Messmann
Fra : Hans Hjeds

Dato : 10-03-04 09:33

Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om nedenstående og hans
slægt?
Adolph Joachim Messman
Født: 26. Januar 1834, København
Døbt: 9. Marts 1834. Vor Frue Kirke, København
Forældre: Joachim Adolph Messmann og Marie Barbara Mehloe.

Hans Hjeds

Fra : Poul-Erik Sørensen

Dato : 10-03-04 10:22

Ved at søge på DDA får du ikke mindre end 30 hits på dit efternavn.

kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter I, , Teglgaardstr.
Nr. 200, Stue Etagen, 1544, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Adolph Messmann, 41, Gift, , Melhandler og Rugbrødsbager, Kjøbenhavn
Marie Melo [Messmann], 38, Gift, , Hans Kone, Kjøbenhavn
Adolph Messmann, 12, Ugift, , Deres Søn, Kjøbenhavn
Adolphine Messmann, 9, Ugift, , Deres Datter, Kjøbenhavn
Thorvald Messmann, 4, Ugift, , Deres Søn, Kjøbenhavn
Waldemar Messmann, 1, Ugift, , Deres Søn, Kjøbenhavn

Mv.
Poul-Erik Sørensen

http://ddd.dda.dk/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp?navn=Messman&erhverv=&stilling_i_husstanden=&f%F8dested=&alder=&alder_valg=&amt=kbhv&herred=&enhed=&indtastningsnr=&stednavn=&kilde=

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 10-03-04 17:39

> [...]

> Født: 26. Januar 1834, København
> Døbt: 9. Marts 1834. Vor Frue Kirke, København
> Forældre: Joachim Adolph Messmann og Marie Barbara Mehloe.

18 apr 1867 giftede Fotografmedhjælper Adolf Joachim Messmann (*1834)
sig i Trinitatis Kirke med Emilie Florentine Nielsen (*1840).

I min base findes (navn, født, [sted])
Johan Gabriel Messmann est 1775
Gabriel Christian Fridericch Messmann est 1800
Valdemar Vilhelm Messmann 1800
Peter Messmann 1802
Ludvig Ferdinand Messmann 1802
Carl Messmann 1805
Joachim Adolph Messmann 1805
Sophie Elisabeth Messmann 1812
Jensine Florentine Messmann 1818
Thora Emilie Messmann 23 jun 1828 Aabenraa 227, København
Emanuel Bennedictus Therodorus Messmann 1830
Carl Peter Messmann 11 okt 1832 Aabenraa 227, København
Adolf Joachim Messmann 1834
Petra Josephine Otilia Messmann 1834
Adolphine Vilhelmine Marie Messmann 1839
Thyra Benedicta Augusta E. Messmann 1855
Valborg Otilia Marie Messmann 16 mar 1874 Frederiksberg sogn

Desværre hænger din A.J.M. (endnu) ikke sammen med de andre ;-(

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Heldigvis er alle lidt klogere end alle de andre!

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 10-03-04 17:44

"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> skrev i en meddelelse

> Joachim Adolph Messmann 1805

> Adolf Joachim Messmann 1834

> Desværre hænger din A.J.M. (endnu) ikke sammen med de andre ;-(

Sludder - det er jo da tydeligt nok, at de skal hægtes sammen )

Fra : Hans Hjeds

Dato : 11-03-04 08:43

Tak til gruppen for den hurtige hjælp med Messmann.
Hans Hjeds