Ordet komplet...hvad er det?
Fra : Max

Dato : 16-03-04 10:34

Hvad dækker ordet komplet over?

Det er fordi jeg sidder og kigger lidt på reservedele til min bil, og her
kommer jeg så forbi en _komplet
udstødning_(http://www.thansen.dk/product.asp?c=225112935&n=360427886&pn=369
679941) vil det sige at hvis jeg bestiller denne vil jeg i følge lov være
berettiget en udstødning fra ende til anden?

Grunden til at jeg spørger er at det så er meget billigt da den normalt
ville koste en del mere

På forhånd tak.

/Max

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-03-04 12:05

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 679941) vil det sige at hvis jeg bestiller denne vil jeg i følge lov være
> berettiget en udstødning fra ende til anden?

Du får nok et bedre svar i en anden gruppe, feks. news:dk.fritid.bil. Der er
ingen juridisk definition på en komplet udstødning, andet en at en komplet
udstødning skal svare til det der må forstås ved en komplet udstødning...
Derfor er bilfolkene bedre til at svare på, hvad udtrykket må/bør dække
over.

> Grunden til at jeg spørger er at det så er meget billigt da den normalt
> ville koste en del mere

Hvis det er vildt meget billigere, og du er i tvivl om det kan passe, så må
du hellere lave en kontrolkontakt til firmaet for at høre om det kan passe.
De er nemlig ikke bundet af en pris, der er åbenlyst forkert.

/Per

Fra : Max

Dato : 16-03-04 12:30

> [...]
> udstødning skal svare til det der må forstås ved en komplet udstødning...
> Derfor er bilfolkene bedre til at svare på, hvad udtrykket må/bør dække

Jep i know...og jeg har også spurgt der

> [...]

passe.
> De er nemlig ikke bundet af en pris, der er åbenlyst forkert.

Tak, det var det jeg ledte efter

/Max

Fra : Rasmus

Dato : 16-03-04 17:43

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 679941) vil det sige at hvis jeg bestiller denne vil jeg i følge lov være
> berettiget en udstødning fra ende til anden?

Det fremgår på siden hvad en komplet udstødning består af (bagpotte,
mellemrør og monteringskit)

Reservedelsforhandlere definere normalt en "komplet udstødning" som fra
katalysator og bagud, hvis bilen ikke har katalysator fra forrør og bagud.

mvh
Rasmus

Fra : Max

Dato : 16-03-04 20:40

> Det fremgår på siden hvad en komplet udstødning består af (bagpotte,
> mellemrør og monteringskit)

Hvor står det?

Det jeg kan se er:

"Du kan også købe følgende løsdele af det komplette sæt:"

Læg mærke til kan.

> Reservedelsforhandlere definere normalt en "komplet udstødning" som fra
> katalysator og bagud, hvis bilen ikke har katalysator fra forrør og bagud.

Okay... Jeg tror nu ikke at den begrundelse holder, da de handeler med
private, derfor mener jeg at de skal være de bedre vidne. Men det ved jeg
ikke men holder mig til det fra Per. Men tak for svaret

/Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-03-04 23:21

On Tue, 16 Mar 2004 20:40:01 +0100, "Max" <maxses@hotmail.com> wrote:

> [...]
>private, derfor mener jeg at de skal være de bedre vidne. Men det ved jeg
>ikke men holder mig til det fra Per. Men tak for svaret

Sættet indeholder de 3 dele som er beskrevet kan købes i løsdele..

Altså en mellempotte, en bagpotte og et monteringssæt..

Henrik Madsen

Fra : Max

Dato : 17-03-04 08:46

> Sættet indeholder de 3 dele som er beskrevet kan købes i løsdele..
>
> Altså en mellempotte, en bagpotte og et monteringssæt..

Det står der stadig ikke nogen steder.

/Max