Andet multimedie
bentjuul 3670
[InDesign] sprogvalg
Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 16:19

Jeg har formatteret min maskine (ja, det er en PC... og installeret
InDesign igen og har også opdateret den til version 1.5.2

Nu kan jeg ikke længere vælge dansk som sprog, og jeg kan ikke finde noget
om det i manualen. Der står bare at jeg kan vælge det sprog jeg vil køre
stavekontrol på eller jeg kan ændre ordbogen. Er der nogen der har en idé
til hvordan jeg får det danske sprog tilbage i min InDesign?

Det er en UK version af InDesign jeg bruger.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Madsen

Dato : 26-04-01 16:34

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> [...]
> til hvordan jeg får det danske sprog tilbage i min InDesign?
>
> Det er en UK version af InDesign jeg bruger.

Samme version her, men jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.
Kan du ikke skrive æ, ø og å, eller hvad? Hvis jeg går ind i min
InDesign 1.5.2 så har jeg noget der hedder Edit => Edit Dictionary..
Det ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge til. Det springer ihvert
tilfælde tilbage til UK hver gang jeg har haft genstartet InDesign.
Inde i Edit => Preferences => Dictionary har jeg så igen mulighed
for at vælge Dansk og det husker den til gengæld. Er det den du
mener?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 16:55

> [...]
> Inde i Edit => Preferences => Dictionary har jeg så igen mulighed
> for at vælge Dansk og det husker den til gengæld. Er det den du

Ja, der hvor du kan vælge dansk kan jeg kun se engelsk

Jeg kan sagtens bruge det danske tegnsæt, men kan ikke li' de orddelinger,
som den laver på det danske sprog, når den tror det er engelsk...

Fra : Madsen

Dato : 26-04-01 16:54

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Ja, der hvor du kan vælge dansk kan jeg kun se engelsk
>
> Jeg kan sagtens bruge det danske tegnsæt, men kan ikke li' de orddelinger,
> som den laver på det danske sprog, når den tror det er engelsk...

Hmm, er du sikker på at du i det hele taget har valgt at installere
det? Prøv at vælge Custom istedet for Standard installation.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Kim Thranborg

Dato : 26-04-01 17:02

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til hvordan jeg får det danske sprog tilbage i min InDesign?
>
> Det er en UK version af InDesign jeg bruger.

Du skal jo huske at vælge ordbøger under installationen, for at du kan bruge
dem...
Enten skal du geninstallere InDesign, eller jeg kan maile dem til dig,
hvorefter du manuelt putter dem i den rigtige mappe under InDesign...

kim@thranborg.dk

Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 18:39

> [...]
> Enten skal du geninstallere InDesign, eller jeg kan maile dem til dig,
> hvorefter du manuelt putter dem i den rigtige mappe under InDesign...

Så er det nok nemmere, at jeg installerer den igen.

Tak for hjælpen.