Reklamation af vare.
Fra : Michael \(8200\)

Dato : 24-02-04 09:07

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der kan svare på følgende, jeg har købt en
vare til kr. 1100,-, som er blevet ombyttet efter et halvt år, hvor det er
faldet til kr. 700,- på den nye faktura, står den nye pris. Det viser sig så
at den nye vare også fejler noget, men da det er en udgået vare, vil de give
mig pengene tilbage (varen er idag omkring kr. 500,- værd). Mit spørgsmål er
så, hvor meget har jeg krav på at få udbetalt? Er der forskel på hvis de i
stedet ombytter det til en nyere model?

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Hilsen
Michael

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-02-04 15:59

"Michael (8200)" <ancistrusFjErNdEtTe@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

er
> så, hvor meget har jeg krav på at få udbetalt? Er der forskel på hvis de i

Jeg går ud fra, at du har købt privat hos en forretning, så der er tale om
et forbrugerkøb. Er det tilfældet gælder følgende:
Hvis de vil give dig pengene tilbage er der tale om en ophævelse af købet.
Det betyder, at begge parter skal stilles som om handlen aldrig var indgået.
Forretningen skal have sin vare retur, og du skal have dine penge, som altså
er det oprindelige beløb.
Der er et praktisk problem i, at du har fået en ny faktura, som lyder på et
lavere beløb end det oprindelige, og det må kunne løses på en eller anden
måde.
Har du den oprindelige kvittering eller fremgår af den nye faktura, at der
er tale om en ombytning?

Forretningen kan i øvrigt godt omlevere ved at give dig en nyere model, hvis
den i øvrigt svarer til specifikationerne. At den muligvis er bedre på nogle
punkter kan du kun glæde dig over, - forretningen kan ikke kræve
mer-betaling for det.
Det er dig der bestemmer om du vil have omlevering eller pengene retur i
denne situation.

/Per

Fra : Michael \(8200\)

Dato : 24-02-04 22:04

Hej Per

Mange tak for hjælpen, det var bare det jeg ville vide.

/Michael