Andet multimedie
Font i PDF
Fra : Søren

Dato : 15-03-04 14:41

Hej

Jeg bruger Mac OSX og Acrobat 6.0. Hvordan kan jeg se hvilke Fonte der
er brugt i en PDF fil. Jeg ved godt at jeg kan gå ind i Document
Properties og se alle brugte fonte i jobbet.

Men jeg mener at jeg i version 5.0 kunne markere teksten og så se hvad
fonten hed.

Hvordan gør jeg det i 6.0.

Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-04 15:59

Søren skrev:

> Men jeg mener at jeg i version 5.0 kunne markere teksten og så
> se hvad fonten hed.

Den funktion mangler jeg også ofte, men kan heller ikke finde
den i Acrobat 6.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 15-03-04 19:01

Funktionen ligger i text editværktøjet. Vælg en stump text og højreklik

Kh
Bjørn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-04 19:09

Studio Smalbro skrev:

> Funktionen ligger i text editværktøjet.

Hvor finder du det henne? Det eneste værktøj jeg har i menubjælken,
som omhandler tekst, er Select Text Tool. Hvis jeg markerer en tekst
med det værktøj og højreklikker, har jeg ikke en funktion som kan
vise mig, hvilken font der er brugt i den markerede tekst. I Acrobat
5.x var der ganske simpelt en bjælke i menulinien, som viste navnet
på fonten, så vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 15-03-04 19:25

> [...]
> vise mig, hvilken font der er brugt i den markerede tekst. I Acrobat
> 5.x var der ganske simpelt en bjælke i menulinien, som viste navnet

Mon jeg kommer før Bjørn:

Tools - Advanced Editing - Show Advanced Editing - Vælg tekst med
TouchUp Text Tool - CMD/Højreklik Properties.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-04 19:40

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>I Acrobat
>5.x var der ganske simpelt en bjælke i menulinien, som viste navnet
>på fonten, så vidt jeg husker.

Det ser sådan ud i Acrobat 5 efter, hvad jeg kan finde ud af:

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/acrobat.png

(efter hvad jeg kan finde ud af, er ikke den store Acrobathaj og
har ikke 6 til sammenligning).
--
Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-04 19:30

Storm skrev:

> Tools - Advanced Editing - Show Advanced Editing - Vælg tekst med
> TouchUp Text Tool - CMD/Højreklik Properties.

Tak. Så fandt jeg det omsider. Pudsigt at det skal gemmes så
langt væk. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 15-03-04 19:35

> Tak. Så fandt jeg det omsider. Pudsigt at det skal gemmes så
> langt væk. :)

Der ligger meget godt gemt væk i Tools, Det er vel af hensyn til
brugervenligheden, kun det man bruger viser man fremme.
Men jeg har ikke mødt nogen der pr. intuition fandt det med det samme.
Det er lidt Microsoft-agtigt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-04 22:46

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det ser sådan ud i Acrobat 5 efter, hvad jeg kan finde ud af:
>
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/acrobat.png

Hmm, det er faktisk uhyggeligt at man allerede har glemt Acrobat 5.
Som jeg husker det, så var der en hvid bjælke oppe i menulinien,
hvor man kunne se navnet på den markerede font, men noget tyder på,
at jeg husker forkert.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-04 23:06

> [...]

>Som jeg husker det, så var der en hvid bjælke oppe i menulinien,
>hvor man kunne se navnet på den markerede font, men noget tyder på,

Jeg kunne ihvertfald ikke få det frem.
--
Knud

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-04 22:46

Storm skrev:

> Det er lidt Microsoft-agtigt

Ja faktisk. Der bliver proppet mere og mere ind i menuerne i
hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren - 6000

Dato : 17-03-04 08:39

Tak for alle svarende. Så fandt jeg ud af det.

Søren