Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 50-500 mm zoom
Fra : Thor

Dato : 03-03-04 20:45

Jeg pønser på at købe et Sigma 50-500 mm (ca 7000 fra tyskland) til min EOS
300 D.
Er der nogen her, der har et bedre forslag?

mvh Thor

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-03-04 23:14

Thor wrote:
> Jeg pønser på at købe et Sigma 50-500 mm (ca 7000 fra tyskland) til min EOS
> 300 D.
> Er der nogen her, der har et bedre forslag?

Det kommer vel an på hvad du forventer at bruge det til.. hvis du
forventer det er et all-round objektiv bør du nok kigge på hvor
meget det fylder først :)

Jeg regner selv med at købe et Sigma 50-500mm inden for det næste
års tid, så jeg har undersøgt lidt..

Den almene mening om det synes at være at det tager smukke billeder
(det gør det også) men at det er bedst ved 150-170mm og derover.

Eksempler på hvad det objektiv kan:
http://www.bateleureagle.com/img_7256.htm (og andre billeder på det
site)

Og et billed af objektivet monteret på et Nikon-kamerahus:
http://www.lonestardigital.com/Sigma_50-500.htm

// Hans, der har bestilt hhv. et EF 50mm f/1.8 og et Sigma 70-200mm
// f/2.8 til sit 300D
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 04-03-04 20:58

"Thor" <tr@logihouse.danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg pønser på at købe et Sigma 50-500 mm (ca 7000 fra tyskland) til min
EOS
> 300 D.
> Er der nogen her, der har et bedre forslag?

Ja - køb istedet en lysstærk brugt original 80-200/2,8 - og så køber du ved
lejlighed en original 2X telekonverter - så har du mulighed for at få skarpe
billede med god kontrast fra 80/2,8 til 400/5,6 - med fint fungerende AF og
lysmåling.

Nikon 80-200/2,8 ses nogle gange nede omkring 5-6000 kr. på dba.dk - Nikon
TC´er er til gengæld lidt dyre - jeg kender ikke Canons priser på TC´er -
men du kan evt. købe en uoriginal, hvis nu Canon er for dyre - det vil
alligevel være bedre end Sigma´s wonderzoom.

Jeg er sikker på du vil være en gladere mand i længere tid med sådan et sæt.
Køber man kvalitet græder man en gang - køber man billigt græder man hver
gang man bruger det.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-03-04 21:03

Kim@naturfotografi dot dk wrote:
> Jeg er sikker på du vil være en gladere mand i længere tid med sådan et sæt.
> Køber man kvalitet græder man en gang - køber man billigt græder man hver
> gang man bruger det.

Har du prøvet at bruge et Sigma 50-500? fordi jeg har set masser af
imponerende naturbilleder taget med et sådant.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Thor

Dato : 07-03-04 14:30

Tak for responsen.
Jeg napper et 50-500 mm, - køber det i USA for under 5000,- Min far skal der
over sidst i marts.

mvh Thor