Transport fra Phi Phi til Koh Samui ?
Fra : frankbirch@email.dk

Dato : 11-03-04 17:18

Hej.

Vi er en familie der skal til Thailand til sommer.
Vi skal forskellige steder og fra vi har været på Phi Phi
skal vi til Koh Samui. Vv har været begge steder før, men denne
gang vil vi direkte fra Phi Phi til Koh Samui.
Er der nogen der har taget denne tur før ? her tænker jeg på hvorlang
tid det tager fra AoNang eller Krabi til færgen på den anden side ?
Jeg kan se at der vistnok er 2 forskellige færger, hvilken skal man
tage med. Kører der busser på ruten så man feks. bare kan hoppe på i
Krabi og så køre direkte til Chaweng beach eller hvad ?

På forhånd tak
Frank.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 12-03-04 08:00

<frankbirch@email.dk> wrote in message
> [...]
> tage med. Kører der busser på ruten så man feks. bare kan hoppe på i
> Krabi og så køre direkte til Chaweng beach eller hvad ?

Hej Frank,

Du kan godt arrangere dette selv, men det vil være ensbetydende med at du
efter at være landet i Krabi tager til Dtalaat Gao 10 km udenfor byen og
derfra med off. bus kører til Surat Thani (5-6 timer ) og så booker dig
ombord på færgen overfart 2½ time afhængig af hvilken båd du vælger.
Men siden du siger at du rejser med familie og måske ikke har lyst til at
slås med ventetider og hvis du også gerne vil dertil så hurtigt og så
bekvemt så muligt, så kan du booke dig ind via et rejsebureau på Phi Phi på
en minibus eller en turistbus der kører fra Krabi uden ophold direkte til
Surat Thani, og som en del af den pakke du køber, kan færgefarten være
includeret. Og dermed vil du på forhånd vide hvor lang tid turen tager og
hvornår du kan forvente ankomst på Samui.

Mvh
Michael Christoffersen

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-03-04 18:33

> [...]
> tage med. Kører der busser på ruten så man feks. bare kan hoppe på i
> Krabi og så køre direkte til Chaweng beach eller hvad ?

Som Michael skriver kan de rejsebureauer der ligger på ethvert gadehjørne i
Thailand arrangere en "direkte" tur til Samui. Det vil dog ofte involvere et
par skift hvor du bliver overdraget til et andet selskab, men det går som
regel smertefrit. Men det kommer nok til at tage det meste af en dag.

Hvis I af en eller anden grund har meget travlt ligger der jo en lufthavn på
Phuket. Derfra er der ganske givet flere daglige afgange til Samui. Men selv
om indenrigsflyvning i Thailand er billigt kan det jo godt blibe en
udskrivning alligevel, hvis I er mange...

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-03-04 18:52

"Carsten Keller" <keller@no-more-swen-post12.tele.dk> wrote in message
> [...]

selv
> om indenrigsflyvning i Thailand er billigt kan det jo godt blibe en
> udskrivning alligevel, hvis I er mange...

Jeg kom lige i tanke om en ting. Hvis I af en eller anden grund IKKE har
travlt kan i tage et par overnatninger i Kao Sok nationalparken. Den ligger
på hovedvejen mellem Phuket og Surath, så I kommer næsten lige forbi. Det er
helt suverænt med jungle og det hele. Hyggelige hytter i trætoppene og aber
over det hele. Nu lod jeg mig vist rive med, men den er i hvert fald et
besøg værd

Keller

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-03-04 23:42

"Carsten Keller" <keller@no-more-swen-post12.tele.dk> skrev:

>Kao Sok nationalparken [...] er i hvert fald et besøg værd

Ja - den er en rejse værd.

http://pedalo.dk/thailand/