Jens Ravn - Dororhea From, omk.1650
Fra : Birgit Høier

Dato : 14-03-04 20:56

Hej
Jeg har følgende:
Jens Ravn (ca. 1608-1676), Capitain og besidder af Bjerndrupgaard, gift med
Dorothea From. (har hendes forfædre).
Børn:
Mathias Ravn.
Hans Ravn, gift med Bodil Iversdatter (har deres efterkommere)
Maren Ravn, Gift med Hans Martensen (har deres efterkommere)
Kiersten Rafn (Raben), gift med Christopher ¨Hoÿer,Capitain og besidder af
Bjerndrupgaard.(har deres efterkommere).
MEN - er der nogen der ved noget om hvor Jens Ravn stammer fra?
Hilsen Birgit Høier

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-03-04 19:12

> [...]
> Bjerndrupgaard.(har deres efterkommere).
> MEN - er der nogen der ved noget om hvor Jens Ravn stammer fra?

Jeg har en del Rafn / Raun / Ravn - men ikke dem.

Hvilket Bjerndrup snakker vi om? Mit kort kender 4.

Hvis han er kaptajn i hæren må han kunne findes i Hirsch's samling på
RA.
Enkelte biblioteker (bla Frederiksberg) har den på mikrokort.

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-03-04 20:48

Scripsit Steen Thomsen:

> Jeg har en del Rafn / Raun / Ravn - men ikke dem.
>
> Hvilket Bjerndrup snakker vi om? Mit kort kender 4.

Formentlig Den i Stepping, men da kirkebogen her først starter i 1701
har jeg ikke nogen forslag til hvordan man kommer videre bagud.

Lars Erik Bryld

Fra : Frede Binderup

Dato : 22-03-04 12:21

"Steen Thomsen" <steenthomsen@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har en del Rafn / Raun / Ravn - men ikke dem.

Hvilket Bjerndrup snakker vi om? Mit kort kender 4

Hej, Steen!
Iflg. Carl Langholz i "Anetavler over berømte danskere" var Jens Ravn af
Bjerndrupgård søn af
Erich Ravn, f. ca. 1570, død ca. 1647 (epitafium i Vilstrup kirke), bonde i
Vilstrup, gift 1601 med
............ Dampesdatter, f. ca. 1575.
Erich Ravn skulle være søn Jens Ravn, f. ca. 1540, sandemand, kirkeværge og
bonde i Vilstrup, og hans kone datter af Dampe Lagesen, f. ca. 1544, død
19.04.1605, sognepræst i Aller-Taps 1567-1605.
Vedr. Bjerndrupgård: Ja, det er den i Stepping sogn. Iflg. Trap: Danmark
overtager Jens Ravn gården i 1636, og efter hans død overgår den til kaptajn
Christoffer Hoyer, gift med datteren Kirsten.
M.V.H.
Frede Binderup

Fra : Birgit Høier

Dato : 22-03-04 21:36

Hej Frede
Da det oprindeligt var mig der spurgte til Jens Ravn, siger jeg så mange tak
for oplysningerne. Tænkte nok at en herre som ham ikke dukkede op af den blå
luft.
Hilsen Birgit Høier

Fra : Birgit Høier

Dato : 22-03-04 22:17