|
| "Tysk" telefonsvarer i Danmark Fra : J?rn Petersen |
Dato : 01-03-04 09:25 |
|
Hej allesammen,
jeg har købt en DECT telefon med indbygget telefonsvarer syd for
grænsen.
Telefonen selv virker udmærket (også "vis nummer" delen), men
telefonsvareren nægter at "løfte røret" når der er nogen der ringer.
I et tidligere indlæg var der en der skrev, at han skulle tilpasse
kablet, men selv om jeg anvender et kabel fra en (fungerende)
telefonsvarer købt i Danmark forbliver den nye telefonsvarer tavs.
En ting der er påfaldende er, at der er meget længere pauser mellem
ringesignalerne på telefonen, end hvad man hører i den telefon der
ringer. Det kunne jo være at DECT telefonen ikke tæller antal ring op,
fordi den tror at det er en ny samtale når det ringer anden gang.
Desværre kan telefonsvareren ikke indstilles til at modtage samtalen
efter første ring...
Er der nogen "derude", der ved hvad der er galt og hvad man kan gøre?
(-bortset fra de oplagte løsningsmuligheder som fortsat at anvende den
gamle telefonsvarer, købe en tilsvarende telefon i Danmark eller at
flytte til Tyskland... )
Mvh Jørn
| |
Leo Havmøller (01-03-2004)
| Kommentar Fra : Leo Havmøller |
Dato : 01-03-04 12:37 |
|
> jeg har købt en DECT telefon med indbygget telefonsvarer syd for
> grænsen.
Mærke og model?
Leo Havmøller.
| |
J?rn Petersen (02-03-2004)
| Kommentar Fra : J?rn Petersen |
Dato : 02-03-04 09:44 |
|
Hej Leo,
tak for interessen
Det er en AEG Ventura Comfort 2 Voice, men ifølge nyhedsgruppen er der
åbenbart generelt problemer med "selvimporteret" telefonudstyr -
uanset mærke.
Måske burde jeg også lige nævne at jeg har ISDN.
Jeg vil lige afprøve om "nummerbestemt ringning" kan løse problemet.
Mvh
Jørn
"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> wrote in message news:<40432074$0$1629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> > jeg har købt en DECT telefon med indbygget telefonsvarer syd for
> > grænsen.
>
> Mærke og model?
>
> Leo Havmøller.
| |
Leo Havmøller (03-03-2004)
| Kommentar Fra : Leo Havmøller |
Dato : 03-03-04 07:19 |
|
> Det er en AEG Ventura Comfort 2 Voice
OK, den kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Leo Havmøller.
| |
JØRN PETERSEN (03-03-2004)
| Kommentar Fra : JØRN PETERSEN |
Dato : 03-03-04 21:37 |
|
Hej igen Leo,
må man spørge, hvilken model du evt. kunne hjælpe med (og hvad hjælpen ville
bestå i/af)?
Måske er der andre, der kunne få glæde af, at du fortalte lidt om dine
erfaringer på området
> > Det er en AEG Ventura Comfort 2 Voice
>
> OK, den kan jeg desværre ikke hjælpe med.
>
> Leo Havmøller.
| |
J?rn Petersen (03-03-2004)
| Kommentar Fra : J?rn Petersen |
Dato : 03-03-04 08:54 |
|
Jeg fik løst problemet ved at slå "nummerbestemt ringning" til og ved
at flytte mit nummer fra position 1 til 2 på den analoge port, som
telefonen sidder på. (Første og tredje nummer er bare tomme.)
Nu ringer telefonen med meget korte intervaller og så kan
telefonsvareren godt finde ud af at "løfte røret". Det lyder godt nok
lidt hidsig, men "ingen roser uden torne".
joern@post.cybercity.dk (J?rn Petersen) wrote in message news:<26c87abb.0403020043.616ee9e2@posting.google.com>...
> Hej Leo,
>
> tak for interessen
>
> Det er en AEG Ventura Comfort 2 Voice, men ifølge nyhedsgruppen er der
> åbenbart generelt problemer med "selvimporteret" telefonudstyr -
> uanset mærke.
>
> Måske burde jeg også lige nævne at jeg har ISDN.
> Jeg vil lige afprøve om "nummerbestemt ringning" kan løse problemet.
>
>
> Mvh
> Jørn
>
>
> "Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> wrote in message news:<40432074$0$1629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> > > jeg har købt en DECT telefon med indbygget telefonsvarer syd for
> > > grænsen.
> >
> > Mærke og model?
> >
> > Leo Havmøller.
| |
Hans Paulin (03-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 03-03-04 09:17 |
|
J?rn Petersen skrev:
> Nu ringer telefonen med meget korte intervaller og så kan
> telefonsvareren godt finde ud af at "løfte røret". Det lyder godt nok
> lidt hidsig, men "ingen roser uden torne".
....ellers invester i en BeoSvar...
....jeg gav mine søstre hver en Aldi telefonsvarer her for nylig -
lydkvaliteten lever op til prisen (139 kr.), men nu viser det sig
derudover, at beskeder over 90 sekunder ikke bliver lagret, men flyver
ud til højre - dén, der indtaler beskeden, få to hurtige bip - og skal
så selv regne resten ud...
....skod efter min mening...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
JØRN PETERSEN (03-03-2004)
| Kommentar Fra : JØRN PETERSEN |
Dato : 03-03-04 21:43 |
|
Jo, man får vel sjældent mere end hvad man betaler for.
Men jeg er nu meget glad for mit køb.
Omregnet 675 kr. for en DECT telefon med indbygget (og nu fungerende)
telefonsvarer, vis nummer, i alt tre håndsæt inkl. ladere, højtalere i
håndsættene - det kan man vist (selv som jyde) ikke rigtig brokke sig
over...
>
> ...skod efter min mening...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>
>
| |
Hans Paulin (01-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 01-03-04 19:38 |
|
J?rn Petersen skrev:
> En ting der er påfaldende er, at der er meget længere pauser mellem
> ringesignalerne på telefonen, end hvad man hører i den telefon der
> ringer.
....det er vist påbudt ved lov, at det skal være sådan, så man ikke kan
sende signaler ("agenter" is the name of the game) via antallet af
opringninger...
....dette gælder for alle telefoner, har jeg ladet mig fortælle...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Martin Højriis Krist~ (01-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 01-03-04 21:49 |
|
"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c200p8$1338$1@news.cybercity.dk...
> ...det er vist påbudt ved lov, at det skal være sådan, så man ikke kan
> sende signaler ("agenter" is the name of the game) via antallet af
> opringninger...
Nej, det er pga den protokol der snakkes mellem de digitale centraler
--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
| |
Hans Paulin (02-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 02-03-04 00:31 |
|
Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> news:c200p8$1338$1@news.cybercity.dk...
>> ...det er vist påbudt ved lov, at det skal være sådan, så man ikke
>> kan sende signaler ("agenter" is the name of the game) via antallet
>> af opringninger...
>
> Nej, det er pga den protokol der snakkes mellem de digitale centraler
....har osse hørt den anden forklaring for mange år siden - inden
digitaliseringen, gætter jeg på...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Martin Højriis Krist~ (02-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 02-03-04 09:09 |
|
"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c21at8$2q9k$1@news.cybercity.dk...
> >> ...det er vist påbudt ved lov, at det skal være sådan, så man ikke
> >> kan sende signaler ("agenter" is the name of the game) via antallet
> >> af opringninger...
> > Nej, det er pga den protokol der snakkes mellem de digitale centraler
> ...har osse hørt den anden forklaring for mange år siden - inden
> digitaliseringen, gætter jeg på...
Jeg har aldrig hørt om en sådan lovgivning, og det virker lidt som overkill
at gøre det af markedsmæssige grunde
--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
| |
Hans Paulin (02-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 02-03-04 09:40 |
|
Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> news:c21at8$2q9k$1@news.cybercity.dk...
>>>> ...det er vist påbudt ved lov, at det skal være sådan, så man ikke
>>>> kan sende signaler ("agenter" is the name of the game) via antallet
>>>> af opringninger...
>>> Nej, det er pga den protokol der snakkes mellem de digitale
>>> centraler
>> ...har osse hørt den anden forklaring for mange år siden - inden
>> digitaliseringen, gætter jeg på...
>
> Jeg har aldrig hørt om en sådan lovgivning,
....jeg hørte som sagt om det for ret lang tid siden...
> og det virker lidt som
> overkill at gøre det af markedsmæssige grunde
....dét siger mig så ikke noget...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
JØRN PETERSEN (03-03-2004)
| Kommentar Fra : JØRN PETERSEN |
Dato : 03-03-04 21:51 |
|
Hej Martin,
når vi nu åbenbart har en ekspert i gruppen, vil jeg lige benytte
lejligheden til at få uddybet emnet (uden at forlange, at du repræsenterer
andre end dig selv, Martin )
Kan man på nogen som helst måde øve indflydelse på længden af pauserne
mellem ringningerne (-hvis man nu f.eks. ikke har ISDN)?
Findes der nogen standarder/normer på området, som udbyderen er nødt til at
overholde?
Jeg har i mit tilfælde målt pausen til ca. 7 sekunder - og det er da vist
lige i overkanten af det acceptable...
>
> Nej, det er pga den protokol der snakkes mellem de digitale centraler
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
>
>
| |
Martin Højriis Krist~ (05-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 05-03-04 15:12 |
|
"JØRN PETERSEN" <joernNOSP@Mpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c25gb6$29k3$3@news.cybercity.dk...
> Kan man på nogen som helst måde øve indflydelse på længden af pauserne
> mellem ringningerne (-hvis man nu f.eks. ikke har ISDN)?
Altså hvor ofte ringesignalet kommer på en analog linje?
Det tror jeg ikke umiddelbart, nej.
Hvis det er muligt så skal du nok være meget stor, for man laver så vidt jeg
ved ikke speciel individuel opsætning på centralen, dvs du skal have så
mange analoge linjer at det kan betale sig at lave en konfiguration.
> Findes der nogen standarder/normer på området, som udbyderen er nødt til
at
> overholde?
Ikke mig bekendt
--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
| |
|
|