Dårlig betaler i ejerforening
Fra : Ja

Dato : 21-02-04 15:43

Hej
Vi er en mindre ejerforening der har problemer med en ejer
Hun vil ikke betale det hun skal ifølge vedtægterne
Hun skal betale 20% ind på velligeholdelse hun vil kun betale 10%
Hun vil heller ikke betale bøde (100 kr ved for sen betaling)
Vi kan selfølgelig tage ejerpant men det giver jo ikke penge i kassen
Kan vi via vedtægter som er tinglystgå i fogedretten
$6 siger
Det påhviler elerforeningen at sørge for god og forsvarelig varetagelse af
ejendommen fælles anliggerne herunder betalig af fælleudgifter osv

Med venlig hilsen Jørgen Andreasen
Svar venligst i gruppe da email adresse ikke virker i NG

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 15:55

Hvad er hendes begrundelse? Jeg går ud fra at de 20% er det, hendes
fordelingstal siger, hun skal....

I kan få foretaget udlæg og i sidste ende sende hendes lejlig på
tvangsauktion, som jeg ser det, og hvis de 20% er hendes fordelingstal.

pp

--
Peder Porse
Boesvej2, Svejstrup Enge

Fra : Ja

Dato : 21-02-04 16:07

Hej Peder
De 20% er tinglyst på hendes lejlighed.
Hvordan bære vi os ad med at gøre udlæg ????
Gælder det også hvis der ikke betales fællesudgifter samt akutt opstået
udgifter ( kloak) ??
her har hun heller ikke betalt hendes andel
Hilsen Jørgen

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 16:51

Hvordan hart I besluttet at der skal opkræves til de akut opståede ting?
På en generalforsamling? Eller har bestyrelsen besluttet det...?
pp

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-04 15:56

"Ja" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hun vil ikke betale det hun skal ifølge vedtægterne

Hvad står der præcist i vedtægterne. Den citerede §6 siger jo ikke noget om
hvad der skal betales.

> Hun skal betale 20%

Jævnfør?

> Vi kan selfølgelig tage ejerpant men det giver jo ikke penge i kassen

Har I pant i lejlighederne?

> Kan vi via vedtægter som er tinglystgå i fogedretten

Det afhænger af ordlyden

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 16:55

Ejerlejlighedslovens § 6 lyder således:
§ 6. Fælles udgifter, herunder udgifter vedrørende grunden, vej- og
kloakbidrag, forsikringspræmier og udgifter til administration og
vedligeholdelse af fællesbestanddele og tilbehør, bidrag til en eventuel
grundfond m.v., udredes indbyrdes af de enkelte ejere efter det i § 2,
stk. 1, nævnte forhold.
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 17:05

Den par 6, du citerer er fra ejerforeningens vedtægter, gætter jeg
på..den svarer til § 7 i stendardvedtægterne for ejerforeninger.

Hvis I skal hente hende ifogedretten skal I have en advokat til at køre
sagen...surt show, men der er ikke rigtig nogen vej udenom. Men mon ikke
også hun betaler når han skriver til hende?
Hvad er hendes begrundelse for kun at betale de 10%?

pp

Fra : Ja

Dato : 21-02-04 17:26

Hej Peder
Ja det er en lang og træls historie
Men da vi kom i ejerforeningen var der ikke lavet regnskab i 2 år
Der var ingen revisor der ville lave det det var et stort rod
vi fik ordnet paprene konteret og fik en revisor til at lave dem )
Men på det tidspunkt var omtalte person Admin
Og der var lavet aftaler uden om tinglysning
vi har desværre fælles vand som efter vedtægter deles efter fordelingtal
Og så har vi lavet en vellighold / fond hvor vi også betaler efter
fordelingstal
men her står hun helt stået af (vi taler ikke sammen men skriver)
Der har været manglende indbetalig fra hende på 4-5 md

Men nu skriver vi til hende
så før vi se
Men tak for svarene

Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 18:56

En aftale om anden betaling end den, de følger af fordelingstallet?

Den kræver i det mindste enstemmighed blandt samtlige ejere. Ingen vil
kunne tvinges til at betale mere end loven siger, nemlig det,
fordelingstallet medfører.

Kan den pågældende ikke have pådraget sig et ansvar ved som
administrator ikke at sørge for ordentlig regnskabsaflæggelse. ?

Måske skulle man nævne muligheden for at jeres revisorudgifter til at få
regnskabet på fode, ville blive pålagt vedkommnde...

pp

Fra : Ja

Dato : 22-02-04 01:40

Hej
Ja men der er også i 2003 gjort indsigelser
og det er nu som vedtægterne
Men hvordan kan vi få denne igennem
Måske skulle man nævne muligheden for at jeres revisorudgifter til at få
regnskabet på fode, ville blive pålagt vedkommnde..
For hun har fået 5000 kr for ingentig dog har hun tilbagebetalt 500 + m
det kunne hun få lavet regnskab for men gjorde det jo ikke.

Fra : CS

Dato : 22-02-04 01:48

> [...]
> Hun vil ikke betale det hun skal ifølge vedtægterne
> Hun skal betale 20% ind på velligeholdelse hun vil kun betale 10%

Hvad med at få en professionel administrator der også er advokat til at ordne alt det
administrative, i skal stadig have en revisor eks. en
statsautoriseret !

Alt for mange ejerforeninger tror de sparer noget ved at ordne det selv, men der er kun
bøvl og ballade, snak det igennem og lad bestyrelsen
finde en kompetent person til at klare tingene og indkald så til ekstra ordinær
generalforsamling jf. lovene og varsel, hvor i fremlægger sagen og
flertallet tager stilling til fremlagte forslag.

vh cs

Fra : Ja

Dato : 22-02-04 11:18

Hej ja men det har vi også en revisor
Men ingen advokat det var der før men det var fucked up
med lokumsaftaler der ikke holder
med den doc vi er i besidelse af er der en admin og advokat der
er yderst tvivlsomme i deres forretningsgang
Men vi indkalder til generalforsamling hvor vi tager revisor med
Vi har lavet et brev til "problembarnet" hvor hun har frist til torsdag
med underskrifter fra alle lejlighedder
Hilsen Jørgen
Så får vi se