Hvis jeg siger min lejlighed op.
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 24-02-04 16:57

Hej.

Hvis jeg siger min lejlighed op om 2 dage (sender brevet i morgen) så skal
jeg betale for marts, april og maj. Er det korrekt?

MVH Camilla.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-02-04 17:24

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvis jeg siger min lejlighed op om 2 dage (sender brevet i morgen) så skal
> jeg betale for marts, april og maj. Er det korrekt?

Hvis du har en standard lejekontrakt, så ja. Der er 3 måneders opsigelse som
normalt efter lejeloven. Udlejeren skal dog bestræbe sig på at finde en
anden lejer hurtigst muligt - i tilfælde af at udlejer finder en anden skal
du selvfølgelig ikke betale for længere tid end til en anden overtager
lejligheden.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 24-02-04 17:28

> [...]
skal
> du selvfølgelig ikke betale for længere tid end til en anden overtager

Jamen jeg har vel ret til at blive boende til den sidste dag i maj?

MVH Camilla.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-02-04 17:51

> Jamen jeg har vel ret til at blive boende til den sidste dag i maj?

Jep, det jeg skrev gælder hvis du oplyser udlejer at du er fraflyttet før
den sidste dag du har lejligheden. Undskyld misforståelsen.

Fra : Gevaldi

Dato : 24-02-04 17:52

Camilla W. Pedersen skriblede:

> Jamen jeg har vel ret til at blive boende til den sidste dag i maj?

Hvad står der omkring det i din lejekontrakt?
Ofte er det sådan at lejemålet skal forlades
14 dage før, så udlejer har tid til istandsættelse.

--
/Gevaldi

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 24-02-04 18:13

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Camilla W. Pedersen skriblede:

> Hvad står der omkring det i din lejekontrakt?
> Ofte er det sådan at lejemålet skal forlades
> 14 dage før, så udlejer har tid til istandsættelse.

Det står der ikke noget om.

MVH Camilla.

Fra : Gerner

Dato : 24-02-04 17:54

On Tue, 24 Feb 2004 16:56:44 +0100, "Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Hej.
>
>Hvis jeg siger min lejlighed op om 2 dage (sender brevet i morgen) så skal
>jeg betale for marts, april og maj. Er det korrekt?

Ja.

--
Gerner
816WU/3795hrs