Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SONY P-92
Fra : FLEXMAN

Dato : 02-03-04 18:52

Jeg pårænker mig at købe et Sony P-92 kamera

Er der nogle der har erfaringer med dette kamera

Fra : Joergen Bech

Dato : 02-03-04 21:04

On Tue, 2 Mar 2004 18:51:40 +0100, "FLEXMAN" <sub1@sol.dk> wrote:

>Jeg pårænker mig at købe et Sony P-92 kamera
>
>Er der nogle der har erfaringer med dette kamera

http://www.digital4u.dk/ kan du få P10'eren for blot 100,- ekstra,
så hvorfor nøjes med P92'eren?

http://www.megapixel.net/cgi-bin/fs_loader.pl?p=http%3A//www.megapixel.net/reviews/sony-p92/p92-review.html
http://www.megapixel.net/cgi-bin/fs_loader.pl?p=http%3A//www.megapixel.net/reviews/sony-p10/p10-review.html

Mine egne erfaringer med P92'eren er at den tager fine billeder
udendørs (hvis man da ellers kan leve med de skavanker der
altid vil være ved en lillebitte linse), men det har svært ved at
fokusere ordentligt i dårlig belysning (dvs. indendørs) - og blitzen
er ikke just særligt kraftig. Og da jeg er forvænt med et Olympus
C2100UZ syntes jeg at der manglede mulighed for manuel kontrol
hist og pist.

Jeg har ikke haft en P10'er i hånden, men går ud fra at optikken og
sensoren er ens.

Hvis behovet er et meget kompakt 5-mpixel kamera er P10/P92
nogle gode bud. Hvis billederne primært skal ud på 10x15 cm
papir, er der mange 3- og 4-mpixel kameraer der klarer jobbet
for færre penge.

Mvh

JB