Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
TTl-flashkabel
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 06-03-04 00:24

Hejsa

Er der nogen der kender et billigere alternativ til Nikons TTL-flashkabel
SC-17?

Det koster jo en bondegård!

mvh
Morten Frederiksen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-03-04 09:13

"Morten Frederiksen" <nospam@akdjf.aiurb> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogen der kender et billigere alternativ til Nikons TTL-flashkabel
> [...]

Hej Morten.

Prøv at kigge på siden her:

http://www.reallyrightstuff.com/flash_arms/index.html

Der er der en kortere udgave af Nikons SC-17 TTL kabel (70 cm mod Nikons 1,5
meter). Så vidt jeg ved, er det lidt billigere end det originale Nikon
kabel, og den kortere version er lavet af originale Nikon-dele, det er i
hvert fald hvad de skriver. Jeg har selv haft begge, men har kun Nikons
originale nu, men det ser ud til, at der er noget om snakken. Jeg solgte mit
det gamle, da jeg stort set kun brugte mit kabel til fotografering af
akvariefisk og der var det for kort. Ellers synes jeg faktisk at den kortere
udgave var rarere hvis man skulle håndholde flashen. Men alt i alt, jeg
håber du finder ud af noget, ellers se efter et brugt, der er Nikons kabel
noget billigere.

MVH

Thomas

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 07-03-04 11:46

"Thomas Pedersen" <thomas@"Sletdette"italian-cars.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håber du finder ud af noget, ellers se efter et brugt, der er Nikons kabel

RRS-17 er dyrere end SC-17 - den koster 90 USD hos RRS, mens SC-17 kan købes
for ca. 50 USD hos B&H.

RRS-17 er jo en forbedret SC-17 - forbedringen består dog alene i at den er
forkortet, hvilket for mange der kører med flashbrakets er en stor fordel.

Både SC-17 og RRS-17 sælges dog brugt typisk for mellem 400 og 600 kr.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-03-04 14:30

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forkortet, hvilket for mange der kører med flashbrakets er en stor fordel.
>
> Både SC-17 og RRS-17 sælges dog brugt typisk for mellem 400 og 600 kr.

Oki, det var jeg så ikke klar over. jeg ved bare, at jeg gav 500,- svenske
for mit brugte SC-17 hos Scandinavian Photo, hvilket jeg synes er en OK pris
hos en forhandler. Jeg fik RRS-17 ved handel med en telekonverter jeg ikke
selv kunne bruge, da den ikke passe på nogle af mine objektiver .

MVH

Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-03-04 14:52

Hej Morten,

> Er der nogen der kender et billigere alternativ til Nikons
> TTL-flashkabel SC-17?
> Det koster jo en bondegård!

Du kunne f.eks. købe kablet brugt.
Det er min opfattelse at sådan noget ikke rigtigt bliver slidt og går i
stykker, hvis det blot bliver behandlet ordentligt.

Hvis du er interesseret i at købe en brugt, svarer du bare til min email, da
gruppen her ikke er til køb/salg.
Erstat .invalid med .dk i emailadressen.

signing off.. Martin Sørensen