Billeje - USA - Forsikring?
Fra : Jens B

Dato : 13-03-04 01:19

Hey

Jeg sidder og kigger lidt på billeje i USA, men er lidt i tvivl om hvilke
forsikringer man skal have.

Jeg har kigget på Hertz, og kan se at man kan tegne følgende forsikringer
(priser pr. dag):
LIABILITY INSURANCE SUPPLEMENT: 11.95 USD
LOSS DAMAGE WAIVER: 13.50 USD
PERSONAL ACCIDENT INSURANCE /PERSONAL EFFECTS COVERAGE: 5.50 USD
Rates above are guaranteed in US DOLLARS

Men jeg er lidt i tvivl om hvilke af dem jeg har brug for. Jeg skal
selvfølgelig ikke risikere at jeg pludselig bliver gjort ansvarlige for
noget, som jeg er ikke er dækket ind for. Men omvendt, så gider jeg heller
ikke at bruge en masse ekstra penge, på at blive overforsikret, hvis noget
af det slet ikke er nødvendigt.

Jeg har tegnet en almindelig Basis rejseforsikring hos Europæiske, og er
lidt i tvivl om den ikke dækker for det meste. Den dækker jo bla.
person/tingskade:

Privatansvar i udlandet
Hvis du bliver gjort ansvarlig for en skade under din
rejse, dækker vi det beløb, du bliver forpligtet til at
betale i henhold til lovgivningen i opholdslandet 10 mio. kr./
Personskade/Tingskade. 5 mio. kr.

Men dækker det mon så også eventuel selvrisiko på bilen, så det vil være
unødvendigt at tegne LOSS DAMAGE WAIVER?

Jens

Fra : Claus B. Hansen

Dato : 13-04-04 06:08

Hej Jens B

Først vil jeg lige sige at du skal glemme Hertz og Avis... de er
alt for dyre..

Prøv at chekke www.autorent.com
De er noget billigere, jeg giver ca 40 % mindre ved Autorent end
jeg skal give ved feks Avis... og hvis jeg husker ret, så er Hertz
endnu dyrere.

Din Rejse forsikring dækker ikke når det gælder motorkøretøjer (
prøv at se under deres betingelser )
Jeg har prøvet det i Thailand... det blev lige 75.000 ud af egen
lomme.
Den dækkede dog mine egne skader, ophold på sygehus, hjem
transport og betaling således min kammerat kunne blive nede hos
mig, men dem der var impliceret i ulykken og motorcyklen, der var
kun mig til at betale.
Jeg vil klart anbefale dig at tegne begge forsikringer, eller
holder de dig personlig økonomisk ansvarlig ansvarlig, og det er
ikke den rene spøg herovre.

Jeg venter lige nu svar hjemme fra mit firma, på om der kan tegnes
en seperat tillægs forsikring, således rejseforsikringen også
dækker motorkøretøj.
Det er jo skrækkeligt dyrt med de forsikringer herovre.

Jeg skal nok lige opdatere dig hvis

mvh Claus Bjørn Hansen
di_cbh@mail.dk

Fra : Jens B

Dato : 13-04-04 12:36

"Claus B. Hansen (slet O774N)" <us@O774Ndanishinterior.dk> skrev i en
meddelelse news:10818329880.0653475073048639@dtext.news.tele.dk...
> Hej Jens B
>
> Først vil jeg lige sige at du skal glemme Hertz og Avis... de er
> alt for dyre..

Hej

Jeg har i mellemtiden skrevet til Europæiske, og du har helt ret i at de
ikke dækker. Så de anbefalede også at jeg tegnede de 2 af forsikringerne,
men dog ikke:
PERSONAL ACCIDENT INSURANCE /PERSONAL EFFECTS COVERAGE: 5.50 USD
Som de dækker for.

Men problemet blev løst helt automatisk. For da jeg havde siddet og kigget
på Hertz, havde jeg bare trykket på USA under location, og så var det at
alle tilvalgsforsikringerne kom frem. Men da jeg skulle til at bestille
valgte jeg selvfølgelig at jeg kom fra Danmark, og så var de to forsikringer
pludselig automatisk inkluderet.

Autorent.com som du anbefaler ligger så vidt jeg kan se kun i Florida. Så
det bliver en lang køretur, eftersom jeg skal til Chicago Men jeg vil da
prøve at kigge på dem næste gang jeg skal til Florida.

Jens

Fra : Pizzaman

Dato : 14-04-04 13:18

Jeg er bestemt ikke enig i, at Hertz og Avis altid er dyrere. Faktisk
er det min oplevelse, at de ofte er billigere end de selskaber der
slår sig op på at være discount-selskaber.

Men den pris du får oplyst ved at gå direkte via www.hertz.com er ofte
højere end hvis du følger linket fra Hertz´s danske hjemmeside
www.hertzdk.dk. Går du via DK-siden får du automatisk en særlig
"NON-US" pris hvor forsikringer er inkluderet - til en lavere pris end
normalt.

Og så skal du søre for at indtaste en eller anden rabatkode. Alle vil
kunne få en eller anden form for rabat på Hertz´s priser. Det kan
f.eks. være via medlemsskab af FDM, SAS-Eurobonus, Eurocard/Mastercard
osv. Mulighederne er næsten uendelige.

Og den rabatterede pris er særdeles konkurrencedygtig.

Og husk så endelig på, at Hertz og Avis leverer et betydeligt bedre
produkt end mange af de andre. Bedre og mere velholdte biler, bedre
service og bedre betjening. Mange af discount-selskaberne har et
utroligt blakket image og er kendte for at levere dårlige biler og
dårlig service.

Og til allersidst er det en rigtig god idé at vælge Hertz eller Avis
fordi de begge har danske afdelinger. Så opstår der problemer du ikke
kan få løst derovre, kan du kontakte selskabet i Danmark når du kommer
hjem. Det gør mange ting meget nemmere.

Pizzaman

Fra : Jens B

Dato : 14-04-04 16:58

"Pizzaman" <saruman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.hertzdk.dk. Går du via DK-siden får du automatisk en særlig
> "NON-US" pris hvor forsikringer er inkluderet - til en lavere pris end

Ok, jeg har ikke prøvet at følge linket fra Hertzdk.dk Men det var en
billigere pris jeg fik, da jeg valgte Danmark.

Den første pris jeg havde fået oplyst (da jeg havde valgt USA), var 402$ for
en uge, men hertil kom så de to forsikringer på ialt 178$, så den samlede
pris blev 580$ for en uge. Men da jeg valgte at jeg var fra Danmark blev
prisen så 480$ ialt, inkl. forsikringerne, så det blev altså sammenlagt 100$
billigere.

Tilsyneladende gælder dette dog kun for biler op til en vis størrelse. Det
er en Ford Explorer (eller lignenende) jeg har lejet. Men til at starte med
ville jeg egentlig have haft en Ford Expedition. Den havde jeg set til 582$
+ 178$ forsikring, altså 760$ for amerikanere. Men da jeg så valgte at jeg
var dansker, blev lejen højere, ligesom det også var tilfældet ved den jeg
har lejet nu, men i modsætning hertil, så var forsikringen stadig ikke
inkluderet. Så for en dansker ville det blive 723$ + 178$ forsikring = 901$.
Dvs. da jeg valgte at jeg var dansker, så ville det lige pludselig koste mig
næsten det dobbelte at leje en Expedition istedet for en Explorer, og det
synes jeg dog var for dyrt. Så det endte med at jeg lejede en Ford Explorer.

> [...]
> kunne få en eller anden form for rabat på Hertz´s priser. Det kan
> f.eks. være via medlemsskab af FDM, SAS-Eurobonus, Eurocard/Mastercard

Tja...jeg tror nu ikke jeg har noget der kan give mig rabat.

> Og husk så endelig på, at Hertz og Avis leverer et betydeligt bedre
> produkt end mange af de andre. Bedre og mere velholdte biler, bedre
> service og bedre betjening.

Jep, jeg har tidligere brugt både Hertz og Avis i USA, og har været meget
tilfreds (bestilt gennem rejsebureau, så derfor har jeg ikke før skulle tage
stilling til det med forsikringer). Jeg har også prøvet Alamo som jo ellers
også er et stort firma, men det gør jeg ikke igen. Jeg havde bestilt
hjemmefra gennem et rejsebureau, og det var med alle forsikringer inklusiv.
Da jeg så skulle hente bilen, gav han mig et stykke papir, og bad mig skrive
under på at jeg have fået bilen udleveret...fint nok tænkte jeg, og skrev
under. Senere fandt jeg dog ud af at det ikke bare var en
udleveringskvittering. Med meget små bogstaver i toppen af papiret stod
noget i stil med :

En hel masse ekstra forsikringer 200$
Balance = 0$

Jeg havde jo betalt hjemmefra, og hæftede mig ikke ved det, da der jo også
stod balance 0$. Men de havde jo fået mit Visa nummer, som depositum, og der
havde de altså allerede hævet de 300$ til ekstra fuldkommen unødvendige
forsikringer, uden overhovedet at spørge mig, og derfor var balancen nu 0$.
Efter lange diskussioner fik jeg fat i manageren, og det eneste han kunne
sige var, at så lærte jeg jo nok at læse før jeg skrev under!!! Så ALDRIG
mere Alamo.

Jens