Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Udskrive flere billeder på én side
Fra : John

Dato : 07-03-04 17:19

Hej,

Hvilket program bør jeg bruge, hvis jeg gerne vil markere flere billeder og
have dem tilpasset og udskrevet på én side (helst på en simpel måde)

Vil gerne både have forslag til hvordan jeg evt. kan gøre med en af de
guides der er i XP (har hørt den måske kan gøre det direkte) og så også et
program der kan gøre det. Umiddelbart bruger jeg Photo Plus, AcdSee, XNView
og IrfanView

Mvh
John

Fra : pwa

Dato : 07-03-04 17:38

"John" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> guides der er i XP (har hørt den måske kan gøre det direkte) og så også et
> program der kan gøre det. Umiddelbart bruger jeg Photo Plus, AcdSee,

indsæt dine billeder i et Word dokument
scale så det passer til hvor mange, du vil have på siden
evt skriv tekst under hvert billede.
udskriv evt på photopapir..resultat ganske fremragende.
v/h pwa

Fra : John

Dato : 07-03-04 18:07

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> evt skriv tekst under hvert billede.
> udskriv evt på photopapir..resultat ganske fremragende.

Hej pwa,

Det er naturligvis en mulighed - også som jeg vil bruge - men er der
virkelig ikke en noget lidt mere "standard" metode mon?

Mvh
John

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-03-04 21:49

"John" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er naturligvis en mulighed - også som jeg vil bruge - men er der
> virkelig ikke en noget lidt mere "standard" metode mon?

Ikke rigtig, det bedste er altid at bruge wysiwyg, ekx. som word el.
publisher. i publisher kan man jo også indsætte og flytte rundt lidt lettere
end i word, bruger det selv når jeg skal skrive ud, det er meget godt
efterhånden, jeg bruger selv 2003 versionen.

Mvh
Simon

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 07-03-04 19:56

On Sun, 7 Mar 2004 17:19:22 +0100, "John" <jjensen@adslhome.dk> wrote:

>Hej,
>
>Hvilket program bør jeg bruge, hvis jeg gerne vil markere flere billeder og
>have dem tilpasset og udskrevet på én side (helst på en simpel måde)

HP's fotoskole, ca. 50 kr. i f.eks. Bilka. Indeholder også ACDSee
vers. 3 m.m.
Superpakke til prisen, kan udprinte i mamge forskellige
albumsformater, men kan ikke printe helt til kanten.

Har selv netop opgraderet fra denne pakke til ACDSee vers. 6 incl.
Fotoslate, der også kan.

Alternativt Fotoalbummet MyAlbum, freeware, www.myalbumpro,com som har
udprintningsfunktion, hvor man selv kan indstille margin m.m.

Mvh
Ove Ilsøe

Fra : max

Dato : 07-03-04 19:58

"John"
> [...]
> program der kan gøre det. Umiddelbart bruger jeg Photo Plus, AcdSee, XNView

Det bedste program uden sammenligning er her:
www.ddisoftware.com/qimage/
Du blir vild med det.. -max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-04 22:10

John skrev i sit indlæg på usenet:
> Hvilket program bør jeg bruge, hvis jeg gerne vil markere flere
> billeder og have dem tilpasset og udskrevet på én side (helst på en
> simpel måde)

Hvis billederne er lige store - så er muligheden indbygget i Windows XP -
fungerer OK.

Ellers kig på hvad der fulgte med din printer - jeg har en Canon i850 og der
fulgte Canon Easy Photo Print med - det er lidt mere avanceret end den
indbyggede guide i XP, men stadig meget simpel at bruge.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jens B

Dato : 07-03-04 23:41

> [...]
> guides der er i XP (har hørt den måske kan gøre det direkte) og så også et
> program der kan gøre det. Umiddelbart bruger jeg Photo Plus, AcdSee,

Jep, det kan gøres meget enkelt i XP.

Gå ind i mappen med dine billeder, og dobbeltklik på et billede, så det
åbner i "Windows billed- og faxfremviser" (det gør det automatisk i XP, hvis
ikke du har ændret noget).

Tryk her efter på printerikonet i bunden.

Der kommer nu en guide hvor du kan vælge alle de billeder fra mappen som du
vil have udskrevet, og du kan vælge hvormange billeder der skal være pr
side.

Nemt og hurtigt.

Jens