mit tlf nr er i ude & hjemme
Fra : mullerman

Dato : 04-03-04 17:09

Hej Ng

Jeg har følgende problem

mit telefon nr er xx 13 13 33 og det er udeladt i telefonbogen

og forbrugerklagenævnets er 70 13 13 30

og nu har forbrugerklagenævnet indrykket en annonce i ude & hjemme med mit
nr, ironisk, men kan jeg kræve dem for noget?

Bare i dag, har jeg fået 10 opkald, og det fortsætter jo nok eller bliver
værre da bladet først er udkommet i dag!!!

Har kontatktet forbrugerklagenævnet, og de ville vende tilbage....

Hvem kan man klage til over sådan noget? evt forbrugerrådet???

Håber på svar

Martin

Fra : Karl Viggo

Dato : 04-03-04 18:12

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har kontatktet forbrugerklagenævnet, og de ville vende tilbage....
>
> Hvem kan man klage til over sådan noget? evt forbrugerrådet???

Det er jo nok det rette sted, men hvad forventer du at få ud af det ?
Hvis bladet er distribueret kan du jo ikke forhindre folk i at ringe - og
det kan forbrugerrådet jo heller ikke.
Du kan sætte tlfvagt eller tlf. svarer på og henvise til et andet nummer
(mobil eller lignende) så forbrugernævnets kunder kan få ret besked og dine
egne opkald kan blive gentaget på alternativt nummer.

Viggo

Fra : mullerman

Dato : 04-03-04 19:16

"Karl Viggo" <karlviggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
dine
> egne opkald kan blive gentaget på alternativt nummer.

Det er jo til gene for mig, og det medfører en omkostning. og det skal vel
ikke gå udover mig at de laver fejl??? er der mulighed for at op¨nå
kompensation?

Martin

Fra : Søren

Dato : 04-03-04 19:27

> Det er jo til gene for mig, og det medfører en omkostning.
Hvilken omkostning har du ved at de er kommet til at trykke dit
telefonnummer istedet for deres eget ?.

Dit telefonnummer er jo stadigvæk udeladt af telefonbogen (ingen ved jo hvem
de har ringet til).

> og det skal vel ikke gå udover mig at de laver fejl??? er der mulighed for
at op¨nå
> kompensation?

Det er menneskeligt at fejle...Man forlanger jo heller ikke økonomisk
kompensation for folk der ringer forkert på ens nummer (eller er det kun mig
der ikke gør det) ?.

Du kan muligvis få dem til ugen efter i samme blad, at beklage det forkert
trykte telefonnummer, og trykke det rigtige nummer.

--
Søren

Fra : Henning

Dato : 04-03-04 20:43

>Det er menneskeligt at fejle...Man forlanger jo heller ikke økonomisk
>kompensation for folk der ringer forkert på ens nummer (eller er det kun mig
>der ikke gør det) ?.

Næ - men hvorfor er der egentlig aldrig optaget, når man ringer
forkert

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Gerner

Dato : 04-03-04 22:31

On Thu, 04 Mar 2004 20:43:27 +0100, Henning <nomail@all.invalid> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Næ - men hvorfor er der egentlig aldrig optaget, når man ringer
>forkert

Nok fordi der ikke er 117 mand der bruger telefonen.

--
Gerner
854WU/4003hrs

Fra : Per

Dato : 05-03-04 08:57

HE HE - var det kun mig der forstod den ?

Hilsen Per

Fra : Søren

Dato : 05-03-04 09:48

"Per" <permand@fjerndettejubiimail.dk> wrote in message
> HE HE - var det kun mig der forstod den ?
>
> Hilsen Per

Det tog lige 2 sekunder, men så faldt tiøren. *G

--
Søren

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-03-04 10:04

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det tog lige 2 sekunder, men så faldt tiøren. *G

Det er okay, - men hvorfor er det altid de sidste man skal vente på...

/Per

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-03-04 10:13

Per Christoffersen wrote:
> Det er okay, - men hvorfor er det altid de sidste man skal vente på...

Og hvorfor ligger ting man leder efter altid det sidste sted man leder?
Hvorfor ligger den langsomt kørende i en kø altid forrest?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Johan

Dato : 05-03-04 13:11

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Og hvorfor ligger ting man leder efter altid det sidste sted man leder?
> Hvorfor ligger den langsomt kørende i en kø altid forrest?

Hvis man gerne vil undgå dette kan man jo bare blive ved med at vente,
selvom vedkommende er klar; lede, selvom man har fundet det; køre endnu
langsommere. Men gør det kun når ingen andre ser det, ellers bliver dine
omgivelser bekymrede.

Johan

Fra : _pkc_

Dato : 05-03-04 16:32

Morten Fruergaard wrote:
> Og hvorfor ligger ting man leder efter altid det sidste sted man
> leder? Hvorfor ligger den langsomt kørende i en kø altid forrest?

Og hvorfor siger man at man skal stille sig bagerst i køen - der står jo
allerede én ?

pkc

Fra : JS

Dato : 04-03-04 21:30

> Hvilken omkostning har du ved at de er kommet til at trykke dit
> telefonnummer istedet for deres eget ?.

F.eks. hvis han viderestiller alle opkald til sin mobiltelefon eller har
duet - det kunne hurtigt blive en dyr affære.

Fra : Søren

Dato : 05-03-04 09:57

> F.eks. hvis han viderestiller alle opkald til sin mobiltelefon eller har
> duet - det kunne hurtigt blive en dyr affære.

Det er jo en selvvalgt omkostning...Hvad skulle det også hjælpe ham at
omstille alle sine opkald til mobiltelefonen ? Det kommer der da ikke færre
opkald af ?.

--
Søren

Fra : Gerner

Dato : 04-03-04 20:19

On Thu, 4 Mar 2004 19:16:09 +0100, "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>>
>Det er jo til gene for mig, og det medfører en omkostning. og det skal vel
>ikke gå udover mig at de laver fejl??? er der mulighed for at op¨nå

Har klagenævnet indrømmet de har opgivet forkert nr. til bladet, eller er det
bladet der har lavet en fejl ?

Du må jo lige konstatere hvem der har gjort en fejl, før du kræver noget og
forespørge gruppen hvilken lov der skal bruges for at kræve noget i det hele
taget eller ej.

Muligvis få nogen til at betale en omdirigering af opkald til dit nr. til det
rigtige i x dage. Og betaling for at du får et midletidigt nr. i x dage.

--
Gerner
853WU/3999hrs

Fra : mullerman

Dato : 09-03-04 15:03

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> rigtige i x dage. Og betaling for at du får et midletidigt nr. i x dage.

Så er det løst, ude og hjemme havde klokket i det, og de sætter det korrekte
nr i i næste nr, samt sender mig noget vin som kompensation... det er vel
ok... der har ca været mellem 10-20 opkald pr dag, men mest i den periode
hvor jeg ikke har været hjemme alligevel. Men lidt irriterende de to dag jeg
har været hjemme for at skrive opgave...

Martin