Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne med Nikon Coolpix 2100?
Fra : Anders Hougaard

Dato : 07-03-04 12:11

Hej i gruppen,

Jeg skal snart købe nyt digitalkamera og er efter en del overvejelse kommet
frem til, at det nok skal være et Nikon 2100. Da jeg så det "i levende live"
blev jeg (positivt) overrasket over hvor kompakt det egentlig er. Alle tests
og testbilleder, anmeldelser, kommentarer osv. på nettet tyder på, at det er
et rigtigt godt stykke elektronik, men jeg kom til at tænke på, om kameraet
har tendens til at lave røde øjne, hvad små kameraer åbenbart ofte har.

Nogen der har erfaringer med dette?

Mvh

Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-04 13:16

In article <404b0341$0$95098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anders Hougaard wrote:
> [...]
> har tendens til at lave røde øjne, hvad små kameraer åbenbart ofte har.

Du kan søge på kameramodeller på www.pbase.com - og se de billeder
folk får ud af det. Umiddelbart vil jeg tro at du får røde øjne
hvis du bruger blitz. Alt andet vil være mærkeligt.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-03-04 19:12

Anders Hougaard wrote:

> Nogen der har erfaringer med dette?

Løsningen på problemet med røde øjne kan du læse her
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

Kort sagt, du skal købe et kamera, hvor der er en hot-shoe eller
et stik, så man kan tilslutte en extern...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen