Hurtigruten Bergen - Kirkenes (Norge)
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-04 16:37

Jeg på tænker at tage en sommertur med 'Hurtigruten' fra Bergen til Kirkenes
og retur.

Er der nogen der har erfaring med denne tur?
Hvilken måned er at foretrække at rejse i?
Hvilken aldersklasse er den typiske rejsende?
Er det singler eller par?
Hvordan er livet om bord?
osv.

Vil du dele ud af din erfaring/oplevelse, hører jeg gerne nærmere herom.

Venlig hilsen Knud

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 16-03-04 02:49

On Mon, 15 Mar 2004 16:37:22 +0100, "KnudS"
<ks'nitusinde'snabelahotmail'punktum'com> wrote:

>Jeg på tænker at tage en sommertur med 'Hurtigruten' fra Bergen til Kirkenes
>og retur.
>
>Er der nogen der har erfaring med denne tur?

Ja.

>Hvilken måned er at foretrække at rejse i?

Det afhænger af om du foretrækker at se omgivelserne i sne eller med
blomster. Men maj - august er nok det mest populære.

>Hvilken aldersklasse er den typiske rejsende?

Nok lidt oppe i årene.

>Er det singler eller par?

Primært par.

>Hvordan er livet om bord?

Afslappet. Meget afslappet. Du sidder stort set hele fagen i
udsigtssalonen oppe ovenpå broen i en lænestol og nyder udsigten rundt
om skibet.

>osv.

Overdådige buffet'er morgen og frokost, serveret middag om aftenen.
Regn med at tage megen vægt på. De har nul styr på vin og årgange.

Husk et kamera!

Turen tilbage fra Kirkenes til Bergen er ikke nær så spændende som
turen op - så du kan fint stå af og flyve hjem fra Kirkenes, hvis du
synes at 11 dage er lidt for meget.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : JK

Dato : 16-03-04 21:56

> [...]

>Er der nogen der har erfaring med denne tur?
>Hvilken måned er at foretrække at rejse i?
>Hvilken aldersklasse er den typiske rejsende?

Meget gammel, uden særlig sporty førlighed.

Det siger sig selv. Hvem er krydstogter ellers for.

Nå, men mine svigerforældre havde en god tur.

Hvad med noget krydstogt i Rusland istedetfor ?

hilsen

John

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 17-03-04 21:42

On Tue, 16 Mar 2004 21:55:51 +0100, JK <junk@mailzone.com> wrote:

>Meget gammel, uden særlig sporty førlighed.
>
>Det siger sig selv. Hvem er krydstogter ellers for.

Ah, er det ikke lige lovlig meget cliché?

Der er nogle udflugter undervejs, som faktisk godt kan kræve ikke blot
at man går en del, men faktisk også at man klatrer, hvis man virkelig
vil se noget.

Der er forskel på cruises der ikke lægger til havn på noget tidspunkt,
og cruises der konstant er i havn.

Jeg var på kystcruise i Grønland for et par år siden, og kom en del i
land og se mig omkring. Det var jeg så glad for, at jeg nupper en
lignende tur igen i juli.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jan

Dato : 17-03-04 16:56

<4055cdae$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Hvilken aldersklasse er den typiske rejsende?

enhver aldersklasse, lokale reisende fra havn til havn eller på en
delstrekning - det er dette som ruten primært er etablert for.

Men langveisreisende/turister er nok helst godt voksne.

--
/jan
news postings should be followed up in news