3Com netkort driver
Fra : Henrik Jansen

Dato : 16-03-04 10:29

Hejsa
En ven har fået en gammel Compaq computer, som også har et 3Com netkort
installeret. Nu har han købt en ADSL løsning hos TDC og skal have det til at
virke, men der er knas med netkortet. Da jeg installerede XP på computeren
fandt windows ganske vist et netkort af typen "Microsoft ...." (kan ikke
lige huske hvad det hed, men det virker ihvertfald ikke.), og vi tror nu at
den rigtige driver ville være sagen der løste problemet.
Men hvordan finder jeg en driver til et gammelt 3COM netkort?

3COM Etherlink 111 copyright 1995 3C5098-L

Jeg har kikket på www.3com.com men der er sq. 1000vis af downloadmuligheder
og kan ikke finde noget rigtigt der passer.

Det skal lige siges at han tidligere på samme computer har haft ADSL med
win98 og at det fungerede fint, men at det er i forbindelse med
opgraderingen til XP at problemet opstod.

Nogen tips?

/HJ

Fra : Leony

Dato : 16-03-04 11:21

In news:4056c8e7$0$746$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henrik Jansen <duerIkke@duerikke.dk> typed:

> Men hvordan finder jeg en driver til et gammelt 3COM netkort?
> 3COM Etherlink 111 copyright 1995 3C5098-L

Det er langt fra sikkert at der findes en XP driver til et så gammelt
kort.
Umiddelbart kan jeg heller ikke finde nogen driver til XP på 3Com's
hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-04 12:32

In article <4056c8e7$0$746$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
duerIkke@duerikke.dk says...

> Nogen tips?

Hvis ikke det er ISAPNP så virker det ikke.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 16-03-04 15:43

On Tue, 16 Mar 2004 10:29:08 +0100, "Henrik Jansen"
<duerIkke@duerikke.dk> wrote:

>3COM Etherlink 111 copyright 1995 3C5098-L
>
>Jeg har kikket på www.3com.com men der er sq. 1000vis af downloadmuligheder
>og kan ikke finde noget rigtigt der passer.

Det hedder med stor sandsynlighed ikke 5098 men 3C509B-L - altså et b,
ikke et 8-tal...
www.3com.com har driverne..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-03-04 22:45

Henrik Jansen wrote:
> Nogen tips?

Well.. mener at have set at det billigste netkort på edbpriser.dk kostede
ca. 30kr. (uden fragt, så man skal bo i nærheden af en hardware-pusher)
Vil ikke mene at det er værd at bruge al for lang tid på at få et gammelt
til at virke når man kan købe nyt til den pris.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Henrik Jansen

Dato : 16-03-04 23:09

Hejsa
Nu er det sådan at man ikke bare kan putte et nyt netkort i slig gammel
maskine. Jeg tror nok at det hedder et ISA kort der passer. Men jeg har på
3com hjemmesiden fundet en driver som måske passer (i deres afdeling for
gammelt skrammel) nu har jeg sendt til kammeraten på diskette og så må vi se
om han kan få det til at spille, ellers må han købe en ny PC.
Tak for hjælpen
HJ

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 16-03-04 23:19

Henrik Jansen wrote:
> [...]
> deres afdeling for gammelt skrammel) nu har jeg sendt til kammeraten
> på diskette og så må vi se om han kan få det til at spille, ellers må

Jeg vil nu også tro at 3COM har driveren liggende.. men hvis den ikke er til
at finde, mon der så ikke også er et PCI slot på bundkortet til et nyt
netkort? Hvis der kun er ISA slots, så tror jeg at jeg ville prøve at
overtale ham til at købe en ny maskine