Feriepenge
Fra : John Doe

Dato : 14-03-04 18:43

Kære kloge hoveder,

Jeg har et problem med feriepenge som jeg håber, at I kan hjælpe mig med at
se om jeg har forstået korrekt.

Facts:

1. Jeg har arbejdet i en virksomhed 'A' (som har ferie med løn) frem til 31.
april 2003, hvorefter jeg stopper p.g.a. opsigelse
2. Fra 1. maj 2003 og til 1. februar 2004 modtager jeg fuldtids dagpenge fra
min A-kasse.
3. Den 2. februar 2004 bliver jeg ansat ved en ny virksomhed 'B' (som har
ferie uden løn)

Fra virksomhed 'A' modtager jeg ved opsigelse et feriekort på 22 dage,
hvoraf jeg i dagpenge-perioden fra 1. maj 2003 og til 1. februar 2004 har
afholdt de 10 dage, og har selvfølgelig ikke modtaget dagpenge i denne
lovligt afholdte ferie.

Jeg har således pt. et nyt feriekort på 12 dage = beløb 7783,70 kr.

Den nye virksomhed 'B' vil p.g.a. arbejdspres og indkøringsperiode ikke give
mig ferie inden 1. maj 2004, hvor ferieåret slutter.

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg på nogen måde få de resterende 7783,70 kr.
udbetalt?

Ifølge http://www.adir.dk/extern/ferie/Lag_02.htm kan man få resterende
feriepenge udbetalt, hvis man udfylder en blanket, men da jeg har modtaget
dagpenge i ferieåret 1. maj 2003 til 1. maj 2004, så skal det resterende
beløb først modregnes antal dage, man har modtaget dagpenge. Kun hvis man
har modtaget dagpenge i mindre end 5 dage, kan man modtage evt. resterende
feriepenge.

Er dette korrekt forstået?

Jeg forstår det sådan, at det eneste som vil ske ved at udfylde blanketten,
er at mine resterende feriepenge bliver flyttet fra virksomhed 'A' til
Statskassen, og jeg får ikke selv en eneste krone.....?

Tusinde tak for hjælpen

Mig med penge jeg ikke kan få - æv æv

Fra : Bo Mortensen

Dato : 15-03-04 00:05

"John Doe" <kenneth229@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig ferie inden 1. maj 2004, hvor ferieåret slutter.
>
> Mit spørgsmål er nu: Kan jeg på nogen måde få de resterende 7783,70 kr.

Hvad med at Låne firmaets stempel og en krussedulleunderskrift, send ind og du får
pengene - det gjorde jeg

mvh Bo

Fra : Robert Andersen

Dato : 15-03-04 10:32

> Hvad med at Låne firmaets stempel og en krussedulleunderskrift, send ind
og du får
> pengene - det gjorde jeg
>
> mvh Bo

Du opfordrer da ikke til dokumentfalsk (og måske endda bedrageri) i en jura
gruppe ?????

- men bortset fra det er feriepenge ordningen noget lårt, hader ideen om at
andre skal sidde på mine penge

/Robert

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-03-04 19:01

Robert Andersen wrote:

> og du får

> Du opfordrer da ikke til dokumentfalsk (og måske endda bedrageri) i en
> jura
> gruppe ?????

Ja, det er rigtigt...

I en gruppe som den her, skal man måske hellere skrive: "Og så er der
forøvrigt også /nogen/ som bare låner firmaets stempel, hvad vi andre
selvfølgelig tager skarp afstand fra og aldrig selv kunne finde på at gøre"

mvh.
Martin Jørgensen