MB ekstra trafik og det skulle jo
også have været målt af DUmeter hvis der var.

Da jeg ved at sammenligne størrelsen på de filer jeg
har downloadet med de tal som DUmeter viser ikke
kan finde nogen uoverensstemmelser, får jeg jo mistanke
om at GVDs trafikinfo side ikke er konfigureret korrekt.

Samtidigt har jeg så hørt at man for eftertiden skal betale
for det man overskrider det tilladte forbrug. ( som nu er
ændret til 10 GB pr måned )
Det synes jeg skam også er helt i orden, men når tallene
ligger så langt fra hinanden, så begynder det jo at ligne
et problem, for hvis jeg bruger f.eks. 1 GB for meget på
en måned, så vil jeg da meget nødigt skulle betale for
2 GB ekstra og da slet ikke når man ikke engang får
oplyst hvad merprisen for de ekstra MB bliver. På GVDs
website, i vedtægterne, står der bare "efter gældende
dagspris", hvad så det måtte betyde.

Beklager hvis dette er en smule OT, men GVDs eget
forum har været nede i flere måneder.

mvh Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-04 15:13

"Mogens" <Mogens@nospam.nowhere> wrote in message
>På GVDs
> website, i vedtægterne, står der bare "efter gældende
> dagspris", hvad så det måtte betyde.

Prøv at læs på deres side.. Der står 1kr. pr MB og gældende fra 1maj..
http://www.gvdnet.dk/?page=shownews&news_id=12

Men kontakt dem dog, og gør opmærksom på problemet! Vi andre kan jo ikke
kigge ind på traffiksiden.

Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 15:23

On Tue, 16 Mar 2004 15:13:26 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Prøv at læs på deres side.. Der står 1kr. pr MB og gældende fra 1maj..
>http://www.gvdnet.dk/?page=shownews&news_id=12

Javel ja, men den nyhed var altså ikke på deres website
for en time siden. da jeg sidst kiggede efter.

>Men kontakt dem dog, og gør opmærksom på problemet!

Det er gjort. Måske netop derfor de har smækket
den nyhed på her idag.

Men hold da helt ferie. 1 kr pr MB. Det er sgu da helt
vildt. Så blir det da farvel til GVDnet for mig.

mvh Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-04 16:04

> Men hold da helt ferie. 1 kr pr MB. Det er sgu da helt
> vildt. Så blir det da farvel til GVDnet for mig.

Kan du få nogen anden forbindelse med 9,76GB trafik for 175,- pr. måned
andre steder da?

Hvis man skal sammenligne så koster det 300,- for 4,88GB hos Stofa

Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 22:19

On Tue, 16 Mar 2004 16:04:11 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Kan du få nogen anden forbindelse med 9,76GB trafik for 175,- pr. måned
>andre steder da?

Nej, men det er ligesom ikke det det handler om, vel ?

Jeg klager ikke over prisen, men over at GVDs tæller
ganger mit forbrug med 2

mvh Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-04 12:29

> Nej, men det er ligesom ikke det det handler om, vel ?

Du skriuver det er dyrt med 1kr pr MB... det er det også.. Men du for til
gengæld 9,76GB for de 175,-

> Jeg klager ikke over prisen, men over at GVDs tæller
> ganger mit forbrug med 2

og så skal det selvfølgelig passe med hvad man bruger.. Men det tæller jo
også først om 1,5måned... og så burde de vel have rettet det?

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-03-04 17:45

Mogens <Mogens@nospam.nowhere> writes:

> [...]
> Især nogen som har kigget på GVDs nye trafikinfo
> side: http://trafikinfo.gvdnet.dk/
> og som har sammenlignet de tal med f.eks. tallene

Jeg har ikke lavet sammenligninger men jeg har den erfaring at DUmeter
ikke logger trafik fra alle programmer. Fx. den trafik som Virtual PC
trækker bliver ikke logget af DUmeter.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 18:06

On 16 Mar 2004 17:44:35 +0100, Martin Schultz
<di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

>Jeg har ikke lavet sammenligninger men jeg har den erfaring at DUmeter
>ikke logger trafik fra alle programmer. Fx. den trafik som Virtual PC
>trækker bliver ikke logget af DUmeter.

Jeg bruger ikke VirtualPC. Kender det faktisk slet ikke.
Jeg surfer, henter lidt filer ned, mest musikvideoer og
lidt Star Trek Enterprise. Desuden spiller jeg af og til
lidt Soldier of fortune 2. Altsammen ting som DUmeter
sagtens kan registrere.
Den 15-3 spillede jeg ikke og surfede kun i få minutter.
Der blev hentet ca 700 MB filer og disse blev registreret
af DUmeter helt som de skulle. ( målt til 823 MB ialt, altså
både up- og download sammenlagt )
Alligevel har GVDnet målt min trafik til 1750 MB hvilket
jeg overhovedet ikke kan få til at passe.
Det samme gælder hver eneste dag siden tælleren
blev indført for ca en måned siden. Mystisk.

mvh Mogens

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-03-04 22:08

> [...]

> jeg overhovedet ikke kan få til at passe.
> Det samme gælder hver eneste dag siden tælleren
> blev indført for ca en måned siden. Mystisk.

Har du tjekket din computer for virus?

Fra : Mogens

Dato : 16-03-04 22:17

On 16 Mar 2004 22:07:35 +0100, Martin Schultz
<di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

>Har du tjekket din computer for virus?

Ja, den bliver tjekket løbende.

Desuden, med DUmeter kørende konstant, så
burde trafik genereret af en virus jo også tælles
med.

Derudover har jeg lige erfaret at jeg ikke er den
eneste med omtalte problem.

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 17:37

"Mogens" <Mogens@nospam.nowhere> skrev i en meddelelse

> Det samme gælder hver eneste dag siden tælleren
> blev indført for ca en måned siden. Mystisk.

Det er ikke summerede oplysninger? Altså for hele måneden?

> mvh Mogens

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 18-03-04 18:11

On Thu, 18 Mar 2004 17:37:12 +0100, "Lars Jensen" <lars [snabela]
zulfo [punktum] dk> wrote:

>Det er ikke summerede oplysninger? Altså for hele måneden?

Jo, GVDs tæller viser også det månedlige forbrug og her gør det
samme sig gældende. Den viser at jeg har brugt mere end dobbelt
så meget som jeg har brugt ifølge DUmeter.
Det hænger bare ikke sammen.

mvh Mogens

Fra : Nicework

Dato : 21-03-04 08:00

Hej Mogens

JA, jeg har GVD og undrede mig over at jeg fra tirsdag til søndag har et
forbrug der er steget fra 700 MB til 1700 MB, da jeg ikke har brugt nettet
de mellemliggende dage. Jeg har så lige konstateret at det er en anden
kundes forbrug jeg logger på Hmmm hvad mon der lige sker hvis vi når
over 10 GB mon jeg kommer til at betale for deres forbrug,.

Måden man kan se om det er ens eget eller en andens er den mailadresse man
registrere og på min forbrugside står de pludselig Søren og Maibritt, jeg
har dog TAGET EN KOPI TIL BEVISFØRELSE

mvh

Fra : Nicework

Dato : 21-03-04 08:04

NÅÅÅ

Jeg har lige fundet ud af det garanteret er dordin min """faste""" GVDnet IP
er skiftet ud med en anden og da det temmelig sikker er den man måler på har
jeg så fået en anden kundes forbrug )) Fedt var !!!!

Fra : Mogens

Dato : 21-03-04 11:33

On Sun, 21 Mar 2004 08:04:25 +0100, "Nicework" <Blaster@sol.dk> wrote:

> [...]
>er skiftet ud med en anden og da det temmelig sikker er den man måler på har
>jeg så fået en anden kundes forbrug )) Fedt var !!!!

Hej

Det er sgu mystisk. Jeg har lige opdaget det samme her.
Når jeg kigger på GVDs trafikinfo får jeg en andens
oplysninger frem og nu er det pludseligt et meget lavere
forbrug end det den viste tidligere.
Min egen DUmeter har registreret ca 5 GB i denne måned,
men på Trafikinfo siden står der at jeg har brugt 800 MB

Det er sgu en skam at GVDs forum er væk, så man ikke
kan få diskuteret problemet med nogen flere GVD brugere.
Problemet er jo at når vi kontakter GVD som enkeltpersoner,
så bliver klagerne meget nemmere afvist.
Jeg har f.eks. allerede kontaktet Gunther og fik det svar
tilbage at han ikke kunne se nogen problemer i systemet,
men at han da sendte min mail videre til deres leverandør.
OK, det er da ikke en total afvisning, men jeg tvivler stærkt
på at der sker mere i sagen før der er flere brugere som
klager.

For hvis vi ikke kan stole på info siden, hvordan skal vi så
nogensinde kunne acceptere eventuelle regninger på
merforbrug ? Og især da med en ågerpris på 1 kr pr MB.
Man risikerer jo uventede regninger på flere tusind kr.

mvh Mogens

Fra : Sephyr

Dato : 21-03-04 17:40

Tag det nu roligt, det er først til maj det gælder, og jeg synes det fremgår
ret tydedeligt at man bruger den mellemliggende tid til at indkøre systemet.
Det virkelige problem er at GVD ikke informerer om hvad de foretager sig,
jeg har været væk i wekeenden og da jeg kom hjem var mit forbrug tredoblet
og jeg havde fået ny IP adrs.
Giv dem nu en chance til at få styr på det.

Sephyr

Fra : Mogens

Dato : 21-03-04 17:52

On Sun, 21 Mar 2004 17:40:24 +0100, "Sephyr" <sephyr1@sletgvdnet.dk>
wrote:

>Tag det nu roligt, det er først til maj det gælder, og jeg synes det fremgår
>ret tydedeligt at man bruger den mellemliggende tid til at indkøre systemet.

Så burde de vente med at oplyse brugerne om at de nu kan
bruge trafikinfo siden til at holde øje med deres forbrug.
Især da når man selv bruger DUmeter til at holde styr på det
og så info siden viser at man har brugt mere end det dobbelte.
Så får man sgu noget af et shock.

GVD burde få skidtet til at køre korrekt inden de tager det i brug.

>Det virkelige problem er at GVD ikke informerer om hvad de foretager sig,

Ja, lidt mere info havde godtnok været rart. Også surt at deres
forum ikke længere virker, for så havde man jo nok kunne få
lidt oplysninger ad den vej.

>jeg har været væk i wekeenden og da jeg kom hjem var mit forbrug tredoblet
>og jeg havde fået ny IP adrs.

Samme her. Dog er mit forbrug pludseligt nede på under 10%
af det det var forleden.
Om jeg har fået ny IP ved jeg ikke, for den kunne jeg ikke
udenad.

>Giv dem nu en chance til at få styr på det.

Ja ja, jeg venter lidt endnu og ser hvad der sker.

Men prøv lige at tjekke dit forbrug de næste dage
og sammenlign det med det der står på info siden.
De sidste 4 uger har info siden konsekvent mere end
fordoblet mit forbrug.

mvh Mogens

Fra : Nicework

Dato : 22-03-04 18:26

Det er da også irriterende at der nu er en anden der har fået min email
adresse. Havde de informeret om det var en test og at man ikke skulle
tilmelde sig med sin mail, var det da okay.

Fra : Mogens

Dato : 22-03-04 22:18

On Mon, 22 Mar 2004 18:25:59 +0100, "Nicework" <Blaster@sol.dk> wrote:

>Det er da også irriterende at der nu er en anden der har fået min email
>adresse. Havde de informeret om det var en test og at man ikke skulle
>tilmelde sig med sin mail, var det da okay.

Ja, hos GVD er information en by i Rusland.

Jeg havde også skrevet min email addresse ind på
info siden, så nu er der nok snart en anden som
får en masse advarsler.

mvh Mogens