TDC negativ regning efter overflytning..
Fra : Kanga

Dato : 15-03-04 19:10

Hej.

Jeg var lidt i tvivl om dette emne passer bedst her eller
dk.forbruger, men here goes:

Efter at have fået flyttet mit mobilnummer til Telmore fra TDC har jeg
fået en regning fra TDC, den sidste håber jeg..

At betale: -148,55 Kr
Da dette jo er en NEGATIV regning er betalingsfeltet på girokortet
overstreget med stjerner.

Eftersom dette jo er penge jeg har til gode efter abb ophør undlader
jeg at reagere.

I dag fik jeg så en NY regning. Samme beløb som sidst, men minus 33
øre i MORARENTER.

Grrrrr....

Skal jeg betale morarenter for penge som TDC skylder mig? =

Jeg har ringet til kunde"service" som sagde at jeg bare skulle
ignorere det, men det gjorde jeg jo også på den første regning!

Gad vist om en negativ regning automatisk sendes til incasso hvis jeg
ikke betaler, GRRRR..

Kan jeg trygt vente og se hvad der sker????

Har nogen her oplevet noget lignende??

mvh Jens
"A PC with Linux is like a Fish on a Bicycle!"

Fra : mullerman

Dato : 15-03-04 19:45

"Kanga" <kanga@hopping.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen her oplevet noget lignende??
>

> mvh Jens
> "A PC with Linux is like a Fish on a Bicycle!"

det har jeg også prøvet, der går lidt tid, og så kommer der en check...

Martin

Fra : Kanga

Dato : 15-03-04 20:54

On Mon, 15 Mar 2004 19:45:11 +0100, "mullerman"
<billetter2003@yahoo.com> wrote:

>det har jeg også prøvet, der går lidt tid, og så kommer der en check...
>
>Martin

Tak Martin, jeg håber du har ret

"A PC with Linux is like a Fish on a Bicycle!"

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-03-04 20:11

Kanga wrote:

> [...]
> øre i MORARENTER.
>
> Grrrrr....
>
> Skal jeg betale morarenter for penge som TDC skylder mig? =

Hvis det er -33 øre i morarenter, må det jo være penge som TDC skal give til dig - så bare vent
nogle måneder - dit tilgodehavende vokser vel støt og roligt

Mvh Tommy

Fra : Kanga

Dato : 15-03-04 20:53

On 15 Mar 2004 20:11:08 +0100, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

>Hvis det er -33 øre i morarenter, må det jo være penge som TDC skal give til dig - så bare vent
>nogle måneder - dit tilgodehavende vokser vel støt og roligt
>
>Mvh Tommy

De 33 øre er trukket fra de 148,55, tilgodehavende nu kun 148,22,-

"A PC with Linux is like a Fish on a Bicycle!"

Fra : Jochke

Dato : 15-03-04 20:32

"Kanga" <kanga@hopping.org> wrote in message

> Har nogen her oplevet noget lignende??

For det første vil det være bedre at ringe til regningsservice. De har mere
styr på regninger, da de sidder med dem fast.

Og jo du vil modtage en check når beløbet overstiger 25 kroner.

/Jochke

Fra : Kanga

Dato : 15-03-04 20:54

On Mon, 15 Mar 2004 20:32:03 +0100, "Jochke" <ask@me.com> wrote:

>For det første vil det være bedre at ringe til regningsservice. De har mere
>styr på regninger, da de sidder med dem fast.

Det nummer jeg ringede til var 80 80 80 20......

>Og jo du vil modtage en check når beløbet overstiger 25 kroner.
>
>/Jochke

Ja, forhåbentlig, men dette var jo den ANDEN regning, så..
Normalt trækkes der jo et rykkergebyr på 100Kr, men det er jeg da i
det mindste sluppet for :-}

Nå, men jeg må se om jeg kan vække dem..

Hvor ER jeg glad for at (næsten) være sluppet ud af det selskab.. =:-}

Fra : Jochke

Dato : 15-03-04 22:13

> Det nummer jeg ringede til var 80 80 80 20......

Du skal ringe til regningsservice på 3*80 28

> Ja, forhåbentlig, men dette var jo den ANDEN regning, så..
> Normalt trækkes der jo et rykkergebyr på 100Kr, men det er jeg da i
> det mindste sluppet for :-}

Lyder som noget mærkeligt noget. Ring til dem og ryk dem lidt i ørene. De
plejer at være flinke at snakke med.

> Hvor ER jeg glad for at (næsten) være sluppet ud af det selskab.. =:-}

Og alligevel ikke. Du bliver jo i familien. ;)

/Jochke

Fra : Allan D. Pedersen.

Dato : 15-03-04 22:31

Hehe.. de første bølger af Telia fejl har ramt TDC selv om Telia ikke har
opkøbt TDC endnu/måske gør det.

Fra : Kanga

Dato : 16-03-04 22:28

On Mon, 15 Mar 2004 22:30:42 +0100, "Allan D. Pedersen."
<grillbiller@hotmail.com> wrote:

>Hehe.. de første bølger af Telia fejl har ramt TDC selv om Telia ikke har
>opkøbt TDC endnu/måske gør det.

Yuk, opkøb?!

Hvor kan man læse mere om det??

mvh Jens

"Born in '68, Still Crazy After All These Years"

"Things should be made as simple as possible,
but not simpler."

Albert Einstein

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-04 23:22

> Yuk, opkøb?!
>
> Hvor kan man læse mere om det??

Du skal måske lige vente til det sker, hvis det sker.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Nielsen

Dato : 16-03-04 15:28

> [...]
> ikke betaler, GRRRR..
>
> Kan jeg trygt vente og se hvad der sker????

Ja jeg fik også en negativ faktura. Ventede derefter et stykke og intet
skete. Så ringede jeg og den "flinke dame" sagde: ok, så sender jeg den til
udbetaling. Så det lød faktisk ikke som om det ville ske automatisk.

L.Nielsen

Fra : Kanga

Dato : 16-03-04 22:26

On Tue, 16 Mar 2004 15:27:52 +0100, "Nielsen"
<FJERNDETTE@mailmailmail.dk> wrote:

> [...]
>skete. Så ringede jeg og den "flinke dame" sagde: ok, så sender jeg den til
>udbetaling. Så det lød faktisk ikke som om det ville ske automatisk.

Ja, du har ret, det var det der skulle til!

Jeg har nu skrevet til regningsservice, og fik svaret at jeg vill
modtage en check i løbet af 8-10 dage, Happy End

Hendes svar var:

"Jeg har BESTILT en check........."

Så ja, det lød som noget hvor der skulle manuel indgriben til.

mvh Jens

Fra : Grytt

Dato : 16-03-04 23:58

On Mon, 15 Mar 2004 19:10:21 +0100, Kanga <kanga@hopping.org> wrote:

> [...]
>overstreget med stjerner.
>[...]
>
>Kan jeg trygt vente og se hvad der sker????

Ja, det har jeg, da jeg flyttede fra TDC Mobil til Telmore.
Fik en negativ faktura til betaling senest 12-01-2004.

Afventede pengenes ankomst. Ingen penge.
Rykkede. De ville sende pengene i løbet af 8-10 dage.
Ingen penge. Rykkede igen, og yes, en check den 13-02-2004.

"Ved betaling efter betalingsfristens udløb vil vi tillade os
at opkræve et ekspeditionsgebyr på 100 kr, samt at
opkræve morarenter ifølge rentelovens regler".

Det er naturligvis til brug den anden vej - jeg fik da heller
ikke et sådant gebyr. Burde have haft det, når de overskrider
deres egne regler. Man græmmes.
--
en hilsen fra Henning i Brøndby

http://grytter.net/