Win-family 6.01b
Fra : Søren

Dato : 07-03-04 12:44

Stedet hvor persondata er opført står FØDT - STED ofte med rødt. Hvad
skyldes det ? Det er vanskeligere at læse når det står med rødt, men der må
være en årsag til at det er markeret med rødt.

M.v.h. Søren

Fra : Inger Sørensen

Dato : 07-03-04 14:33

Det er fordi du har noteret dato forkert.

M.v.h. Inger Sørensen

Fra : Søren

Dato : 07-03-04 14:40

"Inger Sørensen" <ingmar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fordi du har noteret dato forkert.
>
> M.v.h. Inger Sørensen

Nej, det kan det ikke være, idet min egen fødselsdato står i et rødt felt.
Derimod står mit fødselssted korrekt i et ufarvet felt.

M.v.h. Søren

Fra : Inger Sørensen

Dato : 07-03-04 14:55

Hvordan har du noteret dine data?

Jeg noterer mine f.eks. 03 mar 2004. Det vil sige det er 3 marts 2004.

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 07-03-04 15:37

> Hvordan har du noteret dine data?
>
> Jeg noterer mine f.eks. 03 mar 2004. Det vil sige det er 3 marts 2004.
>
> M.v.h. Inger Sørensen
> "Søren" <luz.biblica@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg så lige efter på WinFam og det er nok fordi du skriver
mar
Prøv at skrive Mar, så tror jeg det er i orden.

I tidligere retskrivning skulle måneder være med stort
begyndelsesbogstav.
WinFam er ikke fulgt med i nutiden, hvor man godt må
skrive månederne med lille begyndelsesbogstav.

Fra : Søren

Dato : 07-03-04 15:43

"Inger Sørensen" <ingmar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan har du noteret dine data?
>
> Jeg noterer mine f.eks. 03 mar 2004. Det vil sige det er 3 marts 2004.
>
> M.v.h. Inger Sørensen

Allerede ved den første indtastning (bogstav eller tal) bliver feltet rødt.
Jeg har forsøgt de muligheder som du har anvist mig uden det har hjulpet.

M.v.h. Søren

Fra : Hans Lund

Dato : 07-03-04 16:02

> [...]
rødt.
> Jeg har forsøgt de muligheder som du har anvist mig uden det har hjulpet.

Hej
Gå ind under vedligehold i Winfam og derefter i konvertering af datoformat.

Hilsen
Hans

Fra : dannebrog

Dato : 08-03-04 08:55

I WinFam tastes f.eks. 5' Juni 1915 på følgende måde:

05061915 - så retter WinFam straks til det datoformat, du har valgt under
opsætning.

m.v.h.

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Inger Sørensen

Dato : 07-03-04 15:58

det er rigtig der bliver rødt med det første du noterer, men det forsvinder
lige så snart du går videre til at notere fødested, ligeledes bliver mar
også rettet til stort Mar, det er noget programet gør af sig selv.

Du kan prøve at gå ind i opsætning, dernæst i data og tid for at se hvad du
har sat programet til, med hensyn til datoer.

Fra : K. Thidemann

Dato : 07-03-04 17:52

On Sun, 7 Mar 2004 12:43:51 +0100, "Søren" <luz.biblica@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>skyldes det ? Det er vanskeligere at læse når det står med rødt, men der må
>være en årsag til at det er markeret med rødt.

Hej Søren

Prøv at se under VEDLIGEHOLD i hovedmenuen.
Herefter OPSÆTNING og DATO FORMAT

Det er den måde du SKAL skrive datoen på.
Passer det dig ikke så find et andet format.

Man
Ketty Thidemann

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-03-04 18:42

"Søren" <luz.biblica@hotmail.com> skrev Sun, 7 Mar 2004 12:43:51 +0100

>Stedet hvor persondata er opført står FØDT - STED ofte med rødt. Hvad
>skyldes det ? Det er vanskeligere at læse når det står med rødt, men der må
>være en årsag til at det er markeret med rødt.

Gå ind under "vedligehold" -> "Dato format" og vælg formatet "22 mar
1955". Ved at bruge dette format sikrer du dig at der ikke opstår
misforståelser i forbindelse med gedcom-export.

Så kan du valgfrit indtaste:

22mar1955
22Mar1955
22031955
031955
mar1955
omk 1955
før 1955
eft 1955

Og programmet vil sev rette det til det korrekte.

Hvis du har nogle datoer indtastet i andre formater, feks 22-03-1955 kan
du under datokonvertering rette disse i et eet hug.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred