hvordan ser en straffeattest ud?
Fra : sune vuorela

Dato : 08-03-04 17:53

Hjesa!

Nu har jeg ikke lige selv noget stående i min straffeattest, så jeg
kan ikke selv gå ind og få en udskrift og studere det.

Men hvordan ser teksten egentlig ud?

Står der bare Overtrådt paragraf XX i YY-lov. Straf: XX og så noget
med tdspunkterne - eller er det mere detaljeret.

Eller på en anden måde - en person har fået en voldsdom. Kan man i
straffeattesten se om det er vold mod knægten derhjemme eller om det
er et uheldigt resultat af en våd bytur?

Altså - hvor detaljeret er det?

--
Sune

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-03-04 18:34

On Mon, 08 Mar 2004 17:52:40 +0100, sune vuorela <nospam@vuorela.dk>
wrote:

>Hjesa!
>
>Nu har jeg ikke lige selv noget stående i min straffeattest, så jeg
>kan ikke selv gå ind og få en udskrift og studere det.

Hvis der ikke står noget i den, så står der på din udksrift at du Navn,
personnummer ikke står registreret for noget i registreret.
Flemming Jacobsen

Fra : sune vuorela

Dato : 08-03-04 19:29

En der kalder sig "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk>
skrev:

>Hvis der ikke står noget i den, så står der på din udksrift at du Navn,
>personnummer ikke står registreret for noget i registreret.

Det er jeg klar over - men hvor meget står der i en straffeattest hvor
der er registreret noget?

--
Sune - med guitarspil og skrig og skrål

Fra : TGD

Dato : 08-03-04 22:33

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Altså - hvor detaljeret er det?

Der står hvilken overtrædelse det er og hvilken straffe der er modtaget.

Det er faktisk nødvendigt at tjekke efter en domsafsigelse at det er det
korrekte der står på den, dette job magter etaten desværre ikke altid.

Fra : sune vuorela

Dato : 08-03-04 22:57

En der kalder sig "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev:

>Der st?hvilken overtr?lse det er og hvilken straffe der er modtaget.

Altså lov og paragraf - samt straf?
Er det mere uddybet end lov og paragraf?

--
Sune

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-04 08:41

sune vuorela wrote:

> Altså lov og paragraf - samt straf?
> Er det mere uddybet end lov og paragraf?

Må man spørge hvorfor du spørger?

http://www.politi.dk/Straffeattest/straffeattest.htm er der
information om, hvad attesten indeholder.

mvh

Carsten Riis

Fra : KLM

Dato : 09-03-04 09:09

On Tue, 09 Mar 2004 08:41:15 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Må man spørge hvorfor du spørger?

Jeg tror spørgeren skal bruge en ren straffeattest og derfor lige skal
vide hvordan den ser ud, så han selv kan fabrikere den

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-03-04 14:26

"KLM" <nospam@dom.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror spørgeren skal bruge en ren straffeattest og derfor lige skal
> vide hvordan den ser ud, så han selv kan fabrikere den

Så havde han nok spurgt til en ren tror du ikke.....

Mon ikke han kunne være interesseret i det som en chef der evt. skal ansætte
en med en straffeattest med domme på?

mvh Tommy Fer

Fra : Gerner

Dato : 09-03-04 17:19

On Tue, 9 Mar 2004 14:26:14 +0100, "Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>"KLM" <nospam@dom.com> skrev i en meddelelse

>Så havde han nok spurgt til en ren tror du ikke.....
>
>Mon ikke han kunne være interesseret i det som en chef der evt. skal ansætte
>en med en straffeattest med domme på?

Hvorfor så spørge, så ser han den jo.

Hvor er det juridiske i denne tråd. ? Det ligner tomgang på noget en
politibetjent kan besvare på 2½ min.

--
Gerner
874WU/4107hrs

Fra : Devast8or

Dato : 09-03-04 21:58

Gerner wrote:

> Hvorfor så spørge, så ser han den jo.

Men hvis han aldrig har set en før, er det jo meget rart at vide hvordan den
skal se ud - i tilfælde af at personen der måske skal ansættes har
fabrikeret den selv ;)

Devast8or

Fra : sune vuorela

Dato : 09-03-04 23:19

En der kalder sig "Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev:

>Mon ikke han kunne v? interesseret i det som en chef der evt. skal ans?e
>en med en straffeattest med domme p?

Ikke helt - men noget i samme retning.

Det var i en debat med nogle medlemmer af en ungdomsforening der i
forvejen bruger den såkaldte børneattest på ledere.
Her gik debatten så om man skulle tjekke mere - og vi kom til at
snakke om om man f.eks. kan skelne mellem en voldsdom modtaget for et
uheldigt udfald af en våd aften og en voldsdom som resultat af at være
gået over gevind i børneopdragelse.

Altså skelne mellem forskellige typer af overtrædelser af den samme
paragraf.

Og da jeg heldigvis ikke kender nogen der har været på den forkerte
side af loven, kan jeg ikke spørge dem og se hvad de har stående.

--
Sune

Fra : N. Christensen

Dato : 10-03-04 20:52