Varmemålere.
Fra : Morten Birkelund

Dato : 10-03-04 23:41

Hvordan står man hvis man ønsker at klage over en varme regning
og de målere som der sidder på ens radiator ikke er typegodkendt
til at måle på anlæg med den ydløbstemperatur som anlæget der forsyner
boligen har?

--
Morten Birkelund

Fra : Gerner

Dato : 11-03-04 11:53

On Wed, 10 Mar 2004 23:40:50 +0100, "Morten Birkelund" <news@remember.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>og de målere som der sidder på ens radiator ikke er typegodkendt
>til at måle på anlæg med den ydløbstemperatur som anlæget der forsyner

Du klager over regningen til din udlejer og præciserer de punkter du ikke kan
godkende, bla.a. at varmemålerne er ulovlige i henhold til lejelovens § 37 hvor
der bla.a. står at der skal være opsat egnede varmefordelingsmålere.

Jeg kan ikke se ud fra lejeloven at de skal være typegodkendte men har set det
et sted i en anden lov eller bekendtgørelse.

Jeg har selv i over 5 år påstået at vores varmemålere ikke er egnede men endnu
ikke fået huslejenævn eller ankenævn til at tage stilling til det.

--
Gerner
885WU/4155hrs