Nyt Archiv for Søvæsenet
Fra : Bjarne Lander

Dato : 10-03-04 15:41

Hej
Et sødt menneske har sendt mig en artikel om min ane Henrich Christopher
Busch, som tilbragte sit voksne liv i Indien.
I artiklen står der at i "Nyt Archiv for Søvæsenet" II E 1. B. har han
beskrevet sin hjemrejse i 1845 som foregik via Ægypten, Triest og Wien.

Nu kommer det store spørgsmål: Hvor finder jeg det omtalte 'Archiv' og
dermed rejsebeskrivelsen?
Mon nogen skulle ligge inde med noget? Eller kan det mon skaffes via
biblioteket?
Jeg kan desværre ikke tåle at komme på arkiverne på grund af allergi.

Skulle der være et hjælpsomt menneske derude, så vil jeg være dybt
taknemmelig.

Venlig hilsen
Lise Tauber

Fra : Bent Mortensen

Dato : 10-03-04 17:07

"Bjarne Lander" <b.lander@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan desværre ikke tåle at komme på arkiverne på grund af allergi.
>
> Skulle der være et hjælpsomt menneske derude, så vil jeg være dybt

Hej Lis
Jeg har lagt en fil over i dk.binaer.dk
Jeg men at den omhandler det du søger

v/h Bent

Fra : Eva Pedersen

Dato : 10-03-04 22:43

Hej Lis

Jeg har lige søgt på www.bibliotek.dk på "Nyt Archiv for Søvæsenet" som
titel og det viser sig at være en bog. Der er flere med forskellige årstal
bl.a. en med 1842-1845 4 bind....det lyder som den du skal have fat i.
www.bibliotek.dk søger i hele landets biblioteker og du kan på siden
bestille bogen hjem til det bibliotek du plejer at bruge.

Venlig hilsen
Eva Pedersen

Fra : Bjarne Lander

Dato : 11-03-04 14:15

Hej

Tusind tak til alle, som har givet gode råd i denne sag.
Jeg har nu bestilt bogen på biblioteket. Hvis nogen mangler noget fra den,
kan jeg scanne fra den, når jeg får den.

Venlig hilsen
Lise Tauber