By- og landzoneloven
Fra : Peder Porse

Dato : 21-02-04 14:29

Er der nogen, der kan hjælpe mig med den oprindelige lovtekst, loven er
vedtaget i 1969 og trådte i kraft 1/1 1970...Retsinformation har ikke
ældre tekster end den fra 1985 er det vist.

Det haster lidt....evt. en scannet udgave.....

På forhånd tak

pp
--
Peder Porse
Boesvej2, Svejstrup Enge

Fra : Michael Laursen

Dato : 22-02-04 15:51

"Peder Porse" <pp@pederporse.dk> wrote in message
> Er der nogen, der kan hjælpe mig med den oprindelige lovtekst, loven er
> vedtaget i 1969 og trådte i kraft 1/1 1970...Retsinformation har ikke
> ældre tekster end den fra 1985 er det vist.

Jeg vil tro, at det nemmeste er at tage på biblioteket f.eks. i Århus og
finde den under den oprindeligt vedtagne lovtekst i Ugeskrift for Retsvæsen
eller lignende.

Mvh. Michael

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-02-04 19:34

"Michael Laursen" <bonden100@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Jeg vil tro, at det nemmeste er at tage på biblioteket f.eks. i Århus og
> finde den under den oprindeligt vedtagne lovtekst i Ugeskrift for
Retsvæsen
> eller lignende.

Der er bare lige den lille hage ved det forslag, at love ikke trykkes i
Ugeskrift for Retsvæsen "eller lignende". Dertil kommer, at man altså ikke
bare sætter sig til at lede Lovtidende igennem. Man er nødt til at vide,
hvilken lov der er tale om - altså lovnummeret og året.

Karina

Fra : Michael Laursen

Dato : 22-02-04 19:45

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

> ikke bare sætter sig til at lede Lovtidende igennem. Man er nødt til at
vide,
> hvilken lov der er tale om - altså lovnummeret og året.

Det var dét, det hed. Det er ca. 3 år siden, at jeg selv har praktiseret at
opsøge lovstof den vej, og derfor kunne jeg ikke huske navnet. Så vidt jeg
husker kan man så finde lovnummer og år et eller andet sted. Jeg husker det
ikke som specielt kompliceret.

Mvh. Michael

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-02-04 22:29

"Michael Laursen" <bonden100@hotmail.com> wrote in message
[klip]> Det var dét, det hed. Det er ca. 3 år siden, at jeg selv har

Det er det nu heller ikke

Karina

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-02-04 20:53

Scripsit "Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk>

> Dertil kommer, at man altså ikke bare sætter sig til at lede
> Lovtidende igennem. Man er nødt til at vide, hvilken lov der er tale
> om - altså lovnummeret og året.

Peder kender jo årstallet. Er der ikke årlige indeksbind til Lovtidende?

--
Henning Makholm "It was intended to compile from some approximation to
the M-notation, but the M-notation was never fully defined,

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-02-04 22:28

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
[klip]
> Peder kender jo årstallet. Er der ikke årlige indeksbind til Lovtidende?

Jo, mon ikke. Alle de mange, mange gange jeg på mit arbejde har klatret
rundt oppe under loftet for at finde gamle Lovtidender frem, har jeg altid
på forhånd indhetet de oplysninger, jeg skulle bruge. Et evt. indeksbind
kender jeg derfor ikke noget til, men jeg har svært ved at forestille mig,
at et sådant ikke eksisterer.

Karina