Fradrag for revisionsbistand ifm skattesag~
Fra : Henrik

Dato : 22-02-04 22:28

Hej NG,

Er der nogen her, som kan bidrage med noget oplysning ang fradrag for
revisorhjælp ifm en "skattesag"?

Kort handler det om at jeg tidligere har været selvstændigt erhvervsdrivende
i et personligt ejet selskab. I 2002 fandt skattevæsnet pludselig på at man
gerne lige ville kigge på mine selvangivelser/regnskaber tilbage til 1999 -
det er jo deres job. I den forbindelse opstod der en række
spørgsmål/situationer, som jeg behøvede revisionsbistand til, da jeg
formentlig ellers var endt med at skulle betale en formue tilbage i skat.

Nu er spørgsmålet så om ikke de udgifter jeg har haft i den forbindelse, er
fradragsberettigede eftersom de vedrører regnskaberne for mit firma? Dvs om
jeg kan påføre dem min selvangivelse for 2003 da det blev afsluttet der??

Mvh

Henrik

Fra : Peter

Dato : 23-02-04 01:30

"Henrik" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

Hej Henrik

> [...]
> spørgsmål/situationer, som jeg behøvede revisionsbistand til, da jeg
> formentlig ellers var endt med at skulle betale en formue tilbage i skat.

Ja uden eksperthjælp kan man være sikker på at de virkeligt tager røven på
os og røver vores penge.

> [...]
om
> jeg kan påføre dem min selvangivelse for 2003 da det blev afsluttet der??

Det burde de være i en retsstat, men det er de desværre ikke i en
fascisttisk forbryderstat som Danmark. Der er derimod nogle regler om
direkte omkostningsdækning hvis du har fået ret. Har de svin derimod snydt
og bedraget dig, og konfiskeret din lille surt opsparede formue, så får du
ingen omkostningsdækning. Dine egne arbejdstimer og omkostninger får du slet
ikke dækket - heller IKKE selv om det ikke lykkes for de fascistsvin at
fuske med din sag. Hele skattesystemet er indrettet således at det altid
står soleklart at skatteyderen ALTID taber - enten i form af mistet
arbejdstid på kunder, horible advokatlønninger, eller ved direkte
konfiskation af dine private formuegoder.

Velkommen i foreningen af borgere som er blevet frarøvet deres formue af
fascistsvinene og deres kriminelle lakajer, de såkaldte dommere.

Med de herligste hilsener fra en nu udenlandsdansker

Fra : CS

Dato : 23-02-04 09:40

"Peter" <peter@hadermagthaverneogderesforbrydelser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fascistsvinene og deres kriminelle lakajer, de såkaldte dommere.
>
> Med de herligste hilsener fra en nu udenlandsdansker

Uha sikken et sprogbrug - Som udlandsdansker er du sikkert meget glad og tilfreds med at
få din efterløn og eller folkepension til tiden overført udbetalt Bare vent vi er mange
der bliver udlandsdansker indenfor de næste år, så vil du opleve bureakrati dernede i
varmen

vh
cs

Fra : Padre

Dato : 23-02-04 11:50

> Det burde de være i en retsstat, men det er de desværre ikke i en
> fascisttisk forbryderstat som Danmark. Der er derimod nogle regler om

Læææææg an, siiiigt, FYR

[plonk]

Stååå RØR

(og så over i marketenderiet efter en omgang kolde øl)

Padre

Fra : Thomas W.

Dato : 23-02-04 12:19

"Peter" <peter@hadermagthaverneogderesforbrydelser.dk> wrote in message
> "Henrik" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
>
> Hej Henrik

Kunne man - venligst - bede dig om at forholde dig bare et _minimum_
relevant til Henriks spørgsmål? Det er i princippet ret simpelt: Fradrag
eller ej?

Det spørgsmål kan sagtens besvares på en sober juridisk måde og lægger på
ingen måde op til den politiske alle-er-ude-efter-mig-buhuuu-svada du fyrede
af.

> Med de herligste hilsener fra en nu udenlandsdansker

Tak. Iøvrigt kunne en løsning på dit problem være:
http://zapatopi.net/afdb.html

/Thomas

Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 09:51

Jeg ville være glad om der var nogen som kunne hjælpe med emnet - jeg mener
der er en NG hvor man kan komme af med sin harme over systemet, som jeg
iøvrigt ikke bebrejder for at gøre deres job!

Henrik

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-02-04 09:53

In article <4039beed$0$27365$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik wrote:
> Jeg ville være glad om der var nogen som kunne hjælpe med emnet - jeg mener
> der er en NG hvor man kan komme af med sin harme over systemet, som jeg
> iøvrigt ikke bebrejder for at gøre deres job!

den hedder dk.snak.mudderkastning

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-02-04 09:55

"Henrik" skrev 22.02.2004 22:28:

> [...]
> jeg kan påføre dem min selvangivelse for 2003 da det blev afsluttet der??

Nu hvor "Peter" har givet dig sådan et sagligt, velargumenteret og
fyldestgørende svar, er jeg ikke sikker på at mit svar er nødvendigt...

Men alligevel skal du lige have et par linjer. Som jeg lige kan se det, har
du ikke mulighed for at fratrække den bistand du har fået. Det fremgår af
ligningsvejledningen for 2004:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=103039&ov_id=200425&i=149&top=10
2490&action=open#103039

Det er dog ligningsvejledningen for 2004. Det er muligt (omend ikke særlig
sandsynligt), at det har været anderledes i 2003. Rent retskildemæssigt skal
du være opmærksom på at det formelt set kun er skattevæsenet, der er bundet
af vejledningen. I en eventuel retssag kan udfaldet blive et andet (men
chancen for det på dette område er nok lig 0).

/kristian