Taksten for inkassosalær og tilbageholdels~
Fra : Britt Malka

Dato : 16-03-04 11:57

Goddag

Er der stadig faste takster for inkassosalær?

I så fald - hvad er de?

I august 2002 tog vi et beløb på 17.370 til inkasso.

Den 9. februar i år betalte debitor det skyldige beløb, men han mener
ikke, at han skal betale inkassosalæret.

Vores advokat har derfor sagt, at han vil overføre 10.000 til os og
tilbage det resterende beløb, indtil det er afgjort, hvem der skal
betale hans salær.

Trods adskillige rykkere til vores advokat, har vi stadig ikke
modtaget de 10.000.

Jeg går ud fra, at vi vel ikke kan stille meget andet op end at sende
ham til inkasso også? Hos en anden og hurtigere advokat vel at mærke.

Har han i øvrigt lov til at tilbage holdet noget som helst af det
indbetalte?
--
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Fra : Peter G C

Dato : 16-03-04 18:10

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Goddag
>
> Er der stadig faste takster for inkassosalær?

Ja, inkassoomkostninger over for skyldneren er forholdsvist faste. Men
klientens salær for advokatens arbejde er ikke fast.

> I så fald - hvad er de?
>
> I august 2002 tog vi et beløb på 17.370 til inkasso.
>
> Den 9. februar i år betalte debitor det skyldige beløb, men han mener
> ikke, at han skal betale inkassosalæret.

Træls. Det må advokaten jo så overveje om han vil stævne for. Det skal du
aftale med ham.

> Vores advokat har derfor sagt, at han vil overføre 10.000 til os og
> tilbage det resterende beløb, indtil det er afgjort, hvem der skal
> betale hans salær.

Det lyder ok. Du kan jo tale med ham om det kan betale sig at stævne for
salæret.

> Trods adskillige rykkere til vores advokat, har vi stadig ikke
> modtaget de 10.000.

Spørg ham om hans fremgangsmåde er i overensstemmelse med god advokatskik.
Er du i tvivl ringer du til advokatsamfundet.

> Jeg går ud fra, at vi vel ikke kan stille meget andet op end at sende
> ham til inkasso også? Hos en anden og hurtigere advokat vel at mærke.

Nok spild af kroner.

> Har han i øvrigt lov til at tilbage holdet noget som helst af det
> indbetalte?

Ja det kan han - et rimeligt beløb vil jeg antage. Jeg har ikke undersøgt
det nærmere, men jeg gør selv det samme.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Britt Malka

Dato : 16-03-04 20:53

On Tue, 16 Mar 2004 18:10:12 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Spørg ham om hans fremgangsmåde er i overensstemmelse med god advokatskik.
>Er du i tvivl ringer du til advokatsamfundet.

Et godt råd.

Tusind tak for alle dine svar her.
--
Britt Malka