www.av-supply.dk
Fra : a-a

Dato : 23-02-04 21:56

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvad der rører sig hos
AV-Aupply.dk

Jeg bestilte nogle varer hos dirmaet for snart en måned siden, og har ikke
modtaged dem. De er betalt, og jeg har mange gange forgæves forsøgt at
konstakte firmaet både pr. email og telefon, men får intet svar.
Jeg har også forsøgt om jeg kunne finde flere oplysninger ved erhvervs- og
selskabstyrelsen, men har ikke fundet noget.

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation?

Med venlig hilsen
a-a

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-02-04 23:01

a-a wrote:

> Jeg bestilte nogle varer hos dirmaet for snart en måned siden, og har
> ikke modtaged dem. De er betalt,
>
> Hvad kan jeg gøre i sådan en situation?

Hejsa

Hvis du har betalt med kontokort over nettet kan du henvende dig i din bank
og sige, at du aldrig modtog varen. Så skal du underskrive en blanket om at
du taler sandt, og så får du pengene igen. Dernæst bliver det bankens
problem at få pengene tilbage af av-supply.dk

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henning

Dato : 23-02-04 22:57

On Mon, 23 Feb 2004 21:55:55 +0100, "a-a" <a-a@fun.com> wrote:

> [...]
>Jeg har også forsøgt om jeg kunne finde flere oplysninger ved erhvervs- og
>selskabstyrelsen, men har ikke fundet noget.

Hvordan betalt? Kontant, bankoverførsel, plastickort? Hvis sidstnævnte
går du i banken og beder dem tilbageføre beløbet asap, de to
førstnævnte krydser du fingre og håber....

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 23-02-04 23:04

"a-a" <a-a@fun.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg gøre i sådan en situation?

Så vidt jeg kan se på deres side, så må du have betalt med kort (da de
tilsyneladende kun tilbyder dette eller efterkrav).
Hvis det er korrekt, så kan du gøre indsigelse overfor betalingen i din bank
(dem som har udstedt kortet), fordi varen ikke er leveret som aftalt.
Forretningen må først hæve beløbet, når varen er overgivet til forsendelse,
så det kan der ikke være tvivl om.
Banken skal tilbageføre beløbet til din konto, hvorefter de formodentlig vil
igangsætte en undersøgelse af sagen. Denne del er dog dig uvedkommende.

Retten til tilbageførsel af beløbet fremgår af Lov om visse betalingsmidler.
Det er muligt at din bankfilial ikke kender til loven og dine rettigheder i
den forbindelse (det har man hørt om før...), men så må du jo bede dem om at
læse op på lektien. Ifølge loven er det banken der hæfter for andres
uberettigede brug af dit kort, og der er tale om uberettiget brug, når man
hæver beløb for en vare der ikke leveres.

/Per

Fra : a-a

Dato : 23-02-04 23:10

Ja, varen er betalt med kort.
Jeg konstakter mit pengeinstitut i morgen og sætter dem ind i sagen.
tak for hjælpen.

a-a

Fra : Dag Stinus

Dato : 23-02-04 23:41

"a-a" <a-a@fun.com> wrote in message
[klip]
> konstakte firmaet både pr. email og telefon, men får intet svar.
> Jeg har også forsøgt om jeg kunne finde flere oplysninger ved erhvervs- og
selskabstyrelsen, men har ikke fundet noget.

Fra en gammel ordrebekræftelse har jeg dette:
[Forhandler]:
AV-supply
Thomas Pedersen
Kollegiebakken 9, 3702 <--- Kampsax kollegiet på DTU
DK-2800 Lyngby

Venlig hilsen
Dag Stinus